Gå til innhold

Venninne som er bekymret, men ikke sier i fra.

Anbefalte innlegg

Gjest Manii
Skrevet

Jeg har tenkt litt på dette, for omtrent tre dager siden fortalte en venninne av meg om at hun og en annen god venninne av meg, hadde snakket om meg sist de så hverandre.

De hadde delt sint bekymring ovenfor meg, og da spesielt denne andre venninnen som da skal være den "beste" venninnen.

Det rare er at, den beste venninnen min har aldri sagt dette ovenfor meg. At hun er bekymret for meg.

De har begge kommentert vektapet mitt. Jeg har selv gått ned 8 kilo, og veier derfor 58 kg, i stedet for 66. Dette er visst bekymringverdig, og de hadde konkludert med at jeg ikke hadde det bra i forholdet mitt.

Nehei tenkte jeg.. Jeg ble faktisk litt irritert over bekymringene de da skal ha hatt, spesielt siden hun som var mest bekymret ikke har sagt noe. Hva hvis jeg hadde problemer i forholdet? Da hadde jeg likt at en såpass god venninne hadde sagt noe.

Vekttapet kommer av at jeg har startet i en jobb som tar masse av tid, noe de vet godt, og hver gang jeg møter de blir vekten min kommentert. Oii, nå var du tynn, nå var du fin, kanskje gått opp litt nå? Blitt rundere, det er bra, oi nå er du tynn igjen, osv ...

Jeg vet ikke om det er verdt å spørre denne "beste" venninne min ang. hennes bekymring ovenfor meg? Er det å overreagere syns dere?

Jeg har det fint både hjemme og på jobb, og det har jeg fortalt til hun som sa i fra at hun hadde vært bekymret, men for meg virker det som om de har sittet og hatt en lang og alvorlig samtale om meg, siden de hadde bladd opp i fotoalbum og alt mulig, for å se tilbake på de gamle dager, hvor jeg så så "glad" ut.

Når det er sagt, så har jeg mindre kontakt med hun som er mest bekymret for tiden, pga jobb, og fordi vi har blitt eldre og vokst i fra hverandre.

Jeg aner ikke... men ville dere spurt henne, hvorfor har du ikke fortalt meg at du er bekymret for forholdet mitt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo si til venninnen din neste gang du snakker med henne at du hører hun er bekymret for deg? Også kan du forklare at du har det bra, ingen grunn til bekymring, men at du setter pris på at hun bryr seg om deg.

Skrevet

Øh... Det er ganske vanlig at jenter snakker seg i mellom, gjerne for å få bekreftet hva at andre mener det samme som dem i slike tilfeller. Det kan være godt å få avkreftet eller bekreftet en mistanke man allerede har. Og det handler ikke om annet enn at man bryr seg om en person.

Det er ikke så innmari lett å si til en person at de er bekymret i forhold til vekt, da utrolig mange vil gå inn i en defensiv possisjon og benekte at de har gått ned, er for tynne, sliter e.l.

Jeg syns du overdriver noe voldsomt, og jeg syns det er ganske stygt av deg at deg at du nå mener at hun ikke er din beste venn på grunnlag av noe slikt.

Nå kjenner jeg ikke situasjonen fullstendig med tanke på hvor mye du har tatt initiativ til å fortelle om ditt vekttap i forhold til jobb og forhold, eller hva slags vennskap du og dine venninner har. I min vennegjeng er det ingen som ser på det som ondskapsfull baksnakking hvis to venninner er bekymret for helsa til en annen venninne, og snakker om det.

Hvis det plager deg så mye at du må lage et innlegg på KG om det, så kan du vel bare spørre venninna di om det? My guess, er at du får et svar som er sånn ca. som dette: Jeg visste bare ikke hvordan jeg skulle ta det opp med deg.

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...