Gå til innhold

Overgrodd skråning

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hei!

Vi har kjøpt et nytt hus med tomt som ikke er bearbeidet. En del av tomta er en skråning som er heeeelt overgrodd. Skråningen er vel ca. 15-20 m lang og 3-4 m bred. Er litt usikker på hvor skrå bakken er, for det er så overgrodd- det er i hvertfall så skrått at det er vanskelig å gå der. Hvordan i all verden får man fikset opp i et sånt rot? Jeg aner ikke hvor jeg skal begynne. Har forsøkt å ta det verste med hekkesaks, men jeg synes ikke det hjalp så mye. Dessuten var det ganske vanskelig å få fotfeste, så jeg ga meg muligens litt fort... :gjeiper:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ugressmiddel for å få drept alt ugresset. Evt grav opp beddet og start helt fra bunn av. Får håpe du slipper unna store røtter og slikt. Det har jeg vært plaget med. Jeg valgte å kjøre på mye ny jord og starte på ny frisk. Ser frem til en ny vår med mye flott stauder i stede for et kaos bedd som det har vært frem til nå.

Gjest Gjest
Skrevet

Takk for svar! Vi har også tenkt å fylle opp med ny jord, men det ligger litt lenger frem i tid. Foreløpig vil jeg bare ha en skråning som ikke jeg trenger å skjems over og som ikke er fullt av insekter. Vil ugressmiddel bare ta ugress, eller dreper det alt av planteliv? Påvirker det spiselige planter? (Har markjordbær i skråningen, og naboen har bringebærbusker og rips og solbær like ved tomtegrensa vår)

Skrevet

Hvis det med ugressmiddel menes å sprøyte ned med gift vil det drepe alt ja. Jeg ville nok vurdert det. Det tar noen dager før det dør eller så er det vel å begynne å spa da... :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...