Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2009 #1 Skrevet 7. juni 2009 Hei, lurte på om noen kunne hjelpe meg med litt tips til noen filmer? Når jeg er litt deppa og lei, legger jeg meg på sofan med teppe, te og en trist film. Jeg er ikke særlig interessert i rene kjærlighetsfilmer, men ute etter alt som er mørkt, trist og sterkt. Her er de jeg har sett (som jeg kommer på i farta) og som jeg likte veldig godt: Thirteen Twilight Sweeney Todd Corpse Bride (Tim Burton generelt) The butterfly effect Requiem for a dream Sin City Apocalypto Noen som har noen andre forslag til filmer jeg kan se, som kan passe inn i denne listen?
Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2009 #3 Skrevet 7. juni 2009 Hei, lurte på om noen kunne hjelpe meg med litt tips til noen filmer? Når jeg er litt deppa og lei, legger jeg meg på sofan med teppe, te og en trist film. Jeg er ikke særlig interessert i rene kjærlighetsfilmer, men ute etter alt som er mørkt, trist og sterkt. Her er de jeg har sett (som jeg kommer på i farta) og som jeg likte veldig godt: Thirteen Twilight Sweeney Todd Corpse Bride (Tim Burton generelt) The butterfly effect Requiem for a dream Sin City Apocalypto Noen som har noen andre forslag til filmer jeg kan se, som kan passe inn i denne listen? Triste og mørke ? Dette er jo komedier jeg lo meg igjennom alle de filmene
Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2009 #4 Skrevet 7. juni 2009 Hei, lurte på om noen kunne hjelpe meg med litt tips til noen filmer? Når jeg er litt deppa og lei, legger jeg meg på sofan med teppe, te og en trist film. Jeg er ikke særlig interessert i rene kjærlighetsfilmer, men ute etter alt som er mørkt, trist og sterkt. Her er de jeg har sett (som jeg kommer på i farta) og som jeg likte veldig godt: Thirteen Twilight Sweeney Todd Corpse Bride (Tim Burton generelt) The butterfly effect Requiem for a dream Sin City Apocalypto Noen som har noen andre forslag til filmer jeg kan se, som kan passe inn i denne listen? The green mile AI - Artificial Intelligence
Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2009 #6 Skrevet 7. juni 2009 Donnie Darko Takk! Den har jeg aldri sett! Hva handler den om?
Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2009 #7 Skrevet 7. juni 2009 The green mile AI - Artificial Intelligence Jepp, begge er kjempebra! Har en følelse av at AI er en litt undervurdert film, virker ikke som det er så mange som har sett den, men den er jo sååå bra!
Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2009 #8 Skrevet 7. juni 2009 Lilja 4-ever. Den er mørk og trist og bra! Takk! Den har jeg ikke sett på mange år!
Gjest Bond Skrevet 7. juni 2009 #11 Skrevet 7. juni 2009 (endret) Diving bell and the butterfly? Ikke så veldig mørk, men trist. Utrolig fin, men trist. De andres liv - vet ikke om det passer her, men det gir litt sterke opplevelser også, men det er nok ikke en tradisjonelt 'trist/mørk' film, men en av de der jeg har grinet mest. La Pianiste - det er jo litt kjærlighet, men det hele er nok litt skrudd og ganske mørk. Monster kanskje? History of Violence kanskje også, syntes selv den var ganske mørk Hadde nok også anbefalt Lilja 4 Ever, men ser at noen har anbefalt dette allerede. Veldig sterk film! Men litt lignende følelse kan også finnes i 4 months, 3 weeks and 2 days. Den litt triste håpløsheten. Children of Men - litt mørkere framtid og litt sci-fi kanskje? Men det er jo litt mer 'liksom-mørk' synes jeg. Om du likte Sin City, liker du sikkert også the Watchmen. Jeg likte i hvert fall. Kanskje også the Dark Knight hvis ikke du har sett det ennå? Muligens litt åpenbar anbefaling. Glemte også No Country for Old Men - sær men mørk, ser at det er en del som synes det er overhypet, men jeg likte det veldig godt. Endret 7. juni 2009 av mrs_bond
Gunnhild83 Skrevet 7. juni 2009 #14 Skrevet 7. juni 2009 Jeg har en helt fantastisk film: "Mot veggen", den må ses.
Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2009 #15 Skrevet 7. juni 2009 Enig i mange av tipsene her. Prøv også The Machinist og Tid for fulle hester (som ikke er goth-mørk, men seriøst trist). Og Mitt liv som hund...
Gjest Bond Skrevet 7. juni 2009 #17 Skrevet 7. juni 2009 Crash. Mener du den fra 2004 eller Cronenberg sin? Har nemlig ikke sett Cronenbergs Crash ennå, og har lyst å se den.
Ce'Nedra Skrevet 7. juni 2009 #18 Skrevet 7. juni 2009 Mener du den fra 2004 eller Cronenberg sin? Har nemlig ikke sett Cronenbergs Crash ennå, og har lyst å se den. Mener denne, ja: http://www.imdb.com/title/tt0375679/ Har ikke sett Cronenberg sin, men tror egentlig ikke vi har gått glipp av noe. Selv om jeg ser at det går oppover med den, så den er kanskje på vei til å bli kultfilm?
Gjest Bond Skrevet 7. juni 2009 #19 Skrevet 7. juni 2009 Mener denne, ja: http://www.imdb.com/title/tt0375679/ Har ikke sett Cronenberg sin, men tror egentlig ikke vi har gått glipp av noe. Selv om jeg ser at det går oppover med den, så den er kanskje på vei til å bli kultfilm? Tja, jeg har ellers likt absolutt alle av Cronenberg sin filmer som jeg har sett (har ikke sett alle da, men en del), og kan godt like litt sære filmer også, så jeg ser ikke bort i fra at jeg hadde likt hans Crash, så jeg tror jeg må nok se den likevel Men tja.. den andre Crashen har jeg sett. Ganske fin film, men en av de filmene som jeg enkelt glemmer for en eller annen grunn. :/
Ce'Nedra Skrevet 7. juni 2009 #20 Skrevet 7. juni 2009 (endret) Tja, jeg har ellers likt absolutt alle av Cronenberg sin filmer som jeg har sett (har ikke sett alle da, men en del), og kan godt like litt sære filmer også, så jeg ser ikke bort i fra at jeg hadde likt hans Crash, så jeg tror jeg må nok se den likevel Men tja.. den andre Crashen har jeg sett. Ganske fin film, men en av de filmene som jeg enkelt glemmer for en eller annen grunn. :/ Jeg har likt noen av dem, mens andre synes jeg blir litt for kjedelige fordi det ikke er noe nytt (jeg har dog ikke sett de eldste). Eastern Promises for eksempel. Grei å ha sett, men den ga meg ikke noe særlig, jeg følte jeg hadde sett det før. History of Violence er vel den jeg har likt best, og den bør du absolutt se TS, tror du vil like den selv om den er litt annerledes. Jeg synes Crash (2004) er direkte vakker, og den får fram masse følelser i meg. Jeg har faktisk sett den flere ganger, og det er sjelden jeg gidder. Kom på noen til (som fint kan komme i trist eller mørk-kategorien): City of God Hotel Rwanda A Secret of Nihm (tegnefilm) Léon Ondskan Napola Memento Babel El orfanato (Et must!) Gjøkeredet Og siden du likte Apocalypto slenger jeg på: Platoon Full Metal Jacket The Pianist Også tar jeg med Identity siden du likte The Butterfly Effect. Endret 7. juni 2009 av Ce'Nedra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå