Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hva mener en kvinne når hun er at enn mann er søt?

Hva mener en kvinne når hun sier at en mann er skjønn?

Videoannonse
Annonse
Gjest Illiya
Skrevet

Det kan vel være forskjellig fra kvinne til kvinne, tenker jeg.

Gjest Dora Flanica
Skrevet

Det var faktisk et godt spørsmål, for nå begynte jeg å lure på hva jeg selv sier. Når jeg sier skjønn, da snakker jeg mest om personligheten, at han er tvers gjennom god og snill og sjarmerende. Kan spesifisere og f.eks si at han har skjønne øyne, men ellers bruker jeg det om hans personlighet. Sjelden jeg bruker søt om menn, kanskje hvis han er snill og høflig og sjarmerende.

Når jeg skal snakke om utseendet, sier jeg vel mer at han er pen eller deilig. (Har bodd for lenge i Bergen, der betyr kjekk at man er trivelig og grei)

Gjest gjestdeluxe
Skrevet

Det høres kanskje litt ut som om en "Mor Theresa" snakker om menn, eller kanskje en omsorgsperson i helsesektoren, eller noe slikt?

Det mandige forsvinner fort i det det brukes så bløte ord.

Skrevet

Det er vel forskjellig fra person til person. Men for min del er det først og fremst ord jeg bruker for å beskrive en mann jeg synes er sjarmerende.

Noen ganger kan jeg også si "søt" eller "skjønn" dersom det er snakk om en jeg synes er fysisk tiltrekkende.

Mange menn oppfatter "søt" og "skjønn" som veldig feminine ord, og foretrekker vel ofte andre karakteristikker.

Gjest Miley
Skrevet

Da mener jeg at han har en fin personlighet, er morsom og "søt" i måten han opptrer på.

Gjest Gjest
Skrevet

Kaller en gutt søt hvis jeg synes han er sjarmerende. Men pleier ikke å kalle en gutt skjønn, tror jeg. Kjæledyr er skjønne. :)

Gjest Gjest
Skrevet
(Har bodd for lenge i Bergen, der betyr kjekk at man er trivelig og grei)

:sjokkert: HÆ! Lurer på hva min bergenske kjæreste har trodd hver gang jeg har kalt han kjekk! :fnise:

Skrevet

Når jeg sier at en mann er skjønn, mener jeg at han har en gjennomført god personlighet - men at det ikke er noen som jeg ser på som mer enn en venn.

Når jeg sier at en mann er søt er det som oftest fordi han har gjort noe snilt for meg, eller sagt noe koselig. Søt kan godt brukes om menn jeg ser på som attraktive i forhold til sex og forhold.

Gjest Gjest
Skrevet

Er faktisk ganske lei av å bli sett på som "søt" og "skjønn". Mye bedre å være sexy mann! Føler liksom ikke at jeg er i interesseområdet når noen kaller meg søt osv. "Delig" er et godt ord.

Gjest JulieB
Skrevet

Tror det varierer veldig på hva den enkelte legger i de forskjellige begrepene.

Skrevet

"Skjønn" bruker jeg ikke, men jeg kan godt finne på å bruke "søt". Da er det helst situasjonsbetinget - f.eks. hvis han har sovet middag på sofaen og ser litt halvtrøtt og bustete ut når han våkner til liv igjen :ler: . Men ville passe meg for å bruke det som en generell karakteristikk. Menn vil heller være barske enn søte ;) .

Gjest Purple Haze
Skrevet

Kjæresten liker ikke at jeg sier han er søt, da kan han nesten bli fornærmet. Så jeg har lært at voksne menn liker ikke det ;)

Veldig unge mennesker, barn eller dyr betegner jeg som søte. Og tenker da på fremtoning/utseende.

Ordet skjønn tror jeg nesten ikke finnes i mitt vokabulær. Det er et ord jeg aldri bruker.

Gjest Gjest
Skrevet

Bruker søt/skjønn om menn utelukkende når jeg snakker om personligheten deres. Gutterbarn kan se søte ut, men skjønn er fortsatt et peersonlighetstrekk.

Hva jeg mener, helt konkret, utover dette er avhengig av situasjonen. Det er ikke å beskrive en vedvarende tilstand ved personligheten, heller da at "han er søt/skjønn fordi han gjorde det ene eller det andre"

Gjest Gjest
Skrevet
:sjokkert: HÆ! Lurer på hva min bergenske kjæreste har trodd hver gang jeg har kalt han kjekk! :fnise:

Tror nok han har skjønt deg, men jeg må som bergenser si meg enig i den personen du quotet - når jeg bruker ordet "kjekk" om en mann er det som oftest rettet mot hvordan han er som person. En som har hodet og hjertet på riktig plass og har verdier jeg setter pris på.

Jeg kan bruke det om utseende, men det faller meg unaturlig å bruke det i den sammenhengen. Da ville jeg heller sagt "råkjekk" eller "utrolig kjekk".

Jeg pleier å kalle kjæresten min fin eller deilig. Sexy er et ord jeg ikke har forstått. Det passer dårlig inn i mitt daglige språk. Men jeg er enig med de øvrige i tråden her at søt/skjønn ikke passer seg for å beskrive om en mann er fysisk tiltrekkende.

Gjest Glør
Skrevet

Søt er når han gjør noe søtt og romantisk. Skjønn brukes stort sett bare om spedbarn eller dyrebarn.

Skrevet
Mange menn oppfatter "søt" og "skjønn" som veldig feminine ord, og foretrekker vel ofte andre karakteristikker.

Ja jeg gjør det, men såklart langt værre ting en kan bli kalt en søt :) Så får jenta passe på å slenge inn noen "tøff, barsk" innimellom haha

Gjest Lommerusk
Skrevet (endret)

.

Endret av Lommerusk
Skrevet

Søt eller skjønn = Du er hyggelig, men jeg kommer ikke til å pule deg.

Gjest Lommerusk
Skrevet (endret)

.

Endret av Lommerusk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...