Gjest kk Skrevet 6. juni 2009 #1 Del Skrevet 6. juni 2009 Dette tror jeg på: - Gud er en - Jesus var en frelser men ikke med i treenigheten - Den hellige ånd er kraften til Gud - Jorden ble skapt av Gud, og videre har jorden forsatt på egen hånd. Det vil si at han skapte Big Bang men ikke noe mer. - Man kommer til himmelen eller blir skapt på nytt, av en eller annen grunn er jeg ikke sikker selv - Gud dømmer ikke homofile, for kjærligheten er alt. Det er derfor noen dyr og mennesker er homofile (jeg er hetro) - Ondskapen lager mennesket selv, hadde bare alle vært gode hadde alt vært fint. - Eva og Adam er bare oppspinn Noen som har litt lik min "religion" ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kardemommeby-innbygger Skrevet 6. juni 2009 #2 Del Skrevet 6. juni 2009 Dette tror jeg på: - Gud er en - Jesus var en frelser men ikke med i treenigheten - Den hellige ånd er kraften til Gud - Jorden ble skapt av Gud, og videre har jorden forsatt på egen hånd. Det vil si at han skapte Big Bang men ikke noe mer. - Man kommer til himmelen eller blir skapt på nytt, av en eller annen grunn er jeg ikke sikker selv - Gud dømmer ikke homofile, for kjærligheten er alt. Det er derfor noen dyr og mennesker er homofile (jeg er hetro) - Ondskapen lager mennesket selv, hadde bare alle vært gode hadde alt vært fint. - Eva og Adam er bare oppspinn Noen som har litt lik min "religion" ? Mange kristne, vil jeg tro. Men hvem er med i treenigheten, om ikke Jesus er det? Hadde bare alle vært gode, hadde alt vært fint =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. juni 2009 #3 Del Skrevet 6. juni 2009 Dette tror jeg på: - Gud er en - Jesus var en frelser men ikke med i treenigheten - Den hellige ånd er kraften til Gud - Jorden ble skapt av Gud, og videre har jorden forsatt på egen hånd. Det vil si at han skapte Big Bang men ikke noe mer. - Man kommer til himmelen eller blir skapt på nytt, av en eller annen grunn er jeg ikke sikker selv - Gud dømmer ikke homofile, for kjærligheten er alt. Det er derfor noen dyr og mennesker er homofile (jeg er hetro) - Ondskapen lager mennesket selv, hadde bare alle vært gode hadde alt vært fint. - Eva og Adam er bare oppspinn Noen som har litt lik min "religion" ? Bare en blanding av forskjellige kristne retninger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kk Skrevet 7. juni 2009 #4 Del Skrevet 7. juni 2009 Mange kristne, vil jeg tro. Men hvem er med i treenigheten, om ikke Jesus er det? Hadde bare alle vært gode, hadde alt vært fint =) Treenigheten fins ikke for meg for gud er en Jesus var en et mennesje og en frelser men ikke gud Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2009 #5 Del Skrevet 7. juni 2009 Treenigheten fins ikke for meg for gud er en Jesus var en et mennesje og en frelser men ikke gud hm....men hvis Jesus ikke var Gud, hvordan kunne da hans død være tilstrekkelig for å ta straffen for våre synder? hvordan kunne han da frelse oss? skal være ærlig å si at jeg personlig tror at Jesus er Gud og at han kom ned på jorda som menneske og Gud. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
firewater Skrevet 7. juni 2009 #6 Del Skrevet 7. juni 2009 hm....men hvis Jesus ikke var Gud, hvordan kunne da hans død være tilstrekkelig for å ta straffen for våre synder? hvordan kunne han da frelse oss? Det er ikke logisk at det skulle vært nok uansett om han var sønnen eller ikke, så jeg forstår ikke hvorfor du henger deg opp i dette. Hvis du først føler at han må ha vært sønnen til Gud (altså Gud (fordi kristendommen er logisk...)) for at han skulle klare å frelse menneskeheten så er det kun fordi du har lest det, ikke fordi det finnes en objektiv sannhet i det. Man ofret sauer og jomfruer til guder i alle år før Jesus, han kunne vært både jomfru og sau og det hadde holdt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. juni 2009 #7 Del Skrevet 8. juni 2009 Det er ikke logisk Har religion noen gang vært logisk ? Uansett så handler ikke religion om å være logisk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest VinglePetter Skrevet 8. juni 2009 #8 Del Skrevet 8. juni 2009 Har religion noen gang vært logisk ? Uansett så handler ikke religion om å være logisk Nei, det er ihvertfall klinkende klart. Og siden du forstår det, hvorfor stiller du da spørsmål ved troen din? Da er det nok dessverre bare å godta det en eller annen autoritet har fortalt deg. Og pass på og ikke spørre mer enn en av dem. For de har nok forskjellig syn på dette alle sammen. Det er vanskelig å være rasjonell og religiøs samtidig. Men lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. juni 2009 #9 Del Skrevet 8. juni 2009 Nei, det er ihvertfall klinkende klart. Og siden du forstår det, hvorfor stiller du da spørsmål ved troen din? Da er det nok dessverre bare å godta det en eller annen autoritet har fortalt deg. Og pass på og ikke spørre mer enn en av dem. For de har nok forskjellig syn på dette alle sammen. Det er vanskelig å være rasjonell og religiøs samtidig. Men lykke til. Jeg er ikke TS om det var det du trodde, jeg er agnostiker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest VinglePetter Skrevet 8. juni 2009 #10 Del Skrevet 8. juni 2009 Jeg er ikke TS om det var det du trodde, jeg er agnostiker Så du er ikke samme person som "gjest" i post #5 ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. juni 2009 #11 Del Skrevet 8. juni 2009 Så du er ikke samme person som "gjest" i post #5 ? Nei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annamaria8 Skrevet 9. juni 2009 #12 Del Skrevet 9. juni 2009 Nei, det er ihvertfall klinkende klart. Og siden du forstår det, hvorfor stiller du da spørsmål ved troen din? Da er det nok dessverre bare å godta det en eller annen autoritet har fortalt deg. Og pass på og ikke spørre mer enn en av dem. For de har nok forskjellig syn på dette alle sammen. Det er vanskelig å være rasjonell og religiøs samtidig. Men lykke til. Hei! Troende autoriteter svarer nok ulikt fordi de ikke eier troen. Troen er litt ulikt oppfatta hos oss alle. I følge konstruktivistisk læringsteori, så konstruerer hver og en av oss våre kunnskaper ut ifra hvordan vi oppfatter verden og de erfaringene vi får med den. Er det ikke da rimelig å tenke at siden vi har ulike erfaringer, og får vi litt ulik tro? Tro blir av de færreste oppfatta som noe en autoritet har pressa nedover hodet på dem. Har du ikke hørt om den hellige ånd? Det er den hellige ånd som skaper tro i menneskene. Noen går i år og roper, fortvilet, på Gud, for at han skal komme til dem, og gi dem tro. Dem som tror, har en ro inni seg som andre kan misunne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
firewater Skrevet 9. juni 2009 #13 Del Skrevet 9. juni 2009 Tro blir av de færreste oppfatta som noe en autoritet har pressa nedover hodet på dem. Har du ikke hørt om den hellige ånd? Det er den hellige ånd som skaper tro i menneskene. Noen går i år og roper, fortvilet, på Gud, for at han skal komme til dem, og gi dem tro. Dem som tror, har en ro inni seg som andre kan misunne. For de av oss som ikke tror på en slik hellig ånd så er det klart vi ser forbindelsen mellom autoritetsfigurer, press og tro. Ingen oppdager Jesus av den hellige ånd alene, det er alltid en prest eller en depresjon eller en kul konfirmasjonsleder som får dem over til det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 10. juni 2009 #14 Del Skrevet 10. juni 2009 hm....men hvis Jesus ikke var Gud, hvordan kunne da hans død være tilstrekkelig for å ta straffen for våre synder? hvordan kunne han da frelse oss? skal være ærlig å si at jeg personlig tror at Jesus er Gud og at han kom ned på jorda som menneske og Gud. Gud gjorde seg til menneske for å lide en mennesklig død for å bære menneskenes synder, som han i første omgang selv var ansvarlig for, siden det hele springer ut av den usalige historien med slangen og eplet, som Gud MÅ ha visst ville komme til å skje, siden han jo var omnipotent og allvitende. Men hvorfor skulle han drepe seg selv for å overta en straff som han selv hadde påført menneskene, og derfor selv uansett kunne opphvet når det skulle være? Hvor er logikken i DET? D`oh! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest VinglePetter Skrevet 10. juni 2009 #15 Del Skrevet 10. juni 2009 Gud gjorde seg til menneske for å lide en mennesklig død for å bære menneskenes synder, som han i første omgang selv var ansvarlig for, siden det hele springer ut av den usalige historien med slangen og eplet, som Gud MÅ ha visst ville komme til å skje, siden han jo var omnipotent og allvitende. Men hvorfor skulle han drepe seg selv for å overta en straff som han selv hadde påført menneskene, og derfor selv uansett kunne opphvet når det skulle være? Hvor er logikken i DET? D`oh! I biblen finnes faktisk ett sitat som kan forklare alt dette: Isaiah 55:8-9 (King James Version) For my thoughts are not your thoughts, neither are your ways my ways, saith the LORD. For as the heavens are higher than the earth, so are my ways higher than your ways, and my thoughts than your thoughts. Så logikken går over hodet på oss. Vi må bare leve med det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå