Gjest Anonymous Skrevet 26. juli 2003 #1 Skrevet 26. juli 2003 Hvorfor har det seg sånn at alle stikkontakter er bak bokhylla, bak sofaet, bak skrivebordet osv? Her skal vi være skikkelig lure når vi bygger oss hus, og tenker liksom at *nå skal vi være smart, å sette opp nok stikkontakter på plasser som er lure*..... :o Ja ja, da bruker vi hele dagen på å planlegge lure plasser og når det er bestemt gjør elektrikern det han har fått beskjed om, og vi er så såre fornøyd leeeenge. Men selvfølgelig etter år med nye moter, forandringer og ommøbling er jo disse berømte, perfekt plasserte stikkontaktene bak alt som heter møblemang.... :evil: Så når vi har bruk for de, så må vi krype over, under, og åle oss fram til de, for å komme til...*arrrg* Vi må også på innkjøp av sjøteledninger, fordi lampa eller TV, står lik til at ledningene ikke rekker fram til stikkontakten. Så her sitter vi da, i det engang veltenkte, organiserte huset og irriterer oss over at hvorfor vi ikke gjorde det anneledes!! Erfaringer?
Gjest Hilde K S Skrevet 26. juli 2003 #2 Skrevet 26. juli 2003 Vel, denne slår alt ; vi har en lysbryter midt på veggen i stuen vår.... Og vi har nytt hus ! Stikk kontakter kan vel egentlig aldri bli plassert på en perfekt plass ? Vi har de i hjørnene, det er egentlig ganske ok.
Gjest Zalomine Skrevet 26. juli 2003 #3 Skrevet 26. juli 2003 eneste måten å få "perfekt plasserte" stikk-kontakter, det er ved å ha MANGE! Da jeg flyttet på hybel hadde rommet 5 kontakthull. To ved pulten (sånn litt bak) to midt bak senga, og en oppi taket der lampa var. 5 hull er ikke mye. Ett var altså opptatt til taklys. Og jeg skulle ha: leselys, pc, skriver, priner, høytalere, lita lampe (faktisk to små lamper), nattlys, radio, klokkeradio, cd-spiller (denne hadde egen kontakt, var en bærbar bare tilkoblet radioen) og gjerne mulighet for å støvsuge/bruke brødrister av og til.... Skjøteledninge ja... mange! Her vi bor nå er det mye "perfekt" plassert (likevel en og del skjøteledninger for å få NOK i nærheten av pc og tv) fordi det er ganske mange av dem. Men baer to hull på badet, bak vaskemaskina (og det andre er til tørketrommelen, så hårføner åp badet? Elektrisk tannbørste? Det er FORTSATT bare en drøm, selv etter at jeg flytta fra den hybelen... Om vi noen gang bygger, så skal det være MASSE kontakter, og JA, en ve speilet på badet
liv Skrevet 26. juli 2003 #4 Skrevet 26. juli 2003 kluet er å skaffe seg en elektriker! (ikke at jeg har det altså) men da kan man få lagt opp så mange stikkkontakter en bare vil.
Gjest Lea Skrevet 26. juli 2003 #5 Skrevet 26. juli 2003 kluet er å skaffe seg en elektriker! (ikke at jeg har det altså) men da kan man få lagt påå så mange stikkkontakter en bare vil. Her i huset er det stikk-kontakter med 3 meters mellomrom. Og trenger jeg flere eller et annet sted, så er det stort sett ikke noe problem.
Gjest Anonymous Skrevet 27. juli 2003 #6 Skrevet 27. juli 2003 Vi har en i leiligheten, som er perfekt plassert bak det uflyttbare skapet...
Marianne Skrevet 27. juli 2003 #7 Skrevet 27. juli 2003 kluet er å skaffe seg en elektriker! (ikke at jeg har det altså) men da kan man få lagt påå så mange stikkkontakter en bare vil. Så enig så enig
Kaktus Skrevet 27. juli 2003 #8 Skrevet 27. juli 2003 kluet er å skaffe seg en elektriker! (ikke at jeg har det altså) men da kan man få lagt påå så mange stikkkontakter en bare vil. Jepp, det var det jeg skjønte også, så jeg giftet meg med en jeg... Men det er ikke nødvendigvis jeg og leiligheten vår som står først på lista...
Achmed Skrevet 27. juli 2003 #9 Skrevet 27. juli 2003 Tenk om man kunne hatt trådløs strøm. (Men det kommer sikkert med tiden)
Gjest Tex Skrevet 27. juli 2003 #10 Skrevet 27. juli 2003 Jepp, det var det jeg skjønte også, så jeg giftet meg med en jeg... Men det er ikke nødvendigvis jeg og leiligheten vår som står først på lista... Og jeg driver og planlegger bryllup med en..... Men som Kaktus sier her, det er jammen ikke alltid huset vårt står øverst på prioriteringslista.... Dessuten er det lureste å sette inn sånne kontakter som er helt flate og går i ett med veggen. Da kan man iallefall sette møbler foran dem og helt inntil veggen når de ikke er i bruk.
Cilla Skrevet 27. juli 2003 #11 Skrevet 27. juli 2003 Da vi byggde huset vårt i høst, ble alle støpslene levert jordet, og de var dermed ikke flate, det ble en strek i regninga, for jeg/vi hadde tegnet inn støpsler med 1,5 m mellomrom (spes. i stua)for å slippe skjøteledninger. Men det gikk fint med de fleste møblene, men vil ikke tenke på hvis vi får bredere seksjon om noen år. Men skjøteledning måtte til uansett (bak TV'en). Husk: man får aldri nok støpsler, det ser kanskje mye ut på tegninga. Et punkt for oss kostet 400 kr, og det er en dråpe i havet i forhold til all irritasjonen vi måtte hatt med alle skjøteledningene, pga vi skulle spare inn litt..............
Gjest Zalomine Skrevet 27. juli 2003 #12 Skrevet 27. juli 2003 Ved tv og pc er det min erfaring at man uansett ALDRI får nok (til våre pc'er med tilbehør og lys og andre ting på pultene har vi nok sikkert minst 10-15 hull tilgjengelig via skjøteledninger. Det er jo ikke mulig å ha så mange på veggen sånn i et ellers helt vanlig rom. Og så skal mobilen lades, eller kamera skal lades, eller så skal jeg støvsuge... vi bruker masse strøm ja, og ledninger er det mange nok av! Hull derimot... Joda, nå har vi nok hull også, takket være disse skjøteledningne, og en foruftig husvert som har lagt opp ganske mange punkter i tillegg Men perfekt plassert, det er kankskje halvparten av dem....
myagi Skrevet 28. juli 2003 #13 Skrevet 28. juli 2003 kluet er å skaffe seg en elektriker! (ikke at jeg har det altså) men da kan man få lagt opp så mange stikkkontakter en bare vil. Har elektriker! :D Han har vært innmari nyttig når det kommer til lamper også! 8)
Fakse Skrevet 28. juli 2003 #14 Skrevet 28. juli 2003 Men baer to hull på badet, bak vaskemaskina (og det andre er til tørketrommelen, så hårføner åp badet? Elektrisk tannbørste? Det er FORTSATT bare en drøm, selv etter at jeg flytta fra den hybelen... Om vi noen gang bygger, så skal det være MASSE kontakter, og JA, en ve speilet på badet Vel... vi har ingen stikkontakter på badet (vaskemaskin er i et annet rom), men vi har elektrisk tannbørste likevel. Har laderen på soverommet, og lader opp tanbørsten når bateriet begynner å bli dårlig. Da får den stå i laderen over natta, også varer den i over en uke til. Går helt fint, og er bedre for bateriet enn om den skulle stått i laderen hele tida.
Gjest Zalomine Skrevet 28. juli 2003 #15 Skrevet 28. juli 2003 Ja, men jeg har ikke noen plass til å lade den på soverommet som passer jeg da, da måtte jeg lada den på stua (det gjorde jeg som student, men nå gidder jeg ikke det da) og neida, jeg lar den uansett ikke stå i laderen hele tida, men liker å ha laderen på badet likevel.. så slipper jeg å vase rundt i halvsøvne for å finne den Fredagsbarnet våkner ikke før hun går AV bussen om morgenen nemlig. Og sovner øenge før hun finner senga om kvelden
ragnalina Skrevet 28. juli 2003 #16 Skrevet 28. juli 2003 det er ikke stikkontaktene som er på feil sted - det er möblene som er feil plassert! vi har nettopp flyttet og jeg har selv ikke noe sted å putte sengelampa inn i stikkontakt - den er nemlig *midt bak senga*... (og den andre er bak skrivebordet...) :oops:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå