Gjest TS Skrevet 6. juni 2009 #1 Skrevet 6. juni 2009 Når er det greit at kjæresten igjennom 2 år tar tak i deg og legger/hiver deg ned i sengen/sofaen, eller rister deg litt? Har vært voldelig mot ham selv ved to adledninger. Klappet til han èn gang under en krangel hvor han sa noe forferdelig stygt, og klorte han opp på armen når jeg kjempet imot han da han holdt meg fast nede i sengen, og jeg ville vekk. Han har tatt tak i meg ved flere adledninger, og ved ca 1 av 2 krangler går han opptil annsiktet mitt og skriker. Skal sies at under krangler slår jeg meg fryktelig vrang, og blokkerer fort hva han sier for å få fram poenget mitt, og har litt tungt for å få inn ting han sier til meg og han må si det flere ganger og jeg får det ikke med meg før han skriker. Dette er forøvrig noe jeg prøver å jobbe med meg selv om.
Gjest Complex Skrevet 6. juni 2009 #2 Skrevet 6. juni 2009 Jeg synes at om det er for å beskytte seg selv skal han få lov å holde deg fast for å få deg til å stoppe! Men ikke noe utover det. Om han ikke gjør det for å beskytte seg selv, men for å få deg til å være stille er det ikke greit! Er det så ille kan han jo faktisk bare gå ut av rommet! Jeg selv finner meg ikke i å bli holdt fast, aldri, dette fordi jeg hater det!! Tilogmed om det blir gjort på spør får jeg hette, liker det rett og slett ikke...
Gjest TS Skrevet 6. juni 2009 #3 Skrevet 6. juni 2009 Er fordi han enten ikke kommer til, eller jeg ikke hører etter. Noen ganger om han har fått nok og gidder ikke krangle mer. Så gjør han det, tar tak i meg og legger meg ned, står over meg og skriker hva han mener om det og det til jeg begynner å grine før han slipper, sier unnskyld, og vi prater ferdig. Er jeg sur i ettertid blir han sint siden jeg "ikke har noen grunn"
Pingting Skrevet 6. juni 2009 #4 Skrevet 6. juni 2009 Når er det greit at kjæresten igjennom 2 år tar tak i deg og legger/hiver deg ned i sengen/sofaen, eller rister deg litt? Aldri, da hadde jeg vært ute av døra før han visste ordet av det. Du sier du prøver å jobbe med deg selv, og det er jo kjempefint! Men at du mister komtrollen er det aldri god nok grunn for ham til å gjøre slikt. Aldri. Kanskje dette er noe dere kunne jobbet med sammen?
Gjest Complex Skrevet 6. juni 2009 #5 Skrevet 6. juni 2009 Du forklarte det bedre nå TS, så da er mitt svar : ALDRI!!! Uansett om han blir sur etterpå når du nevner det og sier det ikke er noen ting å bry seg om, så er det det! Jeg hadde iallefall ikke tolerert det...
Lady La-Laa Skrevet 6. juni 2009 #6 Skrevet 6. juni 2009 Det er ikke greit det han gjør, men det er heller ikke greit det du gjør mot han. Man føler seg utrolig hjelpesløs når man prøver å nå inn til noen som kverulerer, vrir og vrenger og motsetter seg alt. Du sier jo selv at du slår deg vrang og blokkerer det han prøver å formidle. Du er klar over problemet og jobber med dette, og det er kjempebra!! Og kanskje dere engang blir istand til å diskutere på normalt vis. Inntil videre bør han forlate åstedet før det koker over for han- og du skal ikke følge etter! Du kan også ta ansvar og fjerne deg selv fra situasjonen når du skjønner at du har terget og terpet nok. Men uansett, hans maktbruk ovenfor deg kan ikke unnskyldes, man er alltid ansvarlig for egen oppførsel uansett hvor mye man har blitt terget av andre i forkant. Jeg tror likevel ikke ut fra hva du skriver at dette er en mann som vil skade deg, og selv om hans reaksjonsmåte overhodet ikke kan unnskyldes så må du faktisk ta ansvar for din egen oppførsel ovenfor han også.
Pingting Skrevet 6. juni 2009 #7 Skrevet 6. juni 2009 Jeg sier bare en ting: Kvinnfolk! Ja, det sier du nok. Fint du begrunnet utsagnet så godt, så slipper vi å måtte gå ut fra at du er en liten trolletulling. Nei, vent...
Gjest TS Skrevet 6. juni 2009 #8 Skrevet 6. juni 2009 Han mener overhode ikke noe vondt med det, og jeg VET han aldri kommer til å legge en hånd på meg. Tror han gjør det for å få kontroll på situasjonen, og meg, og så han også får sagt sitt. Vet det er dumt av meg å gjøre som jeg gjør, men jeg prøver å la være, og prøver godt å skjerpe meg. Har vurdert samlivstarapaut, men vi er fortsatt unge, så jeg syntes vi kan prøve selv først. Han har gått i agresjons gruppe-terapi i et halvt år før. Det hjalp han ingenting, og ettersom at han gikk i gruppe med folk som hadde prøvd å sprenge huset til eksen sin, og som slo en mann til han ble lam, så følte han seg dum. Han har sine voldelige episoder med andre selv, både mens vi var sammen og før, og pga meg og andre ting. Han har nå ikke vært voldelig på en god stund, og skjerpet seg sånn sett. Jeg blir utrolig redd når han gjør sånt, og han skjønner det. Han sier som regel unnskyld, og sier fortsatt unnskyld etter en episode på fredag hvor jeg fikk blåmerke på armen fordi han holdt meg så hardt og lenge ( han er ikke klar over hvor sterk han er ) og var full. Vet ikke hva jeg skal si om vi skal prate om det. Han har lovet meg tidligere å slutte å skrike til meg ettersom at jeg ALDRI skriker i krangler, men kan komme med en bitchy tone. Det holdt i 2 krangler så var han i gang igjen. Høres litt feil ut, men liker best å krangle med andre mennesker i hus da han ikke kan skrike da. Bikkja mi løper også og skal beskytte meg hver gang han skriker. Bjeffer på han litt, og steller seg forran meg, før han går og gjemmer seg.
Black Eyed Susan Skrevet 6. juni 2009 #9 Skrevet 6. juni 2009 Kjære deg. Vart jeg deg ville jeg nok vurdert å være singel en stund og fått orden på de reaksjonene du beskriver. Kanskje er det sånn at du belaster ham med problemadferden din, og at han må gå over både sine grenser, og sine egne for å få kontroll over situasjonen. Etter det jeg kan se har dere begge problemer med emosjonell kontroll, noe som blir kaos i situasjoner som krever litt ekstra.
Lady La-Laa Skrevet 6. juni 2009 #10 Skrevet 6. juni 2009 Jeg skjønner godt at du blir redd når han gjør dette mot deg, plutselig er det du som er helt maktesløs... Og hvis han faktisk har et sinne og aggresjonsproblem, og du er av typen som blokkerer ut andres synspunkter i diskusjoner, så vil jeg si at dette er en veldig dårlig og farlig match.
Gjest TS Skrevet 6. juni 2009 #11 Skrevet 6. juni 2009 Vet vi er en dårlig match når vi krangler. Men ellers har vi det helt fantastisk. Jeg er stupforelska, vi ler og har det gøy, gjør søte ting for hverandre, og vi elsker hverandre høyere enn noe. Vil aldri være foruten han, og han vil aldri være foruten meg.. Så å gjøre det slutt er rett og slett ikke et alternativ nå.
Pingting Skrevet 6. juni 2009 #12 Skrevet 6. juni 2009 Paradokset i ditt innlegg, som jeg refererte til, skulle være rimelig klart uten videre utgreinger. ...bortsett fra at det er ganske tydelig at TS har et annet syn på situasjonen og ønsker å få forholdet til å funke.
Gjest brutal_mann Skrevet 6. juni 2009 #13 Skrevet 6. juni 2009 Aldri, da hadde jeg vært ute av døra før han visste ordet av det. Du sier du prøver å jobbe med deg selv, og det er jo kjempefint! Men at du mister komtrollen er det aldri god nok grunn for ham til å gjøre slikt. Aldri. Kanskje dette er noe dere kunne jobbet med sammen? Han burde jo vert den som flyttet, for det er hun som slår... Og jo, det er mer en god nok grunn for han å holde henne fast så lenge hun slår. Når ble det ulovlig for en mann å holde en kvinne som slår? Hun skal prise seg lykkelig for at han ikke slår tilbake!
Gjest brutal_mann Skrevet 6. juni 2009 #14 Skrevet 6. juni 2009 Igjen, kvinner blir hos dominerende menn.
Gjest TS Skrevet 6. juni 2009 #15 Skrevet 6. juni 2009 Han burde jo vert den som flyttet, for det er hun som slår... Og jo, det er mer en god nok grunn for han å holde henne fast så lenge hun slår. Når ble det ulovlig for en mann å holde en kvinne som slår? Hun skal prise seg lykkelig for at han ikke slår tilbake! Jeg SLO, jeg SLÅR ikke. EN gang fordi han var direkte slem mot meg og jeg blei sint og lei meg.
Gjest gjestdeluxe Skrevet 6. juni 2009 #16 Skrevet 6. juni 2009 Når er det greit at kjæresten igjennom 2 år tar tak i deg og legger/hiver deg ned i sengen/sofaen, eller rister deg litt? Har vært voldelig mot ham selv ved to adledninger. Klappet til han èn gang under en krangel hvor han sa noe forferdelig stygt, og klorte han opp på armen når jeg kjempet imot han da han holdt meg fast nede i sengen, og jeg ville vekk. Du, det er under ingen omstendigheter aktuelt. Jeg har aldri opplevd det fra noen, og har heller aldri forholdt meg til andre på den måten. ...har selvsagt skreket/blitt sint, kranglet osv., men har aldri vært i nærheten av å nærme oss fysisk tilnærmelse. Så det er aldri greit. Hadde det skjedd meg ville jeg ha følt meg tråkket på, og det ville jeg ikke ha godtatt.
Pingting Skrevet 6. juni 2009 #17 Skrevet 6. juni 2009 Han burde jo vert den som flyttet, for det er hun som slår... Og jo, det er mer en god nok grunn for han å holde henne fast så lenge hun slår. Når ble det ulovlig for en mann å holde en kvinne som slår? Hun skal prise seg lykkelig for at han ikke slår tilbake! Jeg refererte ikke til å holde tilbake, der er jeg enig med deg. Slik jeg forsto TS sitt innlegg virket det som at det også skjer uprovosert og at det er snakk om mer enn å holde henne tilbake, og da er saken en annen.
Gjest TS Skrevet 6. juni 2009 #18 Skrevet 6. juni 2009 Som sagt tidligere har jeg klappet til han med flat hånd EN gang. Ikke mer ikke mindre. Dette pratet vi om. Han tar tak i meg når han har fått nok. Står jeg oppreist, eller prøver å gå fra han når han blir for hissig tar han tak og hiver meg i sofaen eller senga. Han har også tatt puter og slått ved siden av meg, hardt, mens han har skriket. Truffet meg et par ganger, men aldri med vilje. Slått ved siden av meg med knyttneve har han gjort to ganger, men reaksjonen min var så kraftig at han ikke har gjort dette mer. Jeg har ALDRI gått opp i annsiktet hans og skriket, og jeg underkaster meg selv alltid i krangler når han hever stemmen, rett og slett fordi han skriker høyest og jeg blir redd for at han skal ta tak igjen.
tingeling Skrevet 7. juni 2009 #19 Skrevet 7. juni 2009 Jeg blir helt matt når jeg leser dette. Men, men- det er ditt liv. Bare ikke bring barn inn i dette forholdet, da blir det antageligvis et forhold for barnevernet.
Gjest J Skrevet 7. juni 2009 #20 Skrevet 7. juni 2009 Eksen min gjorde dette mot meg et par ganger, og han er i dag EKSEN min..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå