Gjest Gjest_Maja_* Skrevet 7. juni 2009 #1 Skrevet 7. juni 2009 Vi har en kastrert hannkatt på fem/seks år. Inntil nylig har vi bodd i Bergen med katten, og vi har bodd slik til at han har kunnet gå ut og inn som han vil. Det er også mange andre katter i området, så han har hatt mye mulighet for sosial kontakt med andre katter. Jeg vil vel karakterisere ham som moderat utekatt. Han tar seg en tur ut et par ganger om dagen, men helst når det er fint vær, og går sjelden så mye lenger enn rundt huset. Nå er det slik at jeg har flyttet til Oslo. Min samboer bor fortsatt i Bergen, men kommer snart etter. Katten har inntil nylig bodd hos ham i Bergen, men jeg har nå fått katten over slik at ha skulle slippe å være med på selve flyttigen. Vi har kjøpt en leilighet som ligger i tredje etg ganske midt i byen (Tøyen/Enerhaugen), hvor det vil være veldig vanskelig å la ham gå ute. Foreløpig bor jeg i en ganske liten leilighet på Grønland, hvor det vil være umulig å slippe ham ut, men vi kommer til å flytte til leiligheten vi har kjøpt, som er større, en gang i august. Av det jeg kan se til nå ser det ut som om han takler ganske greit å være innekatt, men det er mulig vi kommer til å merke mer reaksjoner etterhvert? Er det noen som har noe tips eller erfaringer? Vi har tenkt mye på å skaffe oss en katt til så han skal få selskap. Er det noen som har erfaringer med dette? Er det ellers noe annet vi bør tenke på i denne sammenhengen? Jeg har litt dårlig samvittighet for at jeg har flyttet og at han nå er nødt til å bli innekatt. Der vi bodde før var det jo helt perfekt for en katt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå