Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest snøfrid
Skrevet

Hei.

Jeg lurte på om noen kan komme med gode råd? Jeg hadde mensen 16. mai, eggløsning 28.mai og hadde ubeskytta sex med kjæresten min 29. Mensen skal komme 11.juni. Syklsen min pleier å være ganske regelmessig.

Nå har jeg begynt å få stikninger i det ene brystet, og jeg har hatt stikninger rundt eggstokkene som har kommet i bølger siden i går. Jeg må dessuten på do hele tida og har vært på do annenhver time i natt. Har sjekka litt rundt på nettet og lest graviditetssymptomer og det stemmer jo med noen av symptomene. Kan jo være at jeg legger litt for mye i det, men jeg har aldri hatt vondt i puppene før, derfor blir jeg litt bekymra.

Hva tror dere? Kan det være symptomer så tidlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, du kan være gravid, men du behøver ikke være det heller. Jeg ville ventet til den 11. og så testet. Kanskje hadde jeg testet en dag og to før, dersom jeg var veldig utålmodig, men da kan det være at et negativt resultat kommer som følge av at kroppen ikke produserer nok hcg.

Lykke til.

Gjest snøfrid
Skrevet

Takk for svar!

Greia er at jeg skal på fest på tirsdag og da kommer til å drikke en del. Hvis jeg tar en graviditetstest og den er negativ siden det er et par dager før mensen og så drikker, kan det vel umulig være så gunstig for en eventuell baby. Det lureste hadde vel vært å ikke drikke uansett, men det er en fest for feire at vi er ferdig utdanna og det forventes at jeg drikker. Det høres sikkert idiotisk ut, men jeg er kjent som en partyjente og hvis jeg plutselig ikke drikker vil det være meget suspekt. Vil ikke at folk skal vite om det så tidlig hvis det skulle være tilfelle.

Gjest Gjest_Madonna_*
Skrevet

Nå vet jeg ikke om det evt er en ønsket eller uønsket graviditet det er snakk om, men uansett bør vel være såpass voksen og ansvarlig at du unngår flatfylla dersom du mistenker at du kan være gravid.. De lærde strides jo litt om hvor farlig det er med alkohol for et foster, kan du ikke evt begrense alkoholinntaket litt og bare ta et glass med noe - si at du ikke er helt i form og at du derfor tar det litt pent...? Jeg synes egentlig ikke at det trengs å (bort)forklares hvorfor man ikke drikker, men dette bør vel uansett være en akseptert unnskyldning....

Skrevet

Da hadde jeg heller sagt at jeg gikk på antibiotika pga. kraftig uvi eller noe, og at jeg derfor ikke kan drikke. Man vil nødig at kuren ødelegges, slik at man får nyrebekkenbetennelse. ;)

CB (digital) vil kunne vise positivt/gravid hos rundt 50% av gravide kvinner 4 dager før forventet mens. Ta en test tirsdag morgen du.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...