Gå til innhold

Kjøkkenskap i hjørner

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Jeg planlegger nytt kjøkken (antakeligvis IKEA). Kjøkkenet har delvis åpen løsning mot stue, og er i U-form. Jeg har ganske stor bredde på kjøkkenet.

Er usikker på hva jeg bør plassere i hjørnene. Jeg ønsker overskap på den ene langsiden av kjøkkenet. Overskapene i hjørnet blir fort veldig dype og uoversiktelige, og underskapene vanskelig å utnytte skikkelig.

Noen som har noen tips? Er det smart å plassere enten vask eller steketopp i hjørnet?

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/419947-kj%C3%B8kkenskap-i-hj%C3%B8rner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har det samme som deg. Åpen løsning og U-formet. Jeg har gryteskap nede i hjørnet. Kjempekjekt og plass til mye. Over har jeg et hjørneskap. Siden jeg har vindu videre så stopper det med hjørneskapet. Jeg ville ha hjørneskap nettopp fordi de er dypere. Der har jeg større ting som ildfaste former, boller mm. Ting som ikke ville ha fått plass i et vanlig overskap. I det andre hjørnet har jeg kun valgt vanlige overskap. Under er det en varmtvannsbereder som opptar hjørnet.

Gjest Badabing

Vi har valgt hjørneskap med karusell i ene hjørnet, og komfyr i andre hjørnet. Veldig fornøyd med det, det blir god plass rundt ovnen.

Har sett at IKEA også har hjørneskap hvor du kan trekke ut innredningen, men denne tåler ikke at det blir altfor tungt. Det høres ut som du får god plass på kjøkkenet uansett, så da kunne det kanskje vært en idé til å ha kluter, duker og sånt i det ene skapet, og vaser, husholdningsapparater og sånt i karusellskapet? Kjeler har vi i stor kolonialskuff ved siden av ovnen, det er jeg fornøyd med. Ville ikke hatt de i karusellskap igjen, for det er godt å ha dem lett tilgjengelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...