Gå til innhold

Kaker

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hvor mange kaker trenger man når det kommer 100 gjester? (i tillegg til bryllupskaken)

Skrevet

Det kommer litt ann på hvordan man legger opp kvelden. Jeg var nylig i et bryllup med 70 gjester og 4 kaker utenom bryllupskaken. Bare halvparten ble spist, men det ble lite tid til kaker og kaffe. Andre bryllup har det dobbelte og har bare et par kakestykker igjen.

Personlig ville jeg hatt mange kaker, og invitert til kakelag hvis det ble mye igjen

Skrevet

Vi skal ha ca 90 gjester til kaffe og har tenkt å ha ca 20 kaker.

Skrevet

Hvis man sier det er ca 8-10 kakestykker per kake, og hver person spiser 2 kakestykker uttover kvelden ...med hundre mennesker trenger dere 200 kakestykker, som da blir 20-25 kaker.

Hos oss kommer det 70 stk ca til kake inkl. middagsgjester, om alle spiser 2 kakestykker hver må vi opp i 14-18 kaker. Synes det høres forferdelig mye ut, men det er vel kanskje sånn det er? :fnise: Noen kaker er jo også større enn andre og her mer enn 8 biter.. jeg tror i hvertfall vi skal ha følgende med kaker:

* verdens beste x 2

* oreokake x 1

* ostekake m/ bringebær x 2

* sjokoladekake (langpanne) x 1

* romkake med jordbær x 2

* 7 etasjes bryllupskake til 80 stk (x 1)

* Daimkake stor x 1

* gulrotkake x 2

* marmorkake x 2

Det er "bare" 14 kaker, men til gjengjeld er mange av de større enn 8-biterskaker.

Tror nok vi sitter igjen med en del, ikke alle i min familie er veldig kakeglade.

:jepp:

Gjest Gjest
Skrevet

Tusen takk for svar! Flott med eksempel på kakeliste Cæmis, det setter jeg pris på :)

Skrevet

Vi er bare 50 gjester og skal ha følgende kaker:

- 3 etasjes bryllupskake (sjokolade)

- verdens beste

- daim iskake

- ostekake

- cup cakes

- marsipankake

- kransekake

+ kanskje 1-2 til

Skrevet

kan spørre her kanskje, kaker til 25 stk? jeg har etterhvert forstått at det ikke er nok med en bryllupskake, men hva har man da ved siden av/hvor mye? :lete:

Skrevet
kan spørre her kanskje, kaker til 25 stk? jeg har etterhvert forstått at det ikke er nok med en bryllupskake, men hva har man da ved siden av/hvor mye? :lete:

Jeg ville i allefall hatt minst 2-4 andre alternativer. Ostekake, gulrotkake, kransekake og sjokoladekake kanskje?

Gjest Gjest
Skrevet

Til 25? Må du kutte ut - det er da slett ikke nødvendig. Om man ikke kommer fra et sted der det er vanlig å ha en kake per person...

Hvis det er alternativene så holder to kaker til. Mer enn nok. Men det kommer an på hvor mye man spiser selvsagt - gafler man nedpå 7 stykker hver, og alle gjør det, så joa... men det fleste gjør da virkelig ikke det om man har sånn noenlunde dannelse?

Skrevet
Til 25? Må du kutte ut - det er da slett ikke nødvendig. Om man ikke kommer fra et sted der det er vanlig å ha en kake per person...

Hvis det er alternativene så holder to kaker til. Mer enn nok. Men det kommer an på hvor mye man spiser selvsagt - gafler man nedpå 7 stykker hver, og alle gjør det, så joa... men det fleste gjør da virkelig ikke det om man har sånn noenlunde dannelse?

Det er da ikke snakk om at alt skal spises på dagen, men å gi gjestene noe å velge i. Et kakebord med bare bryllupskake er triste greier spør du meg...

Vi skal ha ca 85 gjester, regner med at vi skal ha mellom 15-20 kaker, synes det skal bugne når det er bryllup.

Skrevet

Vi skal ha ca. 75 gjester og 10 kaker utenom bryllupskake og kransekake + dravle, lefser og vannbakkels.

Skrevet
Det er da ikke snakk om at alt skal spises på dagen, men å gi gjestene noe å velge i. Et kakebord med bare bryllupskake er triste greier spør du meg...

Vi skal ha ca 85 gjester, regner med at vi skal ha mellom 15-20 kaker, synes det skal bugne når det er bryllup.

:jepp: veldig enig.

Skrevet (endret)

Veldig enig med consertina.

Vi har ca 170 med de som hjelper til som skal ha kake, og vi kommer opp i 50 kaker. vet det er alt for mye, men sånnn bruker vi å ha det i vår familie.

Gjestene som kommer langveisfra, kommer også får å spise kake og drikke kaffe før de drar hjem neste morgen. Da får de også med seg litt kake hjem.

Endret av Maye
Skrevet

Nødvendig er det kanskje ikke, men personlig synes jeg det skal være litt ekstra når det er bryllup. Som du ser er det mange andre som også mener det. Det finnes familier der det går mange kaker, og familier der det ikke går kaker i det hele tatt. Jeg antar at man ikke har 3 etasjer med bryllupskake når man har 25 gjester.

2 kaker synes jeg er triste greier. En kake kan fint fryses/oppbevares så man kan spise den senere, så det er ikke sløsing om man står igjen med litt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...