gullbarren Skrevet 5. juni 2009 #1 Del Skrevet 5. juni 2009 Hjelp - hvordan i all verden skal jeg finne en oppegående og hyggelig mann..?! Jeg gir snart opp...håper jeg kan få noen gode tips her! Føler jeg har prøvdt det meste. Nettdating, men det fungerte ikke. Har truffet flere "kandidater" over en lengre periode (har vært litt av og på) uten at det har vært det store. Ser etterhvert at det er de samme profilene som går igjen der. På jobben er det veldig mange hyggelige menn - men alle er gifte eller i forhold. Så der ryker den muligheten, som er en av de vanligste stedene å finne en kjæreste! Har gått en del på byen, men det er jeg veldig lei av - og det er ganske dødfødt spør du meg! Ellers er jeg mye ute og går tur, hadde tidligere hund også. Trener på Elixia. Men fortsatt er jeg singel!! Må legge til at jeg er en sosial og utadvendt person, med god jobb og økonomi - og mange gode venner. Åpen for råd!! :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 5. juni 2009 #2 Del Skrevet 5. juni 2009 Hva vil du ha da? Hvor pen er du? Hvor pen skal han være? Hvor stort hus må han ha? Hvilken bil må han kjøre? Hvor mange ferier vil du ha per år? Vil du /har du barn? Kan han vill/ha barn? Hvor lang tid har du på deg før du sier deg fornøyd med å være singel? Pluss et lass til med spørsmål. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gullbarren Skrevet 6. juni 2009 Forfatter #3 Del Skrevet 6. juni 2009 Hva vil du ha da? Hvor pen er du? Hvor pen skal han være? Hvor stort hus må han ha? Hvilken bil må han kjøre? Hvor mange ferier vil du ha per år? Vil du /har du barn? Kan han vill/ha barn? Hvor lang tid har du på deg før du sier deg fornøyd med å være singel? Pluss et lass til med spørsmål. Jeg vet ikke om spørsmålene dine er alvorlig ment, eller sarkasme - men jeg er ikke så opptatt av alle de kriteriene du oppgir....faktisk! Jeg vil si jeg er normalt pen, såpass at jeg bryr meg om utseendet mitt, klærne mine og kropp (trener en del). Mens en mann må for meg ikke være den peneste (de er ofte så forfengelige!), men ha sjarm og glimt i øyet. Alle de andre tingene kommer i andre rekke. Selv har jeg to tenåringsjenter, og har et åpent forhold til om min kjæreste har barn eller ikke. Noen som har gode erfaringer med dating...?? Hvor møtes "ordentlige" folk..?? Bor forøvrig i Norges 4. største by Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestdeluxe Skrevet 6. juni 2009 #4 Del Skrevet 6. juni 2009 Hva vil du ha da? Hvor pen er du? Hvor pen skal han være? Hvor stort hus må han ha? Hvilken bil må han kjøre? Hvor mange ferier vil du ha per år? Vil du /har du barn? Kan han vill/ha barn? Hvor lang tid har du på deg før du sier deg fornøyd med å være singel? Pluss et lass til med spørsmål. Jeg kjente igjen en del tendenser fra TS' innlegg, og det var jo veldig interessante målekriterier du kom med, Brutal mann. De høres litt bitre ut. Dessuten, hvor subjektivt blir ikke det, å måle seg selv på en skala hvor pen man er? Menn vil nok score høyere på seg selv enn hva kvinner vil gjøre på seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. juni 2009 #5 Del Skrevet 6. juni 2009 Ut fra de aktivitetene du nevner tror jeg det beste stedet å treffe noen er enten på treningssenteret eller når du går tur. Det er jo ikke typisk norsk å prate så mye med fremmede mennesker på slike steder. Men jeg tror du må åpne opp for det og prøve å smile og si hei til noen du synes er interessant på de stedene. Det er ihvertfall noe sånt jeg selv har tenkt å prøve. Det blir så kjedelig hvis man kun skal kunne vise interesse for noen når man er på byen. Er jo ikke bestandig man har lyst til å gå ut og drikke. Så hold øynene oppe hele tiden og smil hvis du ser en kjekk fyr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lommerusk Skrevet 6. juni 2009 #6 Del Skrevet 6. juni 2009 (endret) . Endret 24. august 2009 av Lommerusk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. juni 2009 #7 Del Skrevet 6. juni 2009 Vælkømmin i klubben.. Det burde egentlig vært sånn at man skrapte sammen alle småfrustrerte single menn og kvinner som gjerne ville finne noen, låste dem inne i Oslo Spektrum og nektet dem å komme ut igjen før de hadde ordna seg. Jeg er dog redd for at Spektrum ville blitt litt for liten og at man dessverre ville trenge en god del tusen liter med alkohol for å få fart på sakene. God idé! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_victoria_* Skrevet 6. juni 2009 #8 Del Skrevet 6. juni 2009 Vælkømmin i klubben.. Det burde egentlig vært sånn at man skrapte sammen alle småfrustrerte single menn og kvinner som gjerne ville finne noen, låste dem inne i Oslo Spektrum og nektet dem å komme ut igjen før de hadde ordna seg. Jeg er dog redd for at Spektrum ville blitt litt for liten og at man dessverre ville trenge en god del tusen liter med alkohol for å få fart på sakene. Det vil jeg også være med på! Noen ganger lurer jeg på om det er flaks eller hardt arbeid som må til for å finne den som man passer best ilag med. Kanskje en mellomting? Men forholdene må ligge til rette og jeg er enig i at hvis man er en smilende og blid person så er sjansene atskillig større. Bitre og negative personer skyr hvertfall jeg som pesten. At alkohol skal være den utløsende faktor, er jeg imidlertid litt skeptisk til. Et glass vin eller to for å løse opp stemningen, er greitt, men man må passe på å ikke tippe over. Snøvlende personer er ikke sjarmerende. Så mitt råd til ts må bli; vær hyggelig og blid med alle du møter, uansett. Jeg ville nok heller satset på å treffe noen på trening eller ute i naturen, enn på utelivet. På nettet skal man ha utrolig flaks, omtrent som i lotto. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 6. juni 2009 #9 Del Skrevet 6. juni 2009 Jeg vet ikke om spørsmålene dine er alvorlig ment, eller sarkasme - men jeg er ikke så opptatt av alle de kriteriene du oppgir....faktisk! Jeg vil si jeg er normalt pen, såpass at jeg bryr meg om utseendet mitt, klærne mine og kropp (trener en del). Mens en mann må for meg ikke være den peneste (de er ofte så forfengelige!), men ha sjarm og glimt i øyet. Alle de andre tingene kommer i andre rekke. Selv har jeg to tenåringsjenter, og har et åpent forhold til om min kjæreste har barn eller ikke. Noen som har gode erfaringer med dating...?? Hvor møtes "ordentlige" folk..?? Bor forøvrig i Norges 4. største by Alvorlig og oppriktig ment. Ikke fordi jeg mener verden skal være slik, men fordi verden fatisk ER slik. Verden er overfladisk, kynisk og genrelt kald. Dessverre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 6. juni 2009 #10 Del Skrevet 6. juni 2009 Da må du dra ut til Ulstein Kloster gå til grav nr 7 fra høyre på kirkegården Der vil du finne en mann,, Om du ser ned på steinen Langt å reise fra norges fjerde største by til Møre og Romsdal? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gus Skrevet 7. juni 2009 #11 Del Skrevet 7. juni 2009 Jeg ville nok heller satset på å treffe noen på trening eller ute i naturen, enn på utelivet. På nettet skal man ha utrolig flaks, omtrent som i lotto. Er nettdating lotto? Hvis det er en arena som ikke innebærer lotto, er det nettdating. I mitt miljø med oppegående menn som har gode jobber og et aktivt liv, er nettdating blitt standarden. Krevende jobber og hobbier i relativt mannsdominerte miljøer gjør at man ikke har lyst eller tid til å løpe på byen eller drive tilfeldig oppsøkende virksomhet. Det har vel aldri tatt lenger enn et halvt år fra en venn er blitt singel til han har funnet en dame han synes det er verdt å satse på på nettet. Akkurat nå er det tre "sukker-damer" i vennekretsen. To er samboere. Men ja, det er hardt arbeid og ikke alltid like morsomt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2009 #12 Del Skrevet 7. juni 2009 Det har vel aldri tatt lenger enn et halvt år fra en venn er blitt singel til han har funnet en dame han synes det er verdt å satse på på nettet. Akkurat nå er det tre "sukker-damer" i vennekretsen. To er samboere. Men ja, det er hardt arbeid og ikke alltid like morsomt. Jeg synes jeg ser mer kjekke menn på gata enn på Sukker. Men man snakker liksom ikke til noen på gata... Men tror heller jeg ville sjekket opp en mann på gata enn å lete etter nåla i høystakken på nettet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gus Skrevet 7. juni 2009 #13 Del Skrevet 7. juni 2009 Jeg synes jeg ser mer kjekke menn på gata enn på Sukker. Men man snakker liksom ikke til noen på gata... Men tror heller jeg ville sjekket opp en mann på gata enn å lete etter nåla i høystakken på nettet. Hvis du ikke gidder å jobbe, blir det ikke noe på deg. Og med den innstillingen fortjener du heller ikke noe. Jeg registrerte meg på sukker for 2 uker siden og har gått gjennom ca. 400 profiler og satt nesten like mange svarte hjerter. Det tok et par kvelder. Så var det bare å begynne fra toppen... Det er faktisk mange ok damer der ute. Spørsmålet er bare om de passer mine kriterier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestdeluxe Skrevet 7. juni 2009 #14 Del Skrevet 7. juni 2009 Jeg ville nok heller satset på å treffe noen på trening eller ute i naturen, enn på utelivet. På nettet skal man ha utrolig flaks, omtrent som i lotto. Som om joggeren foran deg er kjekk, og i tillegg stopper opp eller hilser, yeah, right. De kommer automatisk gjennom ulike kanaler (jobb, nett, venner, fest) så lenge man stiller seg til disposisjon. Problemet er vel ikke at mennene ikke strømmer på, snarere at det er ikke er noen interessante blant de. De interessante har foreløpig vist seg å være gift eller nyskilt (og dermed ikke klar for et forhold). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestdeluxe Skrevet 7. juni 2009 #15 Del Skrevet 7. juni 2009 Alvorlig og oppriktig ment. Ikke fordi jeg mener verden skal være slik, men fordi verden fatisk ER slik. Verden er overfladisk, kynisk og genrelt kald. Dessverre... Verden er slik den enkelte oppfatter den. Oppfattelsen av verden er altså høyst subjektiv. I min bok er verden åpen med mange muligheter, tross alt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2009 #16 Del Skrevet 7. juni 2009 Hvis du ikke gidder å jobbe, blir det ikke noe på deg. Ser ikke på det å bli forelsket som noen jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Tine_* Skrevet 7. juni 2009 #17 Del Skrevet 7. juni 2009 Hva med å spørre venner om de har noen de kan spleise deg med? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 7. juni 2009 #18 Del Skrevet 7. juni 2009 Er nettdating lotto? Hvis det er en arena som ikke innebærer lotto, er det nettdating. I mitt miljø med oppegående menn som har gode jobber og et aktivt liv, er nettdating blitt standarden. Krevende jobber og hobbier i relativt mannsdominerte miljøer gjør at man ikke har lyst eller tid til å løpe på byen eller drive tilfeldig oppsøkende virksomhet. Det har vel aldri tatt lenger enn et halvt år fra en venn er blitt singel til han har funnet en dame han synes det er verdt å satse på på nettet. Akkurat nå er det tre "sukker-damer" i vennekretsen. To er samboere. Men ja, det er hardt arbeid og ikke alltid like morsomt. Noe sier meg at disse gutta har både utseende og lommebok med seg. Det er eneste muligheten for å bli sett som mann på et nettdatingsted. Kvinner som nettdater er gjennomgående arrogante og så kravstore at menn helst bør unngå slike datingsteder. For en gjennomsnittelig mann med gjennomsnittelig inntekt og gjennomsnittelig utseende er nettdating den sikre vei til fiasko. Om en ønsker å få sitt selvbilde bygd ned så er nettdating tingen! Forholdet mellom menn og kvinner på slike sider er 80/20 til 60/40 fordeling i menn sin dissfavør. Mao så er sjangsen for en mann å finne en dame på en nettdatingside betydelig lavere enn hva den er ute i det virkelige liv. Det er kun menn på 50+ som har noe å vinne på nettdating. Da er alenemødrene uten hjemmeboende barn og begynner å bli desperate. de ser at utseende har forfalt og at de plutselig må ha en personlighet å skilte med. Da er mennfoka stort sett dritt lei av den arrogante oppførselen dise kvinnene har ført de 20 forutgående årene og finner seg heller en ung og feminin kvinne fra Østblokken eller Asia. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 8. juni 2009 #19 Del Skrevet 8. juni 2009 TS, prøv å være åpen og snakk med folk. På den lokale kaffesjappa, på trening, hvor som helst. Menn og kvinner, da åpner du opp for å være mer tilgjengelig. Single damer virker av en eller annen grunn ofte skremmende på menn. Kanskje fordi de har opplevd diverse som har gjort dem bitre. Ved å være positiv og hyggelig kan man ta bort det noe skremmende: "Jeg er på jakt, eggstokkene klør-immaget" som man som singel kvinne ofte blir påstemplet. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Janne_* Skrevet 8. juni 2009 #20 Del Skrevet 8. juni 2009 Hvordan finne en mann? For det første, ikke legg ut tråder på slike forum som dette hvor du får "gode råd" fra en mengde kvinner og menn som er skilte, har uttallige forhold bak seg (som om antall mislykkede forhold skulle gjøre en til noe form for ekspert på noe annet enn å gjøre forhold mislykkede) og som rett og slett ikke er i din situasjon og som ikke er deg. Gå heller inn i deg selv og tenk hva ønsker du å gjøre. Hva liker du? Hva liker du å gjøre? Hva slags kontakt ønsker du helst å ha med en mann før det blir alvorlig? Grov alvorlige "dates" med roser? Tenk heller over hva du vil, hva du kan tilby, hvor du vil lete og se alt i din egen lille egoistiske boble, ikke lytt til alle mulige "gode råd" fra de single taperne på dette forumet, det er bare bittre menn og kvinner som aldri har klart å holde på en partner her som gir råd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå