Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er fortiden permittert. Jeg har opptjente feriepenger fra i fjor. Har jeg allikevel rett på de?

Har det noe å si at jeg i tillegg er sykmeldt?

Videoannonse
Annonse
Gjest Blondie65
Skrevet

Ja du har rett på feriepengene og nei det har ingenting å si at du er sykemeldt.

Gjest Gjest
Skrevet
Ja du har rett på feriepengene og nei det har ingenting å si at du er sykemeldt.

Tusen takk for svar!

Gjest Gjest
Skrevet

Hva med at jeg er permittert? Har jeg like mye rett på de i juni/juli?

Håper det. De kommer godt med når vi skal begynne å kjøpe babyklær.

Gjest Blondie65
Skrevet

Penger du har opptjent i fjor (= feriepengene) har du selvsagt krav på. De er allerede avsatt i regnskap og det er ulovlig å holde dem tilbake. Du kan jo lese ferieloven hvis du tviler.

Gjest Gjest
Skrevet
Penger du har opptjent i fjor (= feriepengene) har du selvsagt krav på. De er allerede avsatt i regnskap og det er ulovlig å holde dem tilbake. Du kan jo lese ferieloven hvis du tviler.

Tusen takk for svar!

Jeg ville bare være sikker på at jeg har forstått det riktig.

Tror heller det er sjefen som kommer til å tvile. Han viste ikke en gang at han måtte sende inntekt og skatteopplysningsskjema til NAV når jeg ble sykmeldt. Jeg måtte purre på han i ei uke, før han fikk gjort det.

Gjest Gjest
Skrevet

Men ferieloven sier også at feriepengene skal utbetales når den ansatte tar ferie, og arbeidsgiver kan derfor vente med å utbetale feriepengene til den ansatte faktisk tar ferie.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...