Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Har en treåring som stort sett har vært veldig lett å legge, men i det siste har det blitt vanskelig. Det virker som om det er fantasien/tankene hans som gjør at han blir redd. Det hender også han våkner om natta og kommer inn til oss, før har det vært enkelt å legge ham tilbake i sin egen seng, men nå protesterer han mer.

Har dere søvntips som har fungert hos dere som dere vil dele?

Takk! :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Vi lot sønnen vår sove hos oss de nettene han kom. Etter en periode gikk det over, nå sover han alltid i sin egen seng hele natta.

Skrevet

har også en 3 åring. når han kommer inn pga har drømt eller skumle tanker, så hjelper det for oss å bare ta han inn på rommet igjen, la han sitte bittelitt på fanget så han får roet seg ned og ikke opplever det som en avvisning. fortelle han og forklare han at mor, far,og jesus passer på. så legger han seg til igjen.

hva med et lite natt lys som står i stikkontakten?

Skrevet

Treåringen her har mareritt innimellom, da pleier pappan å legge seg inne hos ham (vi har kun barn i vår seng om morgenen i helgene). Har en ferdig oppredd seng på rommet hans så det er bare å legge seg der.

Men når han ikke vil sove om kvelden så pleier vi å "trylle" vekk det skumle. Jeg har funnet på en trylleformel som jeg fremfører med dramatiske armbevegelser. Etter at jeg begynte med det er det ikke lenger spøkelser på rommet hans.

NB! Ikke lag formelen for komplisert, du må kunne huske den slik at den kan brukes neste dag.

Skrevet

Takk for tips! :) Kul idé tingeling! :ler: Kan godt tenke meg at det ville fungere på han her også. :jepp:

Nå har han sovet godt i noen dager, han har fått litt mer lys på rommet sitt.

:sove:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...