Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 6. juni 2009 #1 Skrevet 6. juni 2009 Våknet opp i dag med utslett over hele kroppen. Masse, små røde flekker overalt. De er nesten helt flate og avgrensede. Klør bare svakt. Hva i alle dager kan det være?? Det er ikke vannkopper, det vet jeg. Jeg har ikke feber, men er i fin form ellers. Kan ikke komme på at jeg har spist noe spesielt heller.. Noen som har ideer?
Nique Skrevet 6. juni 2009 #2 Skrevet 6. juni 2009 allergisk reaksjon? Har du spist eller drukket noe du ikke har prøvd før? Har du hatt røde hunder som barn?
Gjest gjest ts Skrevet 6. juni 2009 #3 Skrevet 6. juni 2009 allergisk reaksjon? Har du spist eller drukket noe du ikke har prøvd før? Har du hatt røde hunder som barn? TS her. Det kan se ut som en allergisk reaksjon, men jeg har ikke spist eller drukket noe annet enn vanlig, så det virker litt rart. Da må jeg i så fall ha blitt allergisk nå.. Har man ikke feber ved røde hunder? Jeg skrev i sted at utslettene er helt flate, men det stemmer ikke helt, noen plasser er de litt "nuppete" - særlig på beina og brystet. Herregud, jeg ser virkelig ikke ut. Bare ansiktet er spart - enn så lenge.
Gjest SmallTalk Skrevet 6. juni 2009 #4 Skrevet 6. juni 2009 Høres ut som elveblest (utslett). Den pleier å opptre som røde flekker som klør, og med blemmer eller nupper. Den er en pest og en plage, men er ikke farlig og går ganske raskt over. Du sier du ikke har spist noe nytt, men har du brukt noen nye kropsprodukter (solkrem, bodylotion, selvbruning e.l) eller nytt vaskemiddel? Nytt sengetøy som ikke er vaska? Anbefaler deg å ta en tur innom apoteket. De har en del kløstillende kremer som roer ned kløen.
Gjest Gjest_tulla_* Skrevet 6. juni 2009 #5 Skrevet 6. juni 2009 Er du stressa? Min mor får akkurat slik utslett som du forklarer når hun er stresset. Legene kom frem til at hun er allergisk mot stress
Gjest Gjest Skrevet 6. juni 2009 #6 Skrevet 6. juni 2009 tenkte også elveblest med en gang. Men kan få elveblest av stress og "tusenvis" av matvarer. husker søsteren min fikk elveblest av jordbær en sommer, men neste sommer var det ikke noe problem. du kan lese litt her og se om det stemmer med utslettet ditt: http://www.pasienthandboka.no/default.asp?...documentid=1643
Gjest ts Skrevet 6. juni 2009 #7 Skrevet 6. juni 2009 Tusen takk jenter! Kan kanskje se ut som det er elveblest. Må nok tenke grndig gjennom hva jeg har vært i kontakt med.. Men ville dere oppsøkt lege? Det er så teit når noe slikt skjer i helgen, for da må man i så fall på legevakten, og dert føles litt feil. Jeg føler meg jo ikke syk selv om det ser ut som jeg har fått pest eller noe Mannen vil knapt ta i meg!
Gjest SmallTalk Skrevet 6. juni 2009 #8 Skrevet 6. juni 2009 Hvis det er elveblest så er det ingen grunn til å dra på legevakta. Elveblest er helt ufarlig, men jæv*** plagsomt. Hvis du har et åpent apotek i nærheten, så stikk innom dem før de stenger. De har en del kløstillende kremer som roer ned kløen (Eurax er et ganske godt alternativ). Er kløen virkelig ille så kan du få den til å roe seg med allergitabletter. Og har du ikke et åpent apotek i nærheten så er Aloe vera-gele også et alternativ. Den kjøler ned huden, og roer kløen litt. Du burde få kjøpt Aloe vera-gele på matbutikken.Varme kan forresten føre til at kløen blir verre. Og til sist: Hils mannen og si at elveblest ikke er smitsomt! PS: Elveblest er forresten ikke ille før man har hatt det under føttene.
Gjest ts Skrevet 6. juni 2009 #9 Skrevet 6. juni 2009 Takk! Kløen er utholdelig enn så lenge, men jeg har pollenallergi, så jeg tar allerede tabletter for dette. Kanskje det roer kløen noe. Får bare håpe det ikke blir verre. Jeg kan jo ikke vise meg i sommertøy slik jeg ser ut nå!
kristian82 Skrevet 6. juni 2009 #10 Skrevet 6. juni 2009 Våknet opp i dag med utslett over hele kroppen. Masse, små røde flekker overalt. De er nesten helt flate og avgrensede. Klør bare svakt. Hva i alle dager kan det være?? Det er ikke vannkopper, det vet jeg. Jeg har ikke feber, men er i fin form ellers. Kan ikke komme på at jeg har spist noe spesielt heller.. Noen som har ideer? Så sant formen ellers er bra (ikke feber osv) kan det kanskje være svetteutslett...Eller om du har vært under mye stress og press i det siste, stressrelatert utslett....Eller spist noe du ikke har tålt, midd i senga eller hva det heter hehe..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå