Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 7. juni 2009 #1 Skrevet 7. juni 2009 Skikkelig skikkelig krise... Jeg var så utrolig smart og skulle vaske litt klær mens jeg først var i farta. Så jeg stappet inn to av samboeren sine nye dyre skjorter, lsyeblå og lyserosa. Samtidig tok jeg to rosa av mine singletter og enny genser i ferskenfarge, også en blå tskorte og denne farget selvklart! Tok dem ut og detvar ikke et pent synt som møtte meg gitt.... Så nå må jeg gjøre noe drastisk. Jeg puttet dem raskt i en bøtte med klorin og vann og lot ligge i to minutter, puttet dem i vaskemaskinen på 40 grader og masse såpe men det hjalp ikke:( Mens de enda er våte, er det noen gode råd? De trengs virkelig sårt!!!!
Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2009 #2 Skrevet 7. juni 2009 Kjøpe nye skjorter til skjorter til samboeren din og ikke blande farget og lyst tøy neste gang?
Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2009 #3 Skrevet 7. juni 2009 Kjøpe nye skjorter til samboeren din og ikke blande farget og lyst tøy neste gang? Rettet.
Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2009 #4 Skrevet 7. juni 2009 Uff, stakkar deg. Jeg har også gjort sånt før, men har ikke funnet noe som hjelper desverre.. Beste middelet jeg vet om er sånn rosa OXY pulver, men tviler på at det klarer å ta en helmisfarging...
Kamikatze Skrevet 7. juni 2009 #5 Skrevet 7. juni 2009 Vaske nytt kulørt tøy separat, til det slutter å farge vaskevannet, før du vasker det sammen med annet. Skjortene er nok den fargen de er nå. Kanskje du kan vaske ut litt mer farge ved å vaske dem tre-fire ganger til, med litt sintere temperatur. Men trolig er de nå malerskjorter. Hvis ikke dere farger dem om i en mørkere eller kraftigere farge.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 7. juni 2009 #6 Skrevet 7. juni 2009 Ja jeg vet jeg vet...Jeg gjorde en feil:( vil aldri gjenta seg igjen. Noen som har erfaringer fra det å farge klærne (altså med vilje) Og kan anbefale et merke eller to? Den ene er rosa og den andre blå, kanjeg farge dem i disse fargene, eller vil det misfargede komme igjennom?
Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2009 #8 Skrevet 7. juni 2009 De ble som nye igjen;) Det funket:) hva gjorde du? Det er nok i såfall et råd mange har bruk for...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå