Gjest GjestTS Skrevet 7. juni 2009 #1 Del Skrevet 7. juni 2009 Jeg var på en fest med jobben. Veldig koselig da jeg setter stor pris på alle jeg jobber sammen med.. .stort sett da. Snakket med en av mine mannlige kollegaer og fikk masse skryt fordi jeg var så bra å jobbe med og han syns det var så trivelig når jeg var på jobb. Det er jo selvfølgelig veldig koselig å høre. Jeg skrøt av han tilbake og sa at jeg syns det samme med han. Sånn er det forøverig med nesten alle jeg jobber med, men noen unntak da... De jeg liker, vet det veldig godt, da jeg sier det også når jeg er på jobb. Utover kvelden ble det litt drikke og jeg var i farta. Tok en shot med ei av jentene også ville hun vente med neste og jeg prøvde å få med meg noen andre i stedet. Gikk bort til han jeg snakket om over og det ble til at vi tok noen. Denne mannen har hatt et useriøst forhold til noen andre på jobben (jobber ikke fysisk sammen da..) og når kvelden ble slutt så jeg de to gikk sammen ut av utestedet.. Jeg flira litt for meg selv, for dette er noe han ikke har villet snakke noe om, greit nok det, men tenkte jeg skulle slenge inn en kommentar. Var ganske full, men jeg gikk til han å sa.. Hva er det du holder på med da? I en litt ertende tone. Fikk som svar at han ble veldig overrasket, men positivt, at jeg kom og sa det. Han hadde hørt/blitt fortalt at jeg virket interessert og sa at han kunne gjengjelde dette, men trodde det ikke var mulig. Jeg ble så paff og viste ikke helt hva jeg skulle svare. Jeg prøvde å spørre om hva jeg egentlig hadde sagt og han tolket det kjapt dithen at jeg var interessert i han. Eh... Han kysset meg og var rimelig klar for en hel del, men jeg fikk stoppet det og sa at dette kunne jeg ikke gjøre og ble ikke riktig etc og gikk og la meg i egen seng. Tenkte at han må jo skjønne at dette har han fortolket og misforstått.. Men nei.. Han har dratt opp dette i ettertid og vil gjerne date meg, og er fortstatt like positivt overrasket over at jeg var der.. Jeg har ikke fått meg til å si noe som helst jeg, vet ikke helt hvordan jeg skal gripe ann problemet. Vil jo ikke at det skal bli noe rart heller da vi har det supert på jobb sammen, men er overhodet ikke tiltrukket av han på den måten. Syns det bare er så vanskelig å si at du har nok misforstått alt sammen, det var ikke min mening og si noe som helst i den retning i det heletatt... Hva ville dere gjort? Jeg har prøvd å vise at jeg tar avstand på meldinger han sender etc. Vier han ingen oppmerksomhet i det heletatt og svarer ikke på hans komplimenter.. Håper dette bare går sakte men forsiktig over... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 7. juni 2009 #2 Del Skrevet 7. juni 2009 *hiksteflire* Jævlig bra historie! :D Du kan ikke annet en å si til han at du overhode ikke er interresert i han. Klart, kort og brutalt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GjestTS Skrevet 7. juni 2009 #3 Del Skrevet 7. juni 2009 He he, jævla bra historie ja.. Er bare så himla klønete å måtte forklare noe jeg aldri har ment å anntyde engang. Hadde jeg enda vært full og sagt ting jeg hadde angret på, men jeg har jo ikke sagt noe engang!! He he.. Roter meg borti det utroligste noen ganger altså Jeg må jo være ærlig å si det som det er, men litt vanskelig å finne en passende annledning... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Queen B Skrevet 8. juni 2009 #4 Del Skrevet 8. juni 2009 (endret) Jeg tror ikke du skal henge deg så voldsomt oppi hva du tror du har sagt til fyren! Vi er alle skyldige i å si teite ting på firmafester, og det beste er at det er at dagen derpå er det ingen som husker hvem som sa hva. Jeg tror du har et anfall av fylleangst og hendelsen er blitt blåst ut av proposjoner i ditt hode. Ikke oppfør deg "merkelig" ovenfor kollegaen din nå. Men fortsett å behandle ham på samme måte som før. Sjansene at han husker hva du evt har fortalt ham er minimale (her antar jeg at han også var full!). Fortsett det vennskapelige kollegaforholdet. Skulle han ta saken opp igjen (lite sannsynlig), ikke kom med en lang, komplisert forklaring. Men fatt deg i korthet: at du liker ham som kollega, men det blir ikke noe mer enn det. Sender han pikante sms'er, ikke svar på dem. Å svare er å helle bensin på bålet. Som sagt, vi har "alle" driti oss ut en gang på fest med jobben og overlevd det. Endret 8. juni 2009 av Queen B Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GjestTS Skrevet 8. juni 2009 #5 Del Skrevet 8. juni 2009 Jeg vet hva jeg har sagt jeg.. Ikke det som er problemet.. Det som er er at han har tatt en setning jeg sa til han i den mening om at jeg er interessert i han, noe som overhode ikke er i samsvar med hva jeg sa.. Han har tatt det opp ved flere anledninger etterpå og mitt problem er at jeg må forklare at jeg ikke er interessert- det er bare litt klønete å skulle bortforklare noe jeg aldri har sagt eller anntydet. Les innlegget mitt en gang til så står det ganske klart der! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Queen B Skrevet 8. juni 2009 #6 Del Skrevet 8. juni 2009 Jeg vet hva jeg har sagt jeg.. Ikke det som er problemet.. Det som er er at han har tatt en setning jeg sa til han i den mening om at jeg er interessert i han, noe som overhode ikke er i samsvar med hva jeg sa.. Han har tatt det opp ved flere anledninger etterpå og mitt problem er at jeg må forklare at jeg ikke er interessert- det er bare litt klønete å skulle bortforklare noe jeg aldri har sagt eller anntydet. Les innlegget mitt en gang til så står det ganske klart der! Greit. Tydeligvis skjønner ingen av oss som har giddet å gi deg et svar, hva "problemet" ditt egentlig er...! Siden du er så klar på at du vet hva du har sagt/ikke sagt, så gi faen i hva din kollega tror og mener du har sagt. Såpass selvtillitt burde du ha! JEg skjønner ikke problemet. Det er jo bare å si i fra i klartekt til ham. En gang for alle. Hvor vanskelig kan det være?? Dessuten vet jo "alle" som er over 25, at ting som er sagt i fylla er bare pissprat likevel! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GjestTS Skrevet 8. juni 2009 #7 Del Skrevet 8. juni 2009 Så sinna da gitt!! Alle over 25 vet tydeligvis ikke det, men du har ikke innsikt til å skjønne at det blir litt kleint å forklare en god kollega av deg som tror at du er interessert at han har missforstått alt og at jeg ikke er det, når han svever på en rosa sky og jeg ønsker ikke at det skal bli lunkent på jobb av den grunn.. Jeg skjønner og vet at jeg må forklare han det her på en eller annen måte, det er bare litt vanskelig å finne tid og anledning. Går ikke på min selvtillitt i det heletatt, men ønsker å være litt ydmyk ovenfor han slik at han ikke sitter å føler seg dum i etterkant. Vil gjerne beholde et godt samarbeid på jobben. Jeg ser litt humor i dette her jeg, men syns samtidig at det er en litt lei situasjon og komme opp i. Men hvis det provoserer deg så kan du fint bruke tiden på andre ting enn og svare på noe du ikke ser på som problematisk i det hele tatt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bond Skrevet 8. juni 2009 #8 Del Skrevet 8. juni 2009 Hvis det er snakk om en oppegående mann, kan du ikke bare si det som det er? Synes det blir mindre pinlig hvis man bare sier det sånn, i stedet for å prøve å bortforklare noe på en eller annen måte, eller unngå emnet fullstendig, selv om han viser klar interesse. Men kanskje lurt å ikke ta det opp helt uten videre - dvs hinter ikke han om noe, kan du la det være, men om han sier noe som kan tolkes i den retningen, spør du ham ved siden og forklarer hele situasjonen. Er han oppegående nok, kan nok han ta det med litt humor etter hvert også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GjestTS Skrevet 8. juni 2009 #9 Del Skrevet 8. juni 2009 He he, ja håper det.. Hadde ikke tenkt å si så mye om missforståelsen kanskje, men heller dra det dit at, dette ikke er så lurt da vi er gode kollegaer og vil holde det med det.. Jeg har jo forholdt meg helt normalt til han.. Så sånn sett er det jo greit, men han har jo spurt om vi kan ta en kaffe eller noe sånn utenom jobb og sendt meldinger han ikke ville sendt før.. Men tenker han må jo skjønne jeg ikke er helt gira med de svarene jeg gir.. Skal forøvrig ut med jobben på lørdag så om han våger seg inn på tema da får jeg avslå så høflig jeg kan.. Det er jo dumt jeg har utsatt å avklare dette, men nå har det bare blitt sånn da.. He he.. Ikke alltid så lett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bond Skrevet 8. juni 2009 #10 Del Skrevet 8. juni 2009 Tja, jeg synes det er bedre å si at det er en misforståelse, enn at du ikke vil bare fordi han er kollega. Hvorfor gi ham det inntrykket hvis ikke det er sant? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå