Gå til innhold

Rykter om mishandling

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hvordan går det i denne saken nå da? Det hørtes ganske alvorlig ut med hunden, så setter pris på å høre hva som skjer videre.

Videoannonse
Annonse
Gjest ~VanDora~
Skrevet
Hvordan går det i denne saken nå da? Det hørtes ganske alvorlig ut med hunden, så setter pris på å høre hva som skjer videre.

Skal ta kontakt med dyrevernet på mandag om jeg får mulighet, vet ikke hvordan dem er med telefontider. Går det ann å ringe i helger eller etter 4 på hverdager. Noen som vet?

Gjest ~VanDora~
Skrevet

Har nettopp kommet fra min samtale med dyrebeskyttelsen og er egentlig litt rystet.

De hadde ikke ringt inn noen bekymringsmelding.

Faktisk virket det som de hadde glemt hele saken.

Jeg fikk prate med en annen dame denne gangen, la oss kalle henne Kari.

Kari fant frem notatene fra den datoen og leste dem høyt til meg og det viser seg at den damen jeg snakket med, la oss kalle henne Ingunn, ikke hadde skrevet det helt slik som jeg hadde beskrevet til henne.

I notatene står det, skal ringe inn bekymringsmld innen noen dager.

Nå er det gått over en uke.

Han er antagentligvis narkoman eller alkoholiker og har mistet jobben.

Jeg sa klart ifra at han ikke var noen av delene da hun spurte meg om det og jeg sa også at han ikke hadde mistet noen jobb, men var ung og kanskje ikke viste så mye om dyrehold.

Videre står det ingenting om samboeren hans som jeg prøvde å sette i et godt lys pga. situasjonen hennes så der står de fritt til å dikte videre.

Vet at de prøver å gjøre en god jobb, og det gjør de helt sikkert, men det er skummelt at de dikter opp ting jeg til og med har avkreftet når de har spurt!

Uansett, fikk henne til å stryke ut diverse ting som er feil og prøvde å forklare Kari hvordan det henger sammen, men om det kommer riktig ned på papiret er en annen sak.

Krysser fingeren for at dette ikke går helt skeis. :tristbla:

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg klarer ikke helt å forstå at du kaster bort tid på disse folkene så lenge den riktige instans er Mattilsynet/Dyrevernsnemnda (telefonnumre står tidligere i tråden).

Du kan fint velge å være anonym når du kontakter Mattilsynet.

Du hadde helt sikkert blitt hjulpet dersom du kontaktet politiet også. De har iallfall oversikt over kontaktpersoner etc. til Dyrevernsnemnda.

Gjest ~VanDora~
Skrevet

Det er synd at du ikke klarer å forstå det, da har du kanskje ikke lest alle innleggene.

Jeg spør i begynnelsen om hva jeg kan gjøre og får masse forskjellige svar og deretter prøver jeg meg fram.

Først til FOD så til dyrebeskyttelsen.

Siden jeg fikk så positiv respons av de i dyrebeskyttelsen første gangen så jeg ingen grunn til å fortsette å ringe andre.

Jeg er anonym hos dyrebeskyttelsen også.

Skrevet

Bra at du ringte opp igjen og fikk klarhet i dette! Lurt å følge opp saken litt selv også, og følge med om det skjer noe.

Jeg krysser fingrene for at de tar tak i dette, og at hunden får det godt!!

Gjest ~VanDora~
Skrevet

Takk Lince :)

Reiser bort i noen uker nå så er spent på om noe skjer i mellomtiden.

Skrevet

Det skulle vært satt av så mange flere resurser til sånn problemer som du nevner her. De fleste av oss ville gitt opp halvveis med disse svarene du har fått!! Bra du er en av de som står på. ;)

Følger meg på tråden åssen det går og god ferie!

Gjest ~VanDora~
Skrevet

Tusen takk Vodecka :)

Er spent på om Dyrebeskyttelsen har gjort noe mens jeg har vært borte og eventuelt om noen har funnet ut at jeg er "tysteren", hehe

Ønsker alle sammen like godt vær som jeg garantert får :D

Skrevet

Dyrebeskyttelsen har da ingen verdens ting med sånt å gjøre!

Gjest Gjest
Skrevet
Dyrebeskyttelsen har da ingen verdens ting med sånt å gjøre!

Jeg stiller også et stort spørsmålstegn ved hvorfor hun ikke går gjennom de riktige instansene. Hun kan jo velge å være anonym der også, og det er de som er satt til å ta seg av slike ting. Mattilsynet involverer politiet dersom de finner det nødvendig, dette er ikke noe trådstarter behøver å involveres i.

Hunden blir lidende ekstra på grunn av dette.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg stiller også et stort spørsmålstegn ved hvorfor hun ikke går gjennom de riktige instansene. Hun kan jo velge å være anonym der også, og det er de som er satt til å ta seg av slike ting. Mattilsynet involverer politiet dersom de finner det nødvendig, dette er ikke noe trådstarter behøver å involveres i.

Hunden blir lidende ekstra på grunn av dette.

Enig i dette. Det er sjokkerende at så lite er gjort, og at hunden fortsatt er hos mishandleren.

Gjest ~VanDora~
Skrevet
Enig i dette. Det er sjokkerende at så lite er gjort, og at hunden fortsatt er hos mishandleren.

Du er sjokkert over at jeg har gjort så lite og det er synd for jeg har faktisk gjort mitt beste.

Jeg har hørt om en hund som blir mishandlet og har prøvd etter beste evne å spurt etter råd på forumet og handlet etter de.

Jeg har latt alle som vil få ta del i hele prossesen som faktisk ikke er så lett å gjennomføre da jeg er en veldig utenforstående person som igjen, bare har hørt om denne mishandlingen.

Jeg har ingen bevis og ingen mulighet til å skaffe meg det heller.

Tror det er mange som ikke ville gjort noe som helst når de ikke har mer enn et lite rykte å gå på og her er dere sjokkert over hva jeg har gjort??

Da jeg ringte dyrebeskyttelsen var det for å spørre etter råd, men damen i telefonen sa selv at de skulle holde oppsyn med fyren, ringe inn bekymringsmld osv. Og for meg var det veldig bra gjort av dem.

Jeg kan ikke garantere at dette er en slem mann som med viten og vilje mishandler hunden sin, det kan være at han bare leker røft og ikke vet hvordan en hund burde behandles og kanskje kan en bekymringsmld og tanken på at han blir holdt øye med være nok til å få han til å tenke og handle riktig.

Jeg vet ikke for det er ikke jeg som har sett dette!

Men det lille jeg fikk høre brant seg inn på netthinnen min og jeg handlet og det er synd at det ikke er godt nok for dere.

Jeg takker de som i begynnelsen ga meg hjelp og mange alternativer å

prøve ut :)

Det er bedre med for mange enn ingen i det hele tatt.

Jeg er glad for at folk gir meg alternativer istedenfor å holde munn i fare for at det ikke er hundre prosent korrekt.

Og til dere andre.. det er lett å være etterpåklok og si at sånn og sånn burde det ikke vært gjort.

Vær heller glad for at noe ble gjort.

Gjest Gjest
Skrevet

Vi kritiserer ikke at du forsøker å gjøre noe, det er prisverdig.

Det vi forsøker å få deg til å gjøre er å bruke de riktige instansene, slik at noe blir gjort for hunden. Slik dette virker nå, kan du risikere å komme hjem fra ferien din uten at noe er blitt gjort for hunden.

I likhet med deg er vi bekymret. Vi har alle en plikt til å hjelpe de som ikke kan hjelpe seg selv.

Skrevet

VanDora, takk for at du prøver!

Synes det var litt krass tone i en del av innleggene her, og det er jo helt unødvendig når du faktisk har bedt om hjelp til å finne ut hva du bør gjøre. Jeg hadde heller ikke visst hvilke instanser jeg skulle gå gjennom for om mulig å hjelpe denne hunden, og har for øvrig liten tro på Mattilsynet. Etter det jeg har sett i avisene kommer de som regel ikke på bane før en hel kvegflokk har sultet ihjel.

Håper du klarer å få noen til å ta tak i dette. Lykke til! :)

(Jeg har for øvrig blå himmel, sol og mange varmegrader :) )

Gjest Gjest
Skrevet
VanDora, takk for at du prøver!

Synes det var litt krass tone i en del av innleggene her, og det er jo helt unødvendig når du faktisk har bedt om hjelp til å finne ut hva du bør gjøre. Jeg hadde heller ikke visst hvilke instanser jeg skulle gå gjennom for om mulig å hjelpe denne hunden, og har for øvrig liten tro på Mattilsynet. Etter det jeg har sett i avisene kommer de som regel ikke på bane før en hel kvegflokk har sultet ihjel.

Håper du klarer å få noen til å ta tak i dette. Lykke til! :)

(Jeg har for øvrig blå himmel, sol og mange varmegrader :) )

Jeg skal være den første til å beklage dersom jeg blir oppfattet som krass, men jeg er blant dem som liker å få ting gjort, ikke at slikt som dette skal trekke i langdrag.

Poenget med innleggene er jo nettopp at trådstarter har fått informasjon om hva som er riktig instans (allerede 6. juni), men at hun til tross for dette velger å ikke benytte seg av den informasjonen. Hun har jo også gjort seg den erfaringen at Dyrebeskyttelsen ikke har tatt tak i saken.

I motsetning til deg har jeg erfart at Mattilsynet/Dyrevernnemnda har gjort jobben sin på en skikkelig måte, og det er også de som har myndighet til å gripe inn i slike forhold.

Gjest ~VanDora~
Skrevet

Takk Sheenaca =)

Kanskje vi kan prøve å lage en liste over hva de forskjellige instanser hjelper til med?

Dyrebeskyttelsen

Mattilsynet

FOD

Osv. hvis det er noen som kommer på flere.

Noen der ute med god peiling? :goodbye:

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Jeg skal være den første til å beklage dersom jeg blir oppfattet som krass, men jeg er blant dem som liker å få ting gjort, ikke at slikt som dette skal trekke i langdrag.

Poenget med innleggene er jo nettopp at trådstarter har fått informasjon om hva som er riktig instans (allerede 6. juni), men at hun til tross for dette velger å ikke benytte seg av den informasjonen. Hun har jo også gjort seg den erfaringen at Dyrebeskyttelsen ikke har tatt tak i saken.

I motsetning til deg har jeg erfart at Mattilsynet/Dyrevernnemnda har gjort jobben sin på en skikkelig måte, og det er også de som har myndighet til å gripe inn i slike forhold.

Mattilsynet har gitt naboen vår pålegg om å bygge ordentlig hundegård. Likevel står hunden i halvannen meter lang lenke uten ly for vær og vind. Hunden står i egen dritt i tillegg. Jeg og flere naboer har forsøkt å ringe mattilsynet uten at de tar tak i saken. Så hva gjør en da? Hunden lider tydeligvis. Det er en husky blanding. Og hva slags tragisk utgang kan det ikke få dersom den står hele dagen i solsteken....?

Gjest ~VanDora~
Skrevet
Poenget med innleggene er jo nettopp at trådstarter har fått informasjon om hva som er riktig instans (allerede 6. juni), men at hun til tross for dette velger å ikke benytte seg av den informasjonen.

Jeg har benyttet meg av informasjonen jeg fikk og hvis du leser mer nøye på innleggene ser du at jeg ringte Dyrebeskyttelsen allerede påfølgende mandag.

Hun har jo også gjort seg den erfaringen at Dyrebeskyttelsen ikke har tatt tak i saken.

Min første erfaring med Dyrebeskyttelsen var veldig god.

Jeg kunne ha glemt saken etter første samtale i og med at damen sa de skulle ta seg av dette, men jeg ringte tilbake uken etter det var da jeg gjorde min dårlige erfaring med dem.

Dette er forhåpentligvis ordnet opp i nå, men det er også noe jeg ikke kunne vite noe om før nå nylig.

Gjest ~VanDora~
Skrevet
Mattilsynet har gitt naboen vår pålegg om å bygge ordentlig hundegård. Likevel står hunden i halvannen meter lang lenke uten ly for vær og vind. Hunden står i egen dritt i tillegg. Jeg og flere naboer har forsøkt å ringe mattilsynet uten at de tar tak i saken. Så hva gjør en da? Hunden lider tydeligvis. Det er en husky blanding. Og hva slags tragisk utgang kan det ikke få dersom den står hele dagen i solsteken....?

Her har du en mulighet jeg ikke har og det er at du kan skaffe bevis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...