Gjest lille_ma Skrevet 7. juni 2009 #1 Skrevet 7. juni 2009 Hey Ja, dette leste jeg her en plass. Jeg har som regel trent bryst-biceps-triceps, men har alltid syntes jeg har "kraftige" armer. Ble ikke bedre av at en imbesill sa at jeg hadde store biceps, 8) Så bestemte meg for å ikke trene såpass mye armer lengre, men beholdt basisøvelser med blant annet triceps. Kjører vel nå en type smalbenk med frivekt. Spørsmålet mitt er om jeg bare burde droppe triceps fullstendig? Kjører ellers hantelcurl og brystpress m/hantler. Det skurrer litt for meg å droppe triceps øvelser helt også egentlig..
Goji Skrevet 8. juni 2009 #2 Skrevet 8. juni 2009 Muskler i armene gjør jo at armene dine blir større, så hvis du trener triceps blir jo såklart armene større. Så ja, triceps gir større armer.
Gjest Bolledeig Skrevet 8. juni 2009 #3 Skrevet 8. juni 2009 (endret) Nei, jeg ville overhodet ikke sluttet å trene triceps. Og for de aller fleste er det fettprosenten og ikke styrketreningen som er den viktigste avgjørelsesfaktoren for størrelsen på armen. Endret 8. juni 2009 av Bolledeig
Goji Skrevet 8. juni 2009 #4 Skrevet 8. juni 2009 (endret) Jeg er helt enig med Bolledeig. Det er ganske vanskelig for jenter å bli "store", og hvis dere er det så tror jeg fettprosenten er en av de største faktorene. Endret 8. juni 2009 av Goji
Gjest lille_ma Skrevet 9. juni 2009 #5 Skrevet 9. juni 2009 Nei, jeg ville overhodet ikke sluttet å trene triceps. Og for de aller fleste er det fettprosenten og ikke styrketreningen som er den viktigste avgjørelsesfaktoren for størrelsen på armen. Finnes det andre måter å måle fettprosent på foruten senter?
Gjest lille_ma Skrevet 9. juni 2009 #6 Skrevet 9. juni 2009 Jeg er helt enig med Bolledeig. Det er ganske vanskelig for jenter å bli "store", og hvis dere er det så tror jeg fettprosenten er en av de største faktorene. Haha en smule ambivalent..
Gjest Bolledeig Skrevet 9. juni 2009 #7 Skrevet 9. juni 2009 Finnes det andre måter å måle fettprosent på foruten senter? fettprosent.no kan gi deg et (veldig grovt) estimat. Å ta tak i armen og se hvor mye fett man får tak i er vel egentlig all den testen man trenger. Får man tak i mye fett, kommer mye av størrelsen på armene av underhudsfett, enkelt og greit. Ellers er det fettklyper som er tingen, ettersom disse fettprosentsvektene på treningssenteret har vist seg å være noe upålitelige. (Med det mener jeg ikke dårlige, men at det skal være så mye som må være likt fra måling til måling at de blir unøyaktige)
Cognizance Skrevet 9. juni 2009 #8 Skrevet 9. juni 2009 Hvis du trener styrke for å være sterk og ha en funksjonell kropp er isolasjonsøvelser for biceps/triceps helt overflødige. Ta armhevinger og pullups, gjerne med ekstra vekt, smil og vær glad.
Goji Skrevet 9. juni 2009 #9 Skrevet 9. juni 2009 Haha en smule ambivalent.. Det er ganke vanskelig for jenter å masse muskler, men det sier jo seg selv at hvis man får store muskler i armene blir jo armene større. Det er bare ikke like lett for jenter som for gutter.
Gjest lille_ma Skrevet 9. juni 2009 #10 Skrevet 9. juni 2009 fettprosent.no kan gi deg et (veldig grovt) estimat. Å ta tak i armen og se hvor mye fett man får tak i er vel egentlig all den testen man trenger. Får man tak i mye fett, kommer mye av størrelsen på armene av underhudsfett, enkelt og greit. Ellers er det fettklyper som er tingen, ettersom disse fettprosentsvektene på treningssenteret har vist seg å være noe upålitelige. (Med det mener jeg ikke dårlige, men at det skal være så mye som må være likt fra måling til måling at de blir unøyaktige) Håndledd: Mål i søkkket mellom hånden, og det benete fremspringet på underarmen. hvor er dette?
Goji Skrevet 9. juni 2009 #11 Skrevet 9. juni 2009 (endret) http://i39.tinypic.com/2zhkqip.jpg Endret 9. juni 2009 av Goji
Gjest lille_ma Skrevet 9. juni 2009 #12 Skrevet 9. juni 2009 Hvis du trener styrke for å være sterk og ha en funksjonell kropp er isolasjonsøvelser for biceps/triceps helt overflødige. Ta armhevinger og pullups, gjerne med ekstra vekt, smil og vær glad. er alltid smilende og glad Pussig, jeg har en BMI på 20 men fikk relativt høy fettprosent.(over 30!?!) jeg har jo trent i 2-3 år. Har bestilt meg slik klype nå, kanskje det blir annerledes da. Hvis ikke var jo det en nedtur.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå