Gjest Gjest_Tirill_* Skrevet 7. juni 2009 #1 Del Skrevet 7. juni 2009 Huden min har masse store porer(spesielt på nesen og på sidene av den), er veldig blank (spesielt i t-sonen), har omtrent aldri kviser og noen få hudormer. Jeg har prøvd alt slags mulig dyre produkter fra både Dermalogica, MD osv. Men huden min er veldig stram etter jeg har dusja eller rensa huden. Så etter et par timer er den kjempeblank igjen. Skjønner ikke noe jeg, og har prøvd produkter for både oljete hud, tørr hud og kombinert hud. What to do? Jeg vil ha bort de store porene, men mest av alt blankheten.. Kan noen hjelpe meg? =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple Diamond Skrevet 7. juni 2009 #2 Del Skrevet 7. juni 2009 (endret) Det problemet har jeg også; huden, spesielt på nesen, blir blank etter bare en time... Har ikke prøvd så mange merker, men de jeg er mest fornøyd med er Seaweed-serien fra Body Shop. Men disse gjør heller ikke underverker, og huden blir i grunn like blank=/ Endret 7. juni 2009 av Purple Diamond Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SmallTalk Skrevet 7. juni 2009 #3 Del Skrevet 7. juni 2009 Blir huden din blank i hele ansiktet eller kun i t-sonen (panne, nese og hake)? Har du tendenser til flassing noen steder i ansiktet? Hvis huden din blir fet utover dagen så har du ikke tørr hud (dvs at du ikke mangler fett), men det er ikke umulig at du mangler fukt (vann) i og med at huden din blir stram etter vask. Om du bør bruke produkter for kombinert eller fet hud kommer an på de spørsmålene jeg stilte. Hvis du kun blir blank i t-sonen, så er produkter for kombinert hud tingen. Blir du blank i hele ansiktet, så trenger du nok produkter for fet hud. Har du i tillegg tendenser til flass, så er nok huden fuktfattig i tillegg, og du trenger kanskje et fuktserum under hudkremen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Tirill_* Skrevet 7. juni 2009 #4 Del Skrevet 7. juni 2009 Jeg blir liksom litt "fet" i kinnene også, men det glinser ikke. det er mest i pannen og på nesa, og på sidene. Jeg har prøvd utallige renseserier fra masse forskjellige merker, og endte opp med å prøvde Dermalogica. Prøvde "oily skin"-rens og dagkrem fra derfra, men det ble ingen forskjell overhodet, huden ble fremdeles like blank. Så leste jeg at med MD fikk man bedre resulatat og prøvde "oily to very oily skin"-rens, toner og dagkrem deres, og det hjalp ingenting. Tilslutt ga jeg opp, og da ble huden MINDRE blank enn når jeg brukte de tre, men etter en ukes tid ble huden like blank igjen. Nå bruker jeg bare sånn billigrens fra Rema eller noe og ikke noe dagkrem, føler det bare blir verre uansett hva jeg velger, og jeg orker ikke bruke tusenvis av kroner på hudprodukter som uansett ikke funker og/eller gjør huden min bare blankere. Jeg flasser ingenting nei, men huden er stram etter jeg har vasket den. Av og til er huden stram samtidlig som den er blank, som feks akkurat nå er jeg stram i panna men huden glinser som bare det. Det som er rart er at jeg har store porer og blank hud, men ikke noen kviser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SmallTalk Skrevet 7. juni 2009 #5 Del Skrevet 7. juni 2009 En ting er sikkert, du bør bruke dagkrem! Hvis du ikke tilfører huden din fukt, så vil den produsere den fukten den kan selv, nemlig talg. Og du som allerede har tendenser til fet hud, trenger ikke at huden produserer enda mere talg. Du trenger masse fuktighet, men i form av vann. Det høres ut som om huden din er fuktfattig (presiserer igjen at den mangler vann, og ikke fett), og kanskje du også har brukt litt for heftige produkter i forhold til hva huden din har trengt? Har du vært hos hudpleier og fått anbefalt produktene der, eller har du shoppa på nettet? Hvis ikke, så burde du kanskje ta turen innom for å få en hudanalyse og få produkter tilpasset huden din. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Coarvi Skrevet 7. juni 2009 #6 Del Skrevet 7. juni 2009 Maser meg litt innpå her... Hvilke produkter bør man egentlig bruke om man har fuktfattig hud, altså trenger vann men ikke fett? Hvordan vet man at et produkt er tilpasset fuktfattig hud og ikke tørr hud? Er litt vanskelig å vite forskjellen når man skal velge produkter... Jeg bruker f.eks hydra floral dagkrem, men tilfører den fett? *klø seg i hodet* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SmallTalk Skrevet 7. juni 2009 #7 Del Skrevet 7. juni 2009 Så vidt jeg har skjønt så vil fuktfattig hud si at man har tendenser til fet hud, men at huden samtidig flasser. Og hvis huden er tørr, så vil man ikke få fet hud pga at den ikke har nok fett i seg. Er et produkt tilpasset tørr hud, så vil det stå på. Det er verre med fuktfattig hud fordi det ikke er en hudtype, men en tilstand (eller hva man skal kalle det). Man kan f.eks ha fet hud, men samtidig være fuktfattig. Hydra floral-kremen er vel beregnet på kombinert hud(?), så den bør vel ikke føre til fet hud i den forstand ihvertfall. Ved fuktfattig hud kan man f.eks bruke et fuktserum under hudkremen. Men ta alt dette med en liten klype salt, jeg er ikke utdannet hudpleier, og vil heller aldri bli det. HildeChristina har forresten beskrevet hva fuktfattig hud vil si i bloggen sin, og hva som er forskjellen på de forskjellige hudtypene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå