Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I det siste har jeg og samboeren min hatt litt trøbbel. Generelt har vi det utrolig fint sammen, og jeg er veldig, veldig glad i han. Men han har begynt å klage litt på mangelen av sex.

I begynnelsen av forholdet jobbet han fullt og gjerne en del overtid. Jeg var arbeidsledig. Han sa rett ut at siden han jobbet så mye, så var det ikke sikkert han orket så mye sex alltid. Og det var greit, jeg ser den. Jobber man mye så blir man sliten. Nå er det omvendt - jeg jobber en god del og han jobber ikke. Og han er selvfølgelig lysten til tusen....

I går kveld la vi oss, flirte og snakket om ting som hadde skjedd. Så prøvde han seg og jeg sa: "Jeg orker bare ikke akkurat nå." Han snudde seg brått og ble sur. "Du vil aldri pule mer du, du tar aldri intiativ til noe mer og forholdet er ikke som før", sa han. Jeg ble selvsagt lei meg og frustrert - for jeg har prøvd å ta mer initiativ til sex f.eks - og ble avslått hver gang. Er ikke rart jeg ikke gidder prøve å ta mer initiativ? Så på en måte skjønner jeg jo at han klager på at "jeg ikke vil". Man blir lei av avslag...

Men jeg er sliten. Jeg jobber ræva av meg for at vi skal ha nok penger til at ting skal gå rundt... I tillegg kommer jeg hjem og må gjøre husarbeid. Greit, han tar oppvasken. Men ikke stort mer. Jeg har prøvd å prakke på han litt klesvask også for å gjøre ting en smule enklere for meg (han gjør jo ingenting annet i løpet av dagen uansett.) En dag jeg kom hjem så sa han "jeg tok ut klærne av vaskemaskinen jeg!" Og jeg ble sinnsykt glad og sa tusen takk. Til min overraskelse var det veldig bokstavelig.... Han gadd ikke henge opp klærne en gang, så de hadde lugget i en blaut haug hele dagen. "Det hang så mye på tørkestativet, så jeg hang det ikke opp da!" Og jeg spurte hvorfor han ikke bare tok det tørre på stativet og la det til sides så han kunne henge opp det våte... Nei, det gadd han da ikke. Så da var det egentlig like mye arbeid igjen til meg. Og da jeg kommer hjem igjen fra jobb klokka 23 om kvelden frister det ikke akkurat og stå med klesvasken. Da vil man helst i seng. Er jeg helt urimelig?

I tillegg tar han meg aldri ut på noe mer. Jeg føler meg ignorert. Jeg foreslår ting vi kan gjøre sammen hele tiden. Gå turer, kino og så videre - men det blir fort avslått. Han vil da mye heller ut med kompiser. Og jeg blir satt igjen hjemme.

Dette ble langt, men jeg trengte å få det ut. Klage litt til noen, for jeg har egentlig ingen jeg kan åpne meg skikkelig til... Er det virkelig rart at jeg ikke er så lysten mer? Ting hadde vært mye enklere om han hjalp litt mer til - kanskje jeg hadde hatt mer energi...

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg hadde det akkurat slik tidligere.

Så fikk jeg en skade som gjorde at jeg ikke klarte gjøre noe som helst i veldig lang tid.. faktisk mange år.

Det første året så det ut som et bombe nedslag her. Klesvasken hopet seg opp, det meste var til vask både av klær og alt annet. Ingen husvask, støvsuging ets.

Ja en kan nå bare tenke seg etter mange mnd da ingenting ble gjort.

Hjalp ikke hvor mye jeg ønsket å gjøre noe. Forsøkte jeg fikk jeg bare store smerter og var sengeliggende i mange dager.

Men det tok et år før det gikk opp noen lys. At han skjønte at ting faktisk ikke bare ordent seg selv i huset.

Men tror han fikk litt sjokk over hvor mye arbeid det engentlig er.

Kjenner godt til hvordan du har det med å være for sliten til å ha sex. Jeg gikk på "tomgang" flere år før jeg ble skadet.

Synd det måtte til en skade før det ble endring her i huset.

Noe vi blir å starte med når jeg blir bra igjen. (jeg er langt i fra bra ennå)

Så blir vi å lage en liste med ting som må gjøres i huset, bil og hage som hver og en skal krysse av på hva de har gjort (Har 2 ungdommer i huset også)

Det er mest for å synliggjøre hva som skal gjøres og hvem som gjør de.

Mulig det kan være en ide.

Men FØR du eventuelt skal sette ut en slik ide er det viktig å prate om det på forhånd og bli enig om å forsøke dette. Ikke bare TRØ en liste "over hode" på partneren. Da tror jeg nok det blir protester (ble i allefall det her)

Skrevet

Hei TS

Les igjennom innlegget ditt og tenk etter om du vil leve slik. Jeg hadde ihvertfall ikke giddet. Hvorfor skal du ta alt hjemme? er du mamman hans?

Gjest brutal_mann
Skrevet

Det er slike menn som tiltrekker seg kvinner. Lord knows why...

Gjest Gjest
Skrevet
Det er slike menn som tiltrekker seg kvinner. Lord knows why...

Skjønner nå at jeg må jo være et funn for alle damene (eller kanskje motsatt?).

Men det er helt ufattelig at jo større idiot man er, jo mere øker sjansen hos damene.

Verden henger ikke på greip.

Skrevet

Jeg hadde vasket kun mitt eget tøy jeg da, og latt hans ligge. Hadde også bare ryddet mitt eget, og latt alt hans ligge. Så får du bare tåle rot en stund, og håpe at det går opp et lys for ham. Han må jo en eller annen gang gå tomt for rent tøy, og da kan han få vaske og tørke det selv.

Gjest Gjest
Skrevet

Kan gjøre som noen andre foreslår, kun ta sine egne ting. for meg er husarbeid viktig. At en finner på ting utenfor husets vegger. Om det var meg (og jeg virkelig ville ha en et "voksent barn") Sagt det helt klart og tydelig :

For å få lyst på deg må huset være rent og ryddig, klær vasket og vi må tilbringe mer tid sammen utenfor hjemmet. Intill jeg har tid til å hjelpe til må nok du ta hovedansvaret her hjemme.

vil nå bare nevne det at om han forventer skryt og takknemlighet for å henge opp en vask (det var nå ikke det heller du nevner), så hadde jeg nok sett det som et stort varselskilt på at dette er en umoden mann på dette området.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...