Gjest Gjest Skrevet 8. juni 2009 #21 Skrevet 8. juni 2009 Tusen takk..=) Fant et forum med folk som sverger til klestørk ute, selv om vinteren.. Kanskje jeg skal prøve det! http://www.gronnhverdag.no/diskuter.php?discussthread_id=610
Gjest Gjest Skrevet 8. juni 2009 #22 Skrevet 8. juni 2009 Har hatt samme problem flere steder jeg har bodd. Er det tørketrommel så tørker jeg mesteparten der, det som absolutt ikke bør tromles får henge litt over skapdører o.l. på soverommet. Elsker tørketrommel jeg da! Klærne blir så varme og myke og krøllfrie. I fjor hadde jeg ikke tørketrommel engang, så da var det klesstativ i stua. Plasserte det rett ved et åpent vindu og satt gjerne ovnen på full guffe så gikk det fort. Men det blir jo litt fyring for kråkene.. I tillegg så har man jo det med inneklimaet. Så jeg prøver å unngå å tørke klær på soverommet i det minste. Men bryr meg ærlig talt ikke så forferdelig mye om eventuelle fuktskader etc når jeg bor et sted jeg leier i en svært kort periode Om huseier har sagt det er greit å tørke klær inne, så gjør jeg det! Bodde ett sted det ikke var lov, det var vel der jeg la til meg vanen med å tromle alt. Men noen kjoler gikk selvsagt aldri inn i trommelen.
Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2009 #23 Skrevet 9. juni 2009 Jeg er veldig skeptisk til trommelen jeg da.. Har alltid hørt at det ødelegger klærne, også syns jeg de krymper litt også iblant. Og den trommelen som er der hvor kjæresten min bor, tromler ikke klærne tørre på én omgang, så man må gå tilbake og sette den på en gang til! Det er litt tungvint syns jeg.. Men jeg lurer på om jeg skal prøve å tørke av endel ute, og så ta resten innendørs ved åpent vindu.. Blir jo litt slitsomt om vinteren, men jeg finner vel ut hva som funker.
Gjest Gjest_wok_* Skrevet 9. juni 2009 #24 Skrevet 9. juni 2009 På IKEA får du kjøpt tørkestativ som kan henges på ei dør... Ellers har en hudlege sagt til meg at vanlige hus som regel er for tørre, og at det bare er bra å få opp luftfuktigheten litt, men det er jo forskjell på et lite rom og et hus...
susanne_89 Skrevet 9. juni 2009 #25 Skrevet 9. juni 2009 Eg søkte litt på nettet ang. pris på luftavfuktar.. Det eg fann er at det ligg på prisen 1500 kr og oppover... Internettpris, på butikk må ein som regel betale meir.. Legg til ein link til den med lavast pris.. http://www.bestbuy.no/product.asp?utm_sour...3304&site=6
Mary_poppin86 Skrevet 6. juli 2009 #26 Skrevet 6. juli 2009 rund sak ikke plass til stort paa den der !
Gjest Tigress Skrevet 6. juli 2009 #27 Skrevet 6. juli 2009 Tiger og eg bur på 50kvm saman med to landevegssyklar, 15 hyllemeter med bøker og evig klesvask - vi har tørkestativ i stua. Får vi gjester tek vi ned kleda og setter stativet på soverommet (ikke plass til det oppslått der. Folk om kjem utan at vi veit det er nøydd til å sjå på kleda våre - det får dei berre leve med. Somme tider er dei nøydd til å lukte på dei også, ikkje alltid eimen blir borte etter første vask... Litt kjipt er det, men det er einaste måten hos oss, alternativet er å kutte treninga og det er ikkje aktuelt. Trur dei fleste hus har for tørr luft, så eg trur ikkje det er så farleg med litt blaute klede inne - du merkar jo om det blir veldig rått, og det har ikkje vore noko problem hos oss.
Rosalie Skrevet 6. juli 2009 #28 Skrevet 6. juli 2009 (endret) Vi har også tørkestativ på stua. Blir jo litt ekstra støvete av det, men det fungerer ellers veldig bra. EDIT: Så at det ble spurt om hva man gjorde i kollektiv uten stue: Da jeg bodde slik hadde vi tørkestativ i fellesgangen. I tillegg hadde jeg et lite tørkestativ inne på selve hybelen. Endret 6. juli 2009 av Wadjet
Gjest Catwoman Skrevet 8. juli 2009 #29 Skrevet 8. juli 2009 Har du plass til en sånn http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=54312948 en i dusjen da? Den er 70x70 - og vil gå inn i de fleste dusjer vil jeg tro.
Gjest Gjest Skrevet 9. juli 2009 #30 Skrevet 9. juli 2009 Jeg har lite bad, men har to tørkestativ hengt opp på veggen. Det går helt fint. Kjøpte mine på Nille. Det er av trekkspillvarianten, som du kan trekke ut og inn. Her er noen forskjellige modeller for vegg.
Anglofil Skrevet 13. juli 2009 #31 Skrevet 13. juli 2009 Vi henger opp klærne på et lite tørkestativ enten på badet eller stua. Mvh Yvonne
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå