Nuith Skrevet 7. juni 2009 #1 Skrevet 7. juni 2009 ...bare lurer på om jeg feilreagerte veldig eller ikke... Hverdagene tilbringer jeg og samboer stort sett tiden etter jobb enten foran hver vår PC, eller vi ser på TV. Jeg har forsøkt mange ganger å få samboer med på å gå en tur, spille noe (badminton, frisbee etc), dra og bade, og denslags. Stort sett vil han ikke / orker ikke / har ikke tid (han har lite fast jobbing men mye "telefon standby" tjeneste så plutselig har han noe viktig å gjøre). Vi ender vel opp med å gjøre noe sammen (ikke TV-titting) omtrent en gang i måneden (+ at vi går på byen på lørdager, og har familie/venner på søndagsmiddag). Jeg skjønner godt at han vil koble av med pc-spill etc på kveldene, siden han har en stressende jobb. Skjønner også at noen mennesker bare ikke orker å gjøre ting sammen med partneren hele tiden. Har sagt det til ham mange ganger også. Han har en nær slektning som har en hytte like ved en kjempefin strand, og fortalte meg i går at han hadde blitt tilbydt å låne denne hytta i august, siden ingen skulle være der. Så sier samboer til meg "det er verken TV eller internett der, så vi kan få litt kvalitetstid sammen!". Vel, det er HAN som slår på TVen, det er HAN som setter seg foran PCen først, og som gjerne er "opptatt, vent litt" i 15 min når middagen er ferdig feks. Og igjen, presiserer, jeg synes det er ok. Men av en eller annen grunn synes jeg det blir bare for dumt å måtte dra til et annet hus uten internett og TV for å tvinge seg selv til å bruke tid på meg... Om han virkelig ville gjøre ting sammen med meg så er jeg jo her hver kveld uansett og det er ikke JEG som er for opptatt... Jeg sa til ham det samme som jeg skrev her, og han ble rimelig fornærmet... Hvem har "rett"?
Gjest me Skrevet 7. juni 2009 #2 Skrevet 7. juni 2009 Jeg synes du skal være glad for at typen din foreslo dette. Da har han i hvertfall tatt tak i problemet. Hvem sin "skyld" det er spiller vel ingen rolle?! Dere får jo litt kvalitetstid sammen. Jeg hadde blitt kjempeglad.
Pupsilure Skrevet 7. juni 2009 #3 Skrevet 7. juni 2009 Hadde ikke blitt fornærmet i det hele tatt, og syntes han har helt rett Så flott at han tar initiativet til det.
Kinky Skrevet 7. juni 2009 #4 Skrevet 7. juni 2009 Jeg kan forstå følelsene dine og at du ble litt irritert over at han sa det på den måten. Men han sa det sikkert slik fordi han selv er klar over at han kanskje overdriver eller feilprioriterer litt, og nå vil han prøve å ta det igjen. Det er sikkert både sagt og gjort i beste mening. Ikke la det irritere deg, nyt ferien sammen. Han hadde nok ikke ordnet denne ferien uten at han virkelig ville tilbringe tid alene med deg.
Pokahonta Skrevet 7. juni 2009 #5 Skrevet 7. juni 2009 Han hadde rett og du hadde feil, synes jeg. Nå høres forholdet deres utrolig kjedelig ut, må jeg innrømme.. Å gjøre noe kjekt med samboer/kjæreste max en gang i mnd var lite synes jeg. Hadde jeg vært deg, så hadde hyttetur vært midt i blinken for å lære seg nye vaner i forholdet. jeg syntes han sa det på en hyggelig måte igrunnen, jeg. Men selv om du ikke likte måten han sa det på, ville jeg ha svelgt den kamelen og reist på hytta...
Fun Light Skrevet 7. juni 2009 #6 Skrevet 7. juni 2009 (endret) Snu på det, og tenk at dette kan være det sparket han trenger bak til å se hvor utrolig fint det er med kvalitetstid sammen med deg. Etter en uke på hytta kan det jo være at han blir flinkere til å si ja til ting du foreslår, eller at han foreslår ting selv! Hvis han går tilbake til samme mønsteret, er jo det noe du kan bruke litt.. Ved å minne han på hvor hyggelig det (forhåpentligvis) var på hytta og at du gjerne vil gjøre med av det samme hjemme. Her i huset har vi snakket om TV-fri og PC-fri kvelder, kanskje en kveld i uka. Dette som et resultat av at hele kvelden plutselig forsvinner uten at man ser hverandre eller prater med hverandre. Dette er trist, og ikke sånn jeg vil ha det.. Men meg om det! Lykke til!! Endret 7. juni 2009 av Lince
Gjest LonelyAngel Skrevet 7. juni 2009 #7 Skrevet 7. juni 2009 Du har feil ! Han tilbudte deg nå å ha kvalitetstid sammen, nå må du slutte å overanalysere alt
Gjest Marlo Skrevet 7. juni 2009 #8 Skrevet 7. juni 2009 HAN tok jo initiativ til å dra et sted for å tilbringe kvalitetstid sammen med deg! Hva klager du over? Ja selvfölgelig kan man ha kvalitetstid sammen hjemme også, men da er det ofte andre ting som lokker eller man havner fort i gamle vaner igjen - det er viktig å komme seg litt bort innimellom og bare väre sammen.
Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2009 #9 Skrevet 7. juni 2009 Så flott at han tok initiativ! Jeg og samboeren har også ganske "grå" hverdager, litt fordi vi begge er slitne av krevende jobber i kombinasjon med barn som trenger ekstra oppfølging. Så når vi iblant har en "frihelg" uten barn eller andre plikter så passer vi på å benytte dagene best mulig til kvalitetstid sammen. Noen ganger drar vi til ei hytte uten strøm eller vann. Der slipper vi å bli distrahert av pc og tv osv. Andre ganger drar vi på byferie, bor på hotell og bare koser oss. Deilig! Hvorfor ikke heller være glad for at han tar initiativ til å gjøre noe hyggelig, istedet for å fokusere på et litt uheldig ordvalg?
Glynis Skrevet 7. juni 2009 #10 Skrevet 7. juni 2009 Poenget er vel at han blir mindre distrahert av tv/data på hytta. Hvis du ikke føler deg truffet, hvorfor reagere så fælt? Jeg vil ikke si at noen har feil, men hvis jeg måtte, så er det deg.
Gjest brutal_mann Skrevet 7. juni 2009 #11 Skrevet 7. juni 2009 Du har rett! Så lenge fyren er idiot nok til å ikke klare å skru av tv på egenhånd så har han INGEN rett til å bli fornermet! Men, du kunne kanskje lagt ting frem på en litt annen måte. Du kunne sagt til han hat det ver en glimrende idé, og så luftet tanken på å ta denne ideen inn i hjemmet til vanlig. Om han faller tilbake til gammelt mønster etter "ferien" så selg tv'en og se hva som skjer. Tar han ikke hintet da får du flytte ut.
Gjest Gjest_hogwash_* Skrevet 7. juni 2009 #12 Skrevet 7. juni 2009 Du har feil ! Han tilbudte deg nå å ha kvalitetstid sammen, nå må du slutte å overanalysere alt Må si meg enig her. Prøv å fokusere på et positive?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå