Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2009 #1 Skrevet 7. juni 2009 Hvor lang tid tar det før en forelskelse går over hvis man ikke har kontakt? Gutten min og jeg ble enig om å ta en pause i forholdet i går. Vi skal ikke ha kontakt på tre måneder og jeg er redd vi skal miste følelsene undervegs. Vi er begge i midten av 20 årene og står ved et vegskille om vi skal satse eller om vi skal gå hvert til vårt med utenlands studier osv. Jeg syns det er lurt med en tenke pause og det er lettere å tenke uten å ha daglig kontakt men er det sannsynlig at følelser vil holde gjennom tre måneder uten kontakt?
Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2009 #2 Skrevet 7. juni 2009 Jeg begynte nettopp en tråd om at jeg har en jeg ikke klarer å komme meg over. Og vi gikk over et år uten kontakt, og allikevel er jeg fremdeles helt utrolig svak for ham, og følelsene har IKKE gått over. Var det forresten hans ide å ikke ses på 3 mnd? Hvis det var hans idé, tror jeg kanskje følelsene kan gå over fra hans side. Man tar ikke den beslutningen hvis man virkelig vil være med den andre personen. Hvis dere fant det på sammen (altså ikke mer hans idé enn din), og bare vil ha en pause fra hverandre, skal det nok gå bra. Er det ekte følelser fra begge sider, er 3 mnd ingenting.
Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2009 #3 Skrevet 7. juni 2009 Hvis det er ekte følelser, så tar man ikke en pause på 3 mnd. Tipper han ikke er interessert i ts lenger.
Gjest Kråkaa Skrevet 7. juni 2009 #4 Skrevet 7. juni 2009 Du vet nok godt selv at slike spørsmål er helt umulig for andre å svare på. Skjønner godt at du er redd for at følelsene skal forsvinne etter 3mnd uten konakt. Personlig synes jeg det er ganske lenge å ikke ha noen form for kontakt i det hele tatt og det kan virke som en liten unnskyldning for å gjøre det slutt på en litt "skånsom" måte. Håper for din skyld at jeg tar feil. Det sies at om dette er den O store kjærleiken så skal den jo overleve det meste.
Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2009 #5 Skrevet 7. juni 2009 Det var noe vi ble enig om. Hans ide å prøve litt tid fra hverandre og min ide at vi ikke skulle ha kontakt i den perioden og at vi skulle la det gå tre måneder sånn at vi skal bli sikre. Allerede nå dagen etter, syns jeg det var en dårlig deal. Jeg er ikke redd for at han skal glemme meg på tre mnd men er redd for at følelsene skal bli svakere uten kontakt.
Gjest Kråkaa Skrevet 7. juni 2009 #6 Skrevet 7. juni 2009 Det var noe vi ble enig om. Hans ide å prøve litt tid fra hverandre og min ide at vi ikke skulle ha kontakt i den perioden og at vi skulle la det gå tre måneder sånn at vi skal bli sikre. Allerede nå dagen etter, syns jeg det var en dårlig deal. Jeg er ikke redd for at han skal glemme meg på tre mnd men er redd for at følelsene skal bli svakere uten kontakt. Selvfølgelig vil det være tyngst de aller første dagene uten kontakt. Ingenting som er litt kjipt er alright etter kun en dag eller to. De første par ukene vil nok være værst og så vil det forhåpentligvis gå lettere
Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2009 #7 Skrevet 7. juni 2009 3 måneder er ganske lenge å leve i uvisshet... Jeg hadde syntes 3 uker hadde vært nok. Tror dere hadde funnet ut en del på de tre ukene.
Lady La-Laa Skrevet 7. juni 2009 #8 Skrevet 7. juni 2009 Er dette en 3 måneders "tenkepause" hvor dere fremdeles har forpliktelser ovenfor hverandre? (altså ikke date og rote med andre) Hvis ikke er nok faren stor for at iallefall en av dere i løpet av disse 3 månedene lever livet litt fordi man ikke vet hva det blir til med forholdet, uansett følelser eller ei... Og da spørs det jo hvordan den som har "holdt seg i selen" klarer å takle det fremover dersom dere etter pausen velger å satse på forholdet...
Gjest *Helene* Skrevet 7. juni 2009 #9 Skrevet 7. juni 2009 Tror ikke det finnes en facit på hvor lang tid det tar før følelser går over. Det hele er vel litt avhengig av hvor ferdig man er når man går ut av forholdet og hvor lenge man har holdt sammen.. Men det som er sikkert er at dersom man ikke har kontakt, så går følelsene raskere over enn om man opprettholder kontakt... Synes 3 mnd. uten kontakt, er lenge... Hadde en kjæreste bedt meg om 3 mnd. pause, hadde _jeg_ ansett det som at vedkommende gjorde det slutt... Lykke til uansett!
Gjest womenwomen Skrevet 7. juni 2009 #10 Skrevet 7. juni 2009 Hvor lang tid tar det før en forelskelse går over hvis man ikke har kontakt? Gutten min og jeg ble enig om å ta en pause i forholdet i går. Vi skal ikke ha kontakt på tre måneder og jeg er redd vi skal miste følelsene undervegs. Vi er begge i midten av 20 årene og står ved et vegskille om vi skal satse eller om vi skal gå hvert til vårt med utenlands studier osv. Jeg syns det er lurt med en tenke pause og det er lettere å tenke uten å ha daglig kontakt men er det sannsynlig at følelser vil holde gjennom tre måneder uten kontakt? Hvis dere var helt utrolig forelsket begge to og begge falt pladask for hverandre ved første møte ...Og kjemien er helt super sterk og dere føler dere er helt skapt for hverandre . - Da vil du aldri glemme han ...ikke vær redd for det .Uansett om det går mange år før dere ser hverandre igjen . Det som er mellom dere - vil fortsatt " være der " selv etter mange år . Desverre er skjebnen ganske trist ofte .Ofte får man ikke akkurat den man virkelig passer perfekt sammen med - pga uheldige omstendigheter som sperrer vegen for det .Eller pga fornuften må gå foran osv Jeg har slike opplevelser jeg og . Jeg merker hver gang jeg treffer den mannen ... At han aldri har glemt meg ..og han virker så lei seg han og .Men blir alltid glad når han ser meg - jeg og .Det er der fortsatt .- Ikke jeg heller .har ikke glemt -minnene er så klare som om det var i går jeg var sammen med han .....vemodig : ) Men har han som deilige fine minner og jeg blir helt rørt inn i hjerterota hver gang jeg ser bilde av han osv .Mens jeg lever sammens med en annen -og likevell har det veldig bra ... Men - the big love ....er det ikke ! Og jeg er så klar over det . Kanskje derfor jeg aldri kan slå meg helt til ro med noen 100 % Og vil alltid lete - etter the big love For når man har smakt den - nøye man seg ikke med noe mindre ...he he
Gjest gjestdeluxe Skrevet 7. juni 2009 #11 Skrevet 7. juni 2009 Hvor lang tid tar det før en forelskelse går over hvis man ikke har kontakt? Der er ingen manualer for det. Det kan gå en uke og det kan gå 5 år.
Gjest brutal_mann Skrevet 7. juni 2009 #12 Skrevet 7. juni 2009 Når en blir enige om en tre måneders pause så er ikke forholdet liv laga uansett. Slutt å tenke på han og se deg om etter noen andre.
Gjest LonelyAngel Skrevet 7. juni 2009 #13 Skrevet 7. juni 2009 3 måneder pause synes jeg var litt drøyt! 3 uker hadde vært nokk! Jeg og kjæresten min skulle ha en liten pause en gang, ble enige om 1 uke uten kontakt, bare for å se om savnet ble stort. Og det ble det. Etter 4 dager klarte vi ikke mer
Rexina Skrevet 7. juni 2009 #14 Skrevet 7. juni 2009 I teorien så tar det ikke mer enn to uker før man slutter å ha følelser for (hvis man ikke har oe kontakt med vedkommende)
Gjest Kråkaa Skrevet 7. juni 2009 #15 Skrevet 7. juni 2009 I teorien så tar det ikke mer enn to uker før man slutter å ha følelser for (hvis man ikke har oe kontakt med vedkommende) Det var kjapt! Basert på hvilken kilde om jeg kan spørre?
Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2009 #16 Skrevet 7. juni 2009 Når en blir enige om en tre måneders pause så er ikke forholdet liv laga uansett. Slutt å tenke på han og se deg om etter noen andre. Enig! Hadde en mann trodd han greide seg helt uten meg i 3 måneder, hadde han ikke vært noe å samle på!
Gjest LonelyAngel Skrevet 7. juni 2009 #17 Skrevet 7. juni 2009 Jeg har hørt fra flere kilder at det tar halvparten av den tiden dere har vært sammen og komme over en person helt 100%. F.eks har du vært sammen med en i 3 år, tar det 1,5 år og kommer over han. Om det stemmer vet jeg ikke...
Gjest brutal_mann Skrevet 7. juni 2009 #18 Skrevet 7. juni 2009 Jeg har hørt fra flere kilder at det tar halvparten av den tiden dere har vært sammen og komme over en person helt 100%. F.eks har du vært sammen med en i 3 år, tar det 1,5 år og kommer over han. Om det stemmer vet jeg ikke... Dette er bare vås. Brukte f.eks. 5 år på ei jeg var sammen med i 2 år. Fremdeles har jeg dype sår etter dette forholdet. Enkelte ting går rett og slett aldri helt over.
Lady La-Laa Skrevet 7. juni 2009 #19 Skrevet 7. juni 2009 Jaja, ingen regel uten unntak.... Noen mennesker knyttes man til, og vil for alltid være med i tankene, men at smerten som følger med et brudd skal vedvare resten av livet, det skjer nok heller svært sjeldent.
Gjest Gjest Skrevet 8. juni 2009 #20 Skrevet 8. juni 2009 Jeg var sammen med en i tre måneder, hadde kjærlighetssorg i mer enn et år. Var sammen med en annen i neste tre år, hadde kjærlighetssorg i en uke. Det kommer veldig an på hvor knyttet du er til personen, hva det er som gjør at det blir slutt, osv. Han jeg er sammen med nå, er en annen sak. Jeg ser for meg en evigvarende sorg hvis han skulle finne på å gå fra meg nå. Vi har vært sammen i 2,5 år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå