Skogtussa Skrevet 5. juni 2009 #1 Del Skrevet 5. juni 2009 Satt på jobb i dag, og fikk plutselig sånne sikk sakk mønster foran øynene. Har en veldig sjelden gang migrene, og trodde det var dette som kom nå. Jeg gikk og drakk litt vann, og prøvde å fungere som vanlig. 20-30 min senere blir jeg skikkelig nummen i venstre arm, fra albuen og ned. Det samme blir jeg i halve ansiktet, og kjenner det spesielt i halve tunga ved at den prikker veldig. Jeg jobber i barnehage, så jeg tok med meg noen barn ut, mens dette pågikk. Ca 10 minutter senere forsvant det igjen. Trodde jeg skulle få migrene, men fikk jo ikke det. Men hva i all verden var dette for noe rart? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2009 #2 Del Skrevet 5. juni 2009 Men hva i all verden var dette for noe rart? Synes helt klart du bør ta en tur innom legen. Ikke utsett det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sweetdana Skrevet 5. juni 2009 #3 Del Skrevet 5. juni 2009 Ikke usannsynlig at det er migrene, da migrene også kan gi forbigående nevrologiske utfall. Likevel litt atypisk at hodepinen ikke kom etter auraanfallet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skogtussa Skrevet 6. juni 2009 Forfatter #4 Del Skrevet 6. juni 2009 Jeg snakket med mora mi om dette, for hun har i alle år hatt veldig sterke migreneanfall. Hun sa at det jeg forklarte begynte å høres ut som sånn hun hadde det. Jeg skal til legen om et par uker på svangerskapskontroll, så da nevner jeg det for henne da..Kommer det derimot tilbake igjen, ringer jeg de for å være på den sikre siden. Tusen takk for tilbakemeldinger! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2009 #5 Del Skrevet 7. juni 2009 Satt på jobb i dag, og fikk plutselig sånne sikk sakk mønster foran øynene. Har en veldig sjelden gang migrene, og trodde det var dette som kom nå. Jeg gikk og drakk litt vann, og prøvde å fungere som vanlig. 20-30 min senere blir jeg skikkelig nummen i venstre arm, fra albuen og ned. Det samme blir jeg i halve ansiktet, og kjenner det spesielt i halve tunga ved at den prikker veldig. Jeg jobber i barnehage, så jeg tok med meg noen barn ut, mens dette pågikk. Ca 10 minutter senere forsvant det igjen. Trodde jeg skulle få migrene, men fikk jo ikke det. Men hva i all verden var dette for noe rart? Kontakt lege/ legevakt og legg frem tilstanden for en sykepl./ lege der. Før jo bedre. Vil ikke skremme deg, men dette kan være symptomer/forvarsel på hjerneslag.(blodpropp) Man får Synsforstyrrelser, mister følelsen i en side av kroppen. Og det du forteller om ansiktet og tungen er/ kan være atypiske tegn på dette. KONTAKT LEGE!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2009 #6 Del Skrevet 7. juni 2009 Slag var det første som slo meg også. Jeg tviler på jeg hadde hatt vett til å oppsøke lege selv, men du er gravid. Ting blir et par hakk mer viktig da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest g1est Skrevet 7. juni 2009 #7 Del Skrevet 7. juni 2009 jeg fikk ofte slike symptomer da jeg hadde migrene, ble nummen i hyresiden, gjerne forskjellige steder hver gang. men siden du ikke fikk et migreneanfall, så kan det jo være verdt å sjekke, for det er jo litt rart at smerten uteblir.. hvis du ikke tok medisiner da. lykke til, det går nok bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skogtussa Skrevet 7. juni 2009 Forfatter #8 Del Skrevet 7. juni 2009 Jeg mener å huske at når dette skjedde, så ble jeg nummen på høyre side i ansiktet og tunge, og ikke venstre, slik som armen var.. Har ikke følt meg noe annerledes i etterkant, og har heller ikke kontaktet lege. Jeg skal til legen om 1, 5 uke, så jeg nevner det uansett da, og om det skjer noe mer, så ringer jeg selvsagt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skogtussa Skrevet 17. juni 2009 Forfatter #9 Del Skrevet 17. juni 2009 I dag var jeg på svangerskapskontroll og nevnte samtidig for legen min om dette som har skjedd. Har hatt to tilfelle til nå, men da kun med enten synsforstyrrelser eller nummenhet. Hun sa bare at det sikkert var migrene uten hodepine-biten..Ikke noe sjekk, ingen spørsmål eller noe rundt det. Skal vel sies at jeg har begynt å bli misfornøyd med legen av sånne grunner som i dag, men vet liksom ikke..Kan jo være jeg som bekymrer meg unødig.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2009 #10 Del Skrevet 17. juni 2009 I dag var jeg på svangerskapskontroll og nevnte samtidig for legen min om dette som har skjedd. Har hatt to tilfelle til nå, men da kun med enten synsforstyrrelser eller nummenhet. Hun sa bare at det sikkert var migrene uten hodepine-biten..Ikke noe sjekk, ingen spørsmål eller noe rundt det. Jeg opplevde noe av det samme for noen år siden, med nummenhet noen ganger og synsforstyrrelser noen ganger. Til slutt hadde jeg en episode der jeg mistet synet på det ene øyet, og da sendte legen meg til sykehuset for sjekk. Var gjennom mye, nevrologiske tester, EKG, og scan. Det var ingenting galt, heldigvis. Jeg hadde heller ikke de typiske forferdelige hodesmertene etter auraene, mer en svak murring/dunking i tinningene og 'bak' øynene, derfor koblet ikke jeg det med migrene. Legen sa at dette ikke er så veldig uvanlig, og at man kanskje ikke merker hodepinen pga at man fokuserer så mye på resten. Men jeg mener at du skal kreve å få det sjekket om det skjer igjen, og du blir stresset av det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2009 #11 Del Skrevet 17. juni 2009 Jeg forstår godt at du bekymrer deg for dette og må vel si at jeg opplever legen din som litt vel rask. Sannsynligvis er det ikke noe å bekymre seg for, men jeg ville nå uansett fått det sjekkt skikkelig ut. Håper det er helt ufarlig og ikke noe å bekymre seg for. Jeg ville likevel rådet deg til å stå på og få vite ordentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå