Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2009 #1 Skrevet 7. juni 2009 Lurer litt på hvordan dere danser bryllupsdans, og hvilken musikk dere danser til? Hvis man skal danse brudevals, finnes det da bare slik "gammeldansmusikk"?
Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2009 #2 Skrevet 7. juni 2009 Vi skal danse til Iron & Wine's "Flightless bird American mouth", det er en vals :D Man trenger ikke ha gammeldansmusikk for å danse vals :D
MellonCollie Skrevet 7. juni 2009 #3 Skrevet 7. juni 2009 (endret) Vi skal danse til Metallicas Nothing Else Matters. En rolig (og ikke minst kortere) versjon, men den går i valsetakt Endret 7. juni 2009 av MellonCollie
Jerle Skrevet 7. juni 2009 #4 Skrevet 7. juni 2009 Var i et bryllup i julen og der danset de til kjenningsmelodien til "Tre nøtter til Askepott". Den er jo kjempe nydelig!
Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2009 #6 Skrevet 7. juni 2009 Tusen takk for svar! Synes det er kjempevanskelig å velge musikk til bryllupsdansen. Synes den finast eg veit med Hellbillies er kjempefin, men hvilken dans danser man til den? Går det an med vals? Huff, merker jeg er ganske blank når det gjelder pardans...
noffi Skrevet 8. juni 2009 #7 Skrevet 8. juni 2009 Tusen takk for svar! Synes det er kjempevanskelig å velge musikk til bryllupsdansen. Synes den finast eg veit med Hellbillies er kjempefin, men hvilken dans danser man til den? Går det an med vals? Huff, merker jeg er ganske blank når det gjelder pardans... Hei hei. Vi har bestemt oss for å bruke Hellbillis med Finast eg veit til brudevalsen. Går fint ann å danse til den:D Rolig ja, Men er kjempegod å danse til:D
MellonCollie Skrevet 8. juni 2009 #8 Skrevet 8. juni 2009 Tusen takk for svar! Synes det er kjempevanskelig å velge musikk til bryllupsdansen. Synes den finast eg veit med Hellbillies er kjempefin, men hvilken dans danser man til den? Går det an med vals? Huff, merker jeg er ganske blank når det gjelder pardans... Hei hei. Vi har bestemt oss for å bruke Hellbillis med Finast eg veit til brudevalsen. Går fint ann å danse til den:D Rolig ja, Men er kjempegod å danse til:D Dersom man skal danse vals, som TS spør etter, så kan man ikke bruke Hellbillies sin Finast eg veit. Den går i en helt annen takt. Men klart man kan velge den sangen til sin første dans, men da kan man danse vanlig "roligdans" bare.
Gjest Gjest Skrevet 8. juni 2009 #9 Skrevet 8. juni 2009 Var det jeg trodde ja, at finast eg veit ikke er en vals. Hvordan danser dere roligdans da? Bare "frem og tilbake - ungdomsskoledans"? Noen som har forslag til fine sanger man kan danse vals til? Som ikke er gammeldans... Askepott var et bra tips da!
Gjest Lille Eden Skrevet 8. juni 2009 #10 Skrevet 8. juni 2009 Hos oss blir det ikke noe vals, men en dans bare. Vi skal vel enten danse til Iris med Goo Goo Dolls eller Songbird med Eva Cassidy. :rødme:
Gjest Gjest Skrevet 8. juni 2009 #11 Skrevet 8. juni 2009 Vi skal ha min første kjærlighet med jahn teigen
lilleGrethe Skrevet 11. juni 2009 #12 Skrevet 11. juni 2009 Jeg driver og hører gjennom sanger på mp3-spilleren, og har satt opp something stupid (Frank +Nancy Sinatra-versjonen). Men vet ikke om det blir vals?
Honey Skrevet 12. juni 2009 #13 Skrevet 12. juni 2009 Hvis det blir tradisjonell vals så blir det Alicia Keys sin "If I ain`t got you". Men vi har lekt litt med tanken på å starte med en vanlig rolig dans e.l. for så plutselig gå over til diskodans etter et innøvet nummer. Jeg er bare ikke sikker på om jeg tør. :klø:
lilleGrethe Skrevet 14. juni 2009 #14 Skrevet 14. juni 2009 (endret) Et vennepar av oss danset til en sang som er rolig først og tar litt av midt inni. Det var kjempekult, men jeg husker ikke hvilken sang det var.. Skal si ifra hvis jeg kommer på det. Kom på det nå, de danset til My Girl av The Temptations Endret 14. juni 2009 av lilleGrethe
Ginen Skrevet 14. juni 2009 #15 Skrevet 14. juni 2009 Vi danset bare slow vi. Til Motley Crüe - If I Die Tomorrow. *fnis* Kjempegøy!
Inga G Skrevet 14. juni 2009 #16 Skrevet 14. juni 2009 Vi skal danse til Tim Christensen- Right next to the right one.. Det er vals og den er nydelig
Makin' it big Skrevet 14. juni 2009 #18 Skrevet 14. juni 2009 Vi danset til Sønnavindsvalsen av Alf Prøysen
Kanutten Skrevet 16. juni 2009 #19 Skrevet 16. juni 2009 Vi skal danse til Trønderbrura. Min gammelonkel skal spille den på trekkspill.
Gjest Gjest Skrevet 16. juni 2009 #20 Skrevet 16. juni 2009 Vi skal danse til Can I have this dance fra High school musical 3 Den går i vals, og er en kjempesøt sang http://www.youtube.com/watch?v=mNSEh6qWSk8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå