Gjest Anonymous Skrevet 26. juli 2003 #1 Skrevet 26. juli 2003 Som dere kan lese i dagboka mi, har jeg vært ekstremt klønete og fått masse "spesial"-linsevæske inn på øye, noe som resulterte i at øyet mitt nå er veldig sårt og illrødt. Er det noe annet enn saltvannsløsning som kan hjelpe? Om jeg finner et døgnåpent apotek, stikker jeg innom der snart og kjøper det, men er det noe annet som kan fungere?
Gjest Gjesta Skrevet 26. juli 2003 #2 Skrevet 26. juli 2003 Det eneste jeg kommer på er kloramfenikol, men det er reseptbelagt (tror jeg...). :-? Ellers kan det vel være verdt å besøke apoteket en tur og rådføre deg..? Mvh Clea
Gjest Anonymous Skrevet 26. juli 2003 #3 Skrevet 26. juli 2003 Det burde gå greit og skylle med saltvann. Har selv fått slik linsevæske på øyet, men da har rødheten gått bort av seg selv etter en stund. I bruksanvisningen til min linsevæske står det at du skal ta av linsene og skylle med vann dersom du får den på øynene.
Gjest Anonymous Skrevet 27. juli 2003 #4 Skrevet 27. juli 2003 Hei! Jeg dro innom apoteket, og hun bad meg dra til legevakta siden øyet var blitt verre. Der fikk jeg undersøkt det, lagt på masse dråper av noe slag, bedøvet det og fylt på krem før det ble satt på en svær øyelapp... Fikk med meg både dråper og krem av kloramfenikol som jeg skal bruke i 4-5 dager, så da går det nok bra. Er fremdeles litt hoven, men det svir nesten ikke lengre så. Øyet er jo fremdeles illrødt, men.. Ellers takk for svar! :D
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå