Gå til innhold

Tegnspråk i Trondheim

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym akkurat nå..

Hei, jeg har kommet inn på Tegnspråk for hørende på HiST. Dette blir det 4.året av lærerutdanningen min. Har noen erfaring med dette studiet? Positive eller negative?

Alternativet er å takke nei, og heller ta IT for lærere og Spes.ped. Vet noen hva som er "ettertraktede" fag for tiden? Er det lettere å få jobb (som lærer eller noe annet) med Tegnspråk på CV´n?

Blir grå i håret av dette jeg..

På forhånd takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjesta

Hei!

Hadde jeg vært deg ville jeg valgt Tegnspråk!

Tror nok at det vil være mer ettertraktet også mtp at noen skoler MÅ ansette folk som kan tegnespråk pga at de har elever som er døve.

Det er mer spesielt å kunne ett språk som ikke alle kan, enn å kunne IT som nesten alle (nå til dags) kan.

Mvh Clea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei, takk for svar! Ja, den tanken har slått meg også. Men jeg må pendle ganske langt, så jeg må finne skikkelig motivasjon for å gjennomføre dette. Alternativet er så myye mer avslappende, og passer bedre til døgnrytmen min.. :lol:

Hører gjerne fra noen som har gått dette året, eller som har erfaringer med tegnspråk generelt. Hvor vanskelig er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har ikke tatt tegnspråk selv, men går på lærerutdanningen ved HiST og trives veldig godt der. Tegnspråk er sikkert ikke dumt å ta som fjerde år hvis du vil jobbe med hørselshemmede elever - vet ikke helt hvordan jobbmulighetene er - tror veldig mange døve går på de spesielle døveskolene, men det er sikkert behov for kompetansen andre steder også.

Når det gjelder IT er det heller ikke dumt å ta, selv om "alle" kan IT - for det er faktisk mange som ikke kan noe særlig - og IT er ett av de mest ettertraktede fagene i stillingsannonser (de få som er :() for lærere for tida! Og det er stor forskjell på å kunne litt data og det å ha formell kompetanse.

Hvis du vil velge ut fra jobbmuligheter tror jeg IT og/eller spes. ped. er smartere valg enn tegnspråk, eller hva med å ta matte eller andre realfag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...