Snorkie Skrevet 26. juli 2003 #1 Skrevet 26. juli 2003 Jeg har hele tiden tenkt at jeg skal ha en hvit kjole til bryllupet (gifter oss 19. juni, 2004). Var og kikket i en brudesalong, og der var det nesten bare offwhite kjoler å få tak. Ekspeditøren sa at ingen brukte hvite kjoler lengre, og det var derfor de ikke hadde noen av dem (som jeg kunne se utstilt iallefall). Jeg har tenkt å kjøpe kjolen min i utlandet, og tror fremdeles at jeg kommer til å gå for hvit (selv om jeg da detter helt av motebølgen :oops: ). Hvordan er det med dere andre, skal brudekjolen være offwhite?
14062003 Skrevet 26. juli 2003 #2 Skrevet 26. juli 2003 Min kjole var kritthvit. Først et par uker før bryllupet tenkte jeg over dette, da det sto her at nordisk hud som oftest ikke kledde kritthvitt. Skal si jeg passet godt på solariumtimene den siste tiden, ja! Men jeg synes ikke at jeg så dårlig ut i kritthvit kjole. Kanskje jeg hadde sett bedre ut i noe annet, ja. Jeg kunne definitivt ha funnet en kjole som passet kroppsformen min bedre, men på impuls i New York hadde jeg ikke noe å velge i. Jeg angrer ikke et sekund på kjolen jeg kjøpte - og jeg er sjeleglad for at jeg ikke solgte den for å kjøpe noe annet her hjemme. Prøv - og bruk det du har lyst til selv!
Gjest Zirine Skrevet 26. juli 2003 #3 Skrevet 26. juli 2003 Nå skal jeg aldri gifte meg, men hvis man tenker tanken (det kan man selvfølgelig gjøre) så skulle det ha vært i en rød kjole. Hvit? Ikke tale om.
VesleBråka Skrevet 26. juli 2003 #4 Skrevet 26. juli 2003 Kler du best sølv eller gull? Hvis sølv - hvit kjole. Hvis gull - offwhite kjole. Ikke verre enn det. Jeg skal ha ivory/offwhite, fordi jeg kler ikke hvitt eller kalde farger i det hele tatt. Tror ikke det har så mye med mote å gjøre.
Gjest Anonymous Skrevet 26. juli 2003 #5 Skrevet 26. juli 2003 Jeg hadde en kjole i Ivory, og synes personlig at slike farger er penere en en skarp hvit farge. Vet at brudesalonger ikke selger hvite kjoler, og det sikkert en grunn til det. Synes egentlig hvitt blir litt for skarpt, så jeg synes ikke det blir fint. Men som 14062003 sier så hadde hun helt hvit brudekjole, og på bryllupsbildet hun hadde lagt ut, var jo kjolen helt nydelig. Så det passer jo selvfølgelig fint til noen.
Marianne Skrevet 26. juli 2003 #7 Skrevet 26. juli 2003 Jeg hadde kremhvit kjole fordi hvit kjole så helt feil ut på meg, det ble ikke fint i det hele tatt.
Pip Skrevet 26. juli 2003 #8 Skrevet 26. juli 2003 Syns VesleBråka sier det veldig bra jeg! Jeg hadde ivory kjole fordi jeg aldri har sett bra ut i kalde farger/nyanser... (går aldri med sølvsmykker heller...) Men kjolen min kunne bestilles i både ivory og helt hvit, og det tror jeg mange andre kan også, så det fins nok mange muligheter om du ønsker kritthvit... Lykke til! :D
Klips Skrevet 27. juli 2003 #9 Skrevet 27. juli 2003 Min kjole var kritthvit, men så var det mammas sin fra 70-tallet også, og da var det vel vanlig. Kler både sølv og gull (har profesjonell uttalelse på det, fargeanalyse, er exotic winter ), og så synes jeg jo alltid det er morsomst å ha det som ikke alle andre har, så det passet meg fint.
Gjest Tabby Skrevet 27. juli 2003 #10 Skrevet 27. juli 2003 Kjolen min er helt hvit i alle fall. Kommer til å ta litt sol før bryllupet for å få en litt friskere farge men ikke så mye. Tror ikke det blir så dumt allikevel. Går jo i helt hvite plagg innimellom og synes ikke det ser så altfor galt ut jeg...
Gjest Tex Skrevet 27. juli 2003 #11 Skrevet 27. juli 2003 Kler du best sølv eller gull? Hvis sølv - hvit kjole. Hvis gull - offwhite kjole. Ikke verre enn det. Min kjole er i ivory og sølv, da..... Jeg synes helt hvite kjoler passer best på spøkelser..... (men klart det finnes unntak,da...)
Montezuma Skrevet 27. juli 2003 #12 Skrevet 27. juli 2003 Kan du ikke se og prøve flere kjoler du liker, oxo velge den fineste enten den er hvit eller offwh.? Du må jo ikke avgjøre det på forhånd...... Da jeg fant drømmekjolen min, var den i farge lys grå! Det hadde jeg definitivt ikke planlagt........!
Augustbrud02 Skrevet 28. juli 2003 #13 Skrevet 28. juli 2003 Jeg sier som jeg har sagt før jeg: Kjolen min var ivory, men den trodde jeg at var kritthvit helt frem til noen uker før bryllupet. Som sagt lenger opp er det en grunn til at det er få ting som er i helhvitt, mange ser ut som et levende lik i den fargen. Synes ivory er nydelig jeg, men dette er en annen diskusjon.
VesleBråka Skrevet 28. juli 2003 #14 Skrevet 28. juli 2003 Tex, det er nyansen som er nærmest huden som teller, om det er noen sølvgreier midt på stoffet så gjør ikke det så mye, sålenge det passer inn med kjolen. Og det med å ta sol.. tror ikke det er der det ligger, blek eller brun. Kjenner en dame som blir veldig brun, men hun har blitt fortalt at hun kler best sølv, og bruker det også, og det er jeg helt enig i. Sølv er veldig flott på henne.
chimp Skrevet 28. juli 2003 #15 Skrevet 28. juli 2003 D avgjørende er om du kler kalde el varme farger. Er du vår el høst vil helt sikkert off-white være stiligst.....
Gjest Tex Skrevet 28. juli 2003 #16 Skrevet 28. juli 2003 Tex' date=' det er nyansen som er nærmest huden som teller, om det er noen sølvgreier midt på stoffet så gjør ikke det så mye, sålenge det passer inn med kjolen.[/quote'] Kjolen min har sølvkanter rundt halsen og på ermene..... Og jeg blir så fiiiiin....... :D
Felix Skrevet 28. juli 2003 #17 Skrevet 28. juli 2003 Jeg har kritthvit kjole, og er meget fornøyd med farven. :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå