Gjest Gjest_Miranda_* Skrevet 7. juni 2009 #1 Skrevet 7. juni 2009 Lurer på om noen har peiling på hvor lang man kan kjøre med undulat i bilen? Finnes det egentlig et "fasit" svar på det? Sikkert et dumt spørsmål, men har ikke lyst å utsette fuglen for noe som ikke er bra for han.
Gjest Gjest_Marianne_* Skrevet 7. juni 2009 #3 Skrevet 7. juni 2009 Tror ikke det er et fasitsvar på det, men det som er viktig, særlig nå om sommeren med aircondition og åpne vinduer, er at undulater tåler dårlig trekk... Samtidig bør det jo ikke bli FOR varmt. Sørg for å stoppe av og til å sjekke forsiktig at fuglen har det bra, og så kan det være lurt å ha et tynt tørkle e.l over buret, slik at det blir mørkt. De fleste fugler roer seg da. Og vann (og mat?, usikker på om dette er en fordel eller ikke, men noe er det vel i buret alltid uansett)tilgjengelig. Og det viktigste er vel at hvis du ikke MÅ ut å kjøre med fuglen, så ikke gjør det, for det skaper jo et visst stress.
Gjest Gjest_Marianne_* Skrevet 7. juni 2009 #4 Skrevet 7. juni 2009 Og husk at hvis du legger et tørkle over buret, så kan det jo bli varmt under der, så sjekk av og til...
Lamadama Skrevet 7. juni 2009 #5 Skrevet 7. juni 2009 Den kan så klart være med i bil. Min var med på flere hytteturer i sin tid. Men du skal ta et par ting i betraktning... de er vare for trekk så vær forsiktig med nedrulla vinduer. De skal så klart heller ikke stå midt i solsteika. De blir også ganske slitne a bilkjøring i og med at de sitter og holder seg fast til pinnen gjennom svinger o.l så man trenger jo ikke kjøre rally. Sett buret i et sete og spenn sikkerhetsbeltet rundt, dekk deler a buret med håndkle hvis sol og trekk, så er dere klare. Min blei grådig irritert hver gang vi kjørte inn i en tunnel for han var helt overbevist om at det var natta og kunne ikke skjønne hvorfor det måtte bråke så mye rundt han.
Gjest Gjest_Miranda_* Skrevet 7. juni 2009 #6 Skrevet 7. juni 2009 Min blei grådig irritert hver gang vi kjørte inn i en tunnel for han var helt overbevist om at det var natta og kunne ikke skjønne hvorfor det måtte bråke så mye rundt han. Haha, kan tenke meg kjeftingen var ganske konsentrert inne i en bil ja Tuuuusen takk for alle svar! :) Da vet jeg iallefall at det er mulig å ta han med på tur Takk for alle tips angående trekk osv, det er greit å vite
LadyB Skrevet 7. juni 2009 #7 Skrevet 7. juni 2009 Min pip elsket å kjøre bil han! Han sang alltid, og skulle leke med absolutt alle lekene i buret og ringe med bjellene. Tror han følte veldig at han var en del av familien når vi kjørte bil
Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2009 #8 Skrevet 7. juni 2009 Det virker som om våre undulater elsker å kjøre bil. De kvitrer muntert og ser ikke det minste skremte ut i bil, selv om de ellers er ganske skvetne av seg. Vi har prøvd å dekke buret med et tynt tørkle, men det liker de ikke. Det virker som om de liker å se bevegelsene utenfor vinduene. Vi pleier å ha dem i midten i baksetet, med mageselen rundt buret. I tillegg legger vi puter på sidene så buret ikke velter ved en eventuell bråstopp. Men vi kjører naturlig nok ekstra forsiktig med pippene ombord. Som de andre sier: Pass på temperatur og trekk i bilen, så går det så bra så.
Gjest Gjest_Miranda_* Skrevet 7. juni 2009 #9 Skrevet 7. juni 2009 Min pip elsket å kjøre bil han! Han sang alltid, og skulle leke med absolutt alle lekene i buret og ringe med bjellene. Tror han følte veldig at han var en del av familien når vi kjørte bil Håper vår lille kvitre gutt er like "snill" når vi skal ut å kjøre da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå