Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 6. juni 2009 #1 Skrevet 6. juni 2009 VÄknet opp i dag med utslett over hele kroppen. Masse, smÄ rÞde flekker overalt. De er nesten helt flate og avgrensede. KlÞr bare svakt. Hva i alle dager kan det vÊre?? Det er ikke vannkopper, det vet jeg. Jeg har ikke feber, men er i fin form ellers. Kan ikke komme pÄ at jeg har spist noe spesielt heller.. Noen som har ideer?
Nique Skrevet 6. juni 2009 #2 Skrevet 6. juni 2009 allergisk reaksjon? Har du spist eller drukket noe du ikke har prĂžvd fĂžr? Har du hatt rĂžde hunder som barn?
Gjest gjest ts Skrevet 6. juni 2009 #3 Skrevet 6. juni 2009 allergisk reaksjon? Har du spist eller drukket noe du ikke har prÞvd fÞr? Har du hatt rÞde hunder som barn? TS her. Det kan se ut som en allergisk reaksjon, men jeg har ikke spist eller drukket noe annet enn vanlig, sÄ det virker litt rart. Da mÄ jeg i sÄ fall ha blitt allergisk nÄ.. Har man ikke feber ved rÞde hunder? Jeg skrev i sted at utslettene er helt flate, men det stemmer ikke helt, noen plasser er de litt "nuppete" - sÊrlig pÄ beina og brystet. Herregud, jeg ser virkelig ikke ut. Bare ansiktet er spart - enn sÄ lenge.
Gjest SmallTalk Skrevet 6. juni 2009 #4 Skrevet 6. juni 2009 HÞres ut som elveblest (utslett). Den pleier Ä opptre som rÞde flekker som klÞr, og med blemmer eller nupper. Den er en pest og en plage, men er ikke farlig og gÄr ganske raskt over. Du sier du ikke har spist noe nytt, men har du brukt noen nye kropsprodukter (solkrem, bodylotion, selvbruning e.l) eller nytt vaskemiddel? Nytt sengetÞy som ikke er vaska? Anbefaler deg Ä ta en tur innom apoteket. De har en del klÞstillende kremer som roer ned klÞen.
Gjest Gjest_tulla_* Skrevet 6. juni 2009 #5 Skrevet 6. juni 2009 Er du stressa? Min mor fÄr akkurat slik utslett som du forklarer nÄr hun er stresset. Legene kom frem til at hun er allergisk mot stress
Gjest Gjest Skrevet 6. juni 2009 #6 Skrevet 6. juni 2009 tenkte ogsÄ elveblest med en gang. Men kan fÄ elveblest av stress og "tusenvis" av matvarer. husker sÞsteren min fikk elveblest av jordbÊr en sommer, men neste sommer var det ikke noe problem. du kan lese litt her og se om det stemmer med utslettet ditt: http://www.pasienthandboka.no/default.asp?...documentid=1643
Gjest ts Skrevet 6. juni 2009 #7 Skrevet 6. juni 2009 Tusen takk jenter! Kan kanskje se ut som det er elveblest. MÄ nok tenke grndig gjennom hva jeg har vÊrt i kontakt med.. Men ville dere oppsÞkt lege? Det er sÄ teit nÄr noe slikt skjer i helgen, for da mÄ man i sÄ fall pÄ legevakten, og dert fÞles litt feil. Jeg fÞler meg jo ikke syk selv om det ser ut som jeg har fÄtt pest eller noe Mannen vil knapt ta i meg!
Gjest SmallTalk Skrevet 6. juni 2009 #8 Skrevet 6. juni 2009 Hvis det er elveblest sÄ er det ingen grunn til Ä dra pÄ legevakta. Elveblest er helt ufarlig, men jÊv*** plagsomt. Hvis du har et Äpent apotek i nÊrheten, sÄ stikk innom dem fÞr de stenger. De har en del klÞstillende kremer som roer ned klÞen (Eurax er et ganske godt alternativ). Er klÞen virkelig ille sÄ kan du fÄ den til Ä roe seg med allergitabletter. Og har du ikke et Äpent apotek i nÊrheten sÄ er Aloe vera-gele ogsÄ et alternativ. Den kjÞler ned huden, og roer klÞen litt. Du burde fÄ kjÞpt Aloe vera-gele pÄ matbutikken.Varme kan forresten fÞre til at klÞen blir verre. Og til sist: Hils mannen og si at elveblest ikke er smitsomt! PS: Elveblest er forresten ikke ille fÞr man har hatt det under fÞttene.
Gjest ts Skrevet 6. juni 2009 #9 Skrevet 6. juni 2009 Takk! KlÞen er utholdelig enn sÄ lenge, men jeg har pollenallergi, sÄ jeg tar allerede tabletter for dette. Kanskje det roer klÞen noe. FÄr bare hÄpe det ikke blir verre. Jeg kan jo ikke vise meg i sommertÞy slik jeg ser ut nÄ!
kristian82 Skrevet 6. juni 2009 #10 Skrevet 6. juni 2009 VÄknet opp i dag med utslett over hele kroppen. Masse, smÄ rÞde flekker overalt. De er nesten helt flate og avgrensede. KlÞr bare svakt. Hva i alle dager kan det vÊre?? Det er ikke vannkopper, det vet jeg. Jeg har ikke feber, men er i fin form ellers. Kan ikke komme pÄ at jeg har spist noe spesielt heller.. Noen som har ideer? SÄ sant formen ellers er bra (ikke feber osv) kan det kanskje vÊre svetteutslett...Eller om du har vÊrt under mye stress og press i det siste, stressrelatert utslett....Eller spist noe du ikke har tÄlt, midd i senga eller hva det heter hehe..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere
Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nÄ