Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2009 #1 Skrevet 7. juni 2009 Hei! Valpen vår har tisset en stor flekk i den nye sofaen vår, og jeg trenger råd til hvordan få dette rent:( Det er rimelig klissbløtt, og jeg har ikke mulighet til å ta av trekket på sofaen. Det er et grovt stoff...
Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2009 #2 Skrevet 7. juni 2009 Det kommer an på hva slags stoff det er og fargen. Men jeg vill begynt med en stor fille med ganske mye vann og glidd litt forsiktig, litt vaskemiddel på hjelper nok men ikke ta noe som tar fargen (prøv evt. et sted som ikke synes først, bak eller under). Det finnes også et stoff (husker ikke hva det heter) som fjerner lukt, det er en slags skum som du har på som ikke setter merker, men trekker nedi og blir et tørt pulver oppå som man bare støvsuger bort. Og etterpå får du gå en tur med hunden så den ikke tisser i sofaen neste gang den må tisse.
angeleyes Skrevet 8. juni 2009 #3 Skrevet 8. juni 2009 Jeg ville tørket det vekk med en klut. Hvis det blir en flekk går det an å kjøpe tekstilrens. Det kan fint brukes på sofaen og skal ta de fleste flekker.
FireFairy Skrevet 11. juni 2009 #4 Skrevet 11. juni 2009 Jeg er nok litt sent ute nå da, men neste gang kan du helle på potetmel og la det ligge der til det er tørt, gjerne over natten. Det suger til seg alt tisset og er enkelt å fjerne. Vi brukte det en del på tøysofaen vår når valpen vår tisset. Vet ikke om eddik ødelegger farge, men det kan være lurt å bruke noe slik at du fjerner tisselukta etterpå. Selv om ikke du kjenner den, så kjenner valpen den, og han kan da tisse samme plass senere også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå