Gjest Gjest_Student_* Skrevet 5. juni 2009 #1 Skrevet 5. juni 2009 Hei=) Eg skal til Oslo i den Amerikanske ambassaden for å få hente visum før eg reiser til utveksling i Usa. Noen som har gjort det? Tar det tid? Det står du ikke kan ha med deg en bag på så så stor størrelse. Noen som vet om det går ann å legge det en plass der? Takk takk
allyhoo Skrevet 5. juni 2009 #2 Skrevet 5. juni 2009 Har du fått avtalt time på ambassaden? Hvis ikke så vi jeg anbefale deg å være tidlig ute, samt være forberedt på å vente lenge. Usikker på om de har oppbevaringsplass for bagasje, da de sikkert ser på det som en sikkerhetsrisiko å oppbevare bagasje uten av eieren er der... Hvis du har en større bag med deg ville jeg lagt den igjen i en oppbevaringsboks på Oslo S eller tilsvarende. De kan være rimelig strenge på slik på ambassaden...
sofie777 Skrevet 5. juni 2009 #3 Skrevet 5. juni 2009 Hvis du har en større bag med deg ville jeg lagt den igjen i en oppbevaringsboks på Oslo S eller tilsvarende. Eller på Nasjonaltheateret stasjon som har inn-/utgang rett ved ambassaden. Var med min søster da hun skulle få visum og da tok det opp mot en times tid inne. Jeg kunne vente i køen utenfor med henne, men fikk ikke bli med inn.
Gjest Gjest_Student_* Skrevet 5. juni 2009 #4 Skrevet 5. juni 2009 Eller på Nasjonaltheateret stasjon som har inn-/utgang rett ved ambassaden. Var med min søster da hun skulle få visum og da tok det opp mot en times tid inne. Jeg kunne vente i køen utenfor med henne, men fikk ikke bli med inn. Ok Tusen takk! Er ikkje kjent ved nasjonalteateret der. men finner vel ut av det Takk igjen;)
Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2009 #5 Skrevet 5. juni 2009 Du kan ikke ta med deg noen form for bagasje. Køen starter utenfor ambassaden, har du bagasje med her vil du bli bedt om å kvitte deg med denne. Etter første kø vil du gjennom grundig sikkerhetskontroll. Før du kommer inn på selve ambassaden og på nytt må vente i kø. Her inne vil du intervjues. Beregn et par timer.
Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2009 #6 Skrevet 5. juni 2009 Du kan ikke ta med deg noen form for bagasje. Køen starter utenfor ambassaden, har du bagasje med her vil du bli bedt om å kvitte deg med denne. Etter første kø vil du gjennom grundig sikkerhetskontroll. Før du kommer inn på selve ambassaden og på nytt må vente i kø. Her inne vil du intervjues. Beregn et par timer. Ja, minst. Da jeg var der var det obligatorisk å bestille tid på forhånd, så sjekk om det er slik fortsatt. Selve intervjuet foregår med hele køen som tilhørere, og vær forberedt på at de vil spørre deg ut på engelsk. Og ha alle papirer i orden på forhånd, ellers blir du sendt vekk.
Gjest Gjest_Sisiliee_* Skrevet 5. juni 2009 #7 Skrevet 5. juni 2009 Hei=) Eg skal til Oslo i den Amerikanske ambassaden for å få hente visum før eg reiser til utveksling i Usa. Noen som har gjort det? Tar det tid? Det står du ikke kan ha med deg en bag på så så stor størrelse. Noen som vet om det går ann å legge det en plass der? Takk takk Du sier du skal på utveksling, er dette gjennom en organisasjon, slik at dere er mange som skal søke visum samtidig? Jeg reiste til USA med AFS i 2006 og da sto vi der da, hele gjengen, vettskremte i laaang kø utenfor ambassaden. Du må gjennom "metalldetektor" for å komme deg inn i bygningen, og dermed må du legge igjen bagasje. Ikke bli skremt av de tilsynelatende MACHO mennene som patruljerer med pistol og et surt ansikt Ellers så er det bare å stå i kø i et par timer for så å ta et intervju på ca. 2 minutter. Ble ganske sjokkert!! Mitt intervju var til og med på norsk, så alt jeg hadde grudd meg til var... Bortkastet. MEN MEST AV ALT: Gled deg masse til utveksling da! Jeg blir SKIKKELIG misunnelig:D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå