Gå til innhold

Skal til usa

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Jeg og kjæresten skal til usa denne sommeren. skal innom Miami og Orlando. Noen som har gode tips til turen, og hva vi bør se / oppleve?

Vil også vite hva som er billig der borte og hva som er dyrt. Vil gjerne shoppe litt, så noen som vet om kupp man kan gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når du skriver "innom" betyr det da at dere kun skal være der? Hvor flyr dere til? Skal dere leie bil? Hvor lenge skal dere være borte?

Bil er et must i USA. Offentlig kommunikasjon er særdeles dårlig utbygd (bortsett fra NYC).

Når det gjelder shopping så kan jeg anbefale dere å ta turen til et Outlet mall. Det er store sentre hvor de store merkene selger ut overskuddslager til en rimeligere penge enn i de regulære butikkene. Søk gjerne på Outlet Mall + det området dere skal være i på internett. Disse sentrene ligger gjerne litt utenfor bysentrum, og det vi være nødvendig med egen bil for å komme dit.

Ellers så er vel Sea World obligatorisk i Orlando, sammen med Disney World. Men det er verd å merke seg at det kan være skikkelig fullt av mennensker der i sommersesongen. Sist jeg var i Disney World om sommeren så måtte vi stå i kø i 2 timer for å ta en "ride". Og etter det hadde vi ikke tid til mer... Til og med køen for å kjøpe vann var enorm.

I stedet for Disney vil jeg heller anbefale en tur til Universal Studios. Denne parken synes jeg er mye mer gøyal enn Disney parkene. Universal Studios Orlando

Husk og at det er veldig varmt i Florida om sommeren, så det kan være greit å finne et sted å bo som har svømmebasseng evt. ligger nær stranden.

Lykke til på reisen. Dere kommer til å få det veldig gøy:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler Disney World :) De har begynt å innføre et billettsystem som heter ''Fast Pass" som gjør at du kan trekke en slags kølapp ved attraksjonen og får et tidspunkt på når du kan besøke attraksjonen uten å stå i den ordinære køen (alle med billetter til det spesifikke tidsintervallet får en egen "VIP"-kø som går mye raskere - om det i det hele tatt er kø) Det gjør at du slipper mye køståing og kan bruke tiden mer fornuftig. Det er begrenset hvor mange fastpasses du kan ha på samme tidspunkt, men du får nesten garantert med deg mere om du bruker fastpass!

Det er vel flere forskjellige Disneyparker nå i Orlando-området. Jeg har bare besøkt Magic Kingdom (den tradisjonelle som alle tenker på når de hører Disney), Epcot-senteret (med paviljonger fra ulike land) og Disney Hollywood Studios (het vel MGM før). Ville hvertfall fått med meg Magic Kingdom og Disney Hollywood Studios, men har hørt mye bra om Animal Kingdom også :jepp:

Har ikke vært lenger sør enn Orlando så kan ikke komme med anbefalinger ang. Miami!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Fikk nettopp vite at kjæresten har bestillt overnatting i disneyland i noen dager! Gleder meg kjempe mye! Skal være en uke i Miami, en uke i Orlando og noen dager i disneyland. Vi får desverre ikke leie bil i Miami, men i Orlando møter vi en over 21 som kan kjøre, så da blir det litt bilkjøring. (kan ikke leie bil om en er under 21 år) skal se om vi ikke kommer oss på et slikt outlet mall. Det hørtes ut som noe vi bare må få med oss! Er det foresten like Taxi/buss priser der borte? Takk for flotte svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk nettopp vite at kjæresten har bestillt overnatting i disneyland i noen dager! Gleder meg kjempe mye! Skal være en uke i Miami, en uke i Orlando og noen dager i disneyland. Vi får desverre ikke leie bil i Miami, men i Orlando møter vi en over 21 som kan kjøre, så da blir det litt bilkjøring. (kan ikke leie bil om en er under 21 år) skal se om vi ikke kommer oss på et slikt outlet mall. Det hørtes ut som noe vi bare må få med oss! Er det foresten like Taxi/buss priser der borte? Takk for flotte svar!

Har dere sjekket opp det med å leie bil når du er under 21? Da jeg skulle til NY kunne man leie under 21 hvis man var turist, MEN det kostet vel ekstra. Men disse lovene kan jo være statlige, som så mange andre er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Har dere sjekket opp det med å leie bil når du er under 21? Da jeg skulle til NY kunne man leie under 21 hvis man var turist, MEN det kostet vel ekstra. Men disse lovene kan jo være statlige, som så mange andre er...

Det er spesielle regler i NY. I NY pålegges leiebilselskapene å leie ut til personer over 18 år.

Et annet tips kan være å finne lokale utleieselskaper i den staten du er, de har nødvendigvis ikke like strenge regler som de store selskapene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Parkene er ganske dyre, så siden dere er såpass unge, vil jeg helt klart anbefale Universal-parkene. Det er to stykker som ligger ved siden av hverandre, den ene er med de typiske filmattraksjonene, den andre er en ufattelig kul fornøyelsespark.

Miami var en relativt masete by, men det er såklart gøy å få det med seg. Ocean Drive (South Beach) og gata bak som jeg mener het Collins Avenue har mange bra butikker og fine Art Deco-bygninger. Her er det forøvrig sinnsykt dyrt både å spise og drikke, så det lønner seg å gå et par kvartaler lenger inn for ikke å bli blakket helt. Ocean Drive sør for 5th er ikke noe særlig om kvelden når det blir mørkt, men på dagtid er det en fin gåtur ned til parken som ligger der. Holocaust Memorial ligger ikke så langt unna SoBe, bare en kjapp taxitur. Husk å få vite prisen på forhånd, det er ikke alle som har taksametere som går..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

kafeen/restauranten Nexxt som ligger i Lincoln Road på South Beach har bra mat, og store porsjoner og er ikke dyrt. Vi betalte ca 100 kr pr porsjon mat, og porsjonene var enorme! Men vi gikk der hver dag nesten for vi likte oss så godt der (i fjor sommer).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Gjest_Anonym_*

du burde sjekke ut: http://orlandoexperten.com/ utrolig kul nettside det der :D

-det er bare helt supert, anbefaler å sjekke den ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal til Miami selv snart...omg eg reiser på lørdag..no begynner eg å få litt panikk gitt.

Dei eg reiser med har foreslått at vi alle som reiser skriv ned det vi vil prøve og so diskuterer vi oss fram til kva vi vil. Vi havner noen timer på flyplass i London so plenty av tid til å bestemme oss da.

Disnyland høres jo faktisk gøy ut...søstra til ein som skal være med oss skal jobbe i disneyland 1 år. Men såg ho på fredag so rekner med at det er ikke før sommeren er over eller på sensomeren. Om ho hadde vært der hadde jo det vært mye mer aktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor skal dere bo i Miami? Bor dere i nærheten av south beach er det strengt tatt ikke nødvendig med leiebil. Nyt late dager på den herlige stranda :-D

Jeg kan og anbefale Universal Studios i Orlando, morsom park og bra rides! Skriver og under på tipset om å dra på Outlet Mall. På south beach kan det være ganske dyrt i enkelte butikker (versace, gucci osv.). Sjekk med hotellet du skal bo på om de kan ordne med bussbilletter til shuttlebuss som går til Outlet Malls utenfor Miami (disse ligger nemlig typisk ikke i bykjernen). På den måten kommer du deg dit, og trenger ikke leiebil ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bayside port of miami aner ikke kor det er og om det er langt unna miami beach

Drive five miles to Miami International Airport and seven miles to the Miami Beach Convention Center

Har veldig lyst å se miami ink sjappa og da hehe og få meg eit turist bevis derfra.

Endret av Andrelinoge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...