Gjest Mamacita <3 Skrevet 5. juni 2009 #1 Skrevet 5. juni 2009 Hei alle sammen! Før spiste jeg bare ett måltid hver dag, og det var middag. Og jeg spiste ganske usunt også. Mye junk food og brus osv. Nå har jeg lagt om kostholdet mitt, jeg spiser frokost hver dag, lunch, mellom måltid og middag. Dette er sånn ca. hva jeg spiser: Frokost: 2 Brødskiver(Grove) med litt smør og bringebærsyltetøy/ kaviar. Lunch: 2 Brødskiver (Grove) med ost+agurk. Eller Yoghurt. Middag: Har ikke forandret middag noe særlig. Men jeg tar mindre porsjoner, men alltid salad til. Kvelds: Frukt. Jeg har ikke begynt å trene noe særlig, har jogget eller gått en tur i ny og ne. Så jeg vet jeg må skjerpe meg litt på dette. På lørdager koser jeg meg med litt brus og litt godt, så jeg føler vell egentlig at jeg har vært veldig flink i forhold til hvordan kostholdet mitt var før. Jeg har gjort dette i ca 2-3 uker nå, men jeg veide meg i dag og jeg har gått OPP 2 kg. Hva gjør jeg feil? Hvis jeg spiser helt feil, setter jeg stor pris på eksempler jeg heller bør spise. Jeg er 168 cm. høy og veier 65kg. Setter stoor pris på svar!! Ønsker alle en god sommer!
Paibunn Skrevet 5. juni 2009 #2 Skrevet 5. juni 2009 Du har sannsynligvis økt kaloriinntaket når du begynte å spise flere måltider. Hvis du skal ned i vekt må du begynne å trene også
Leifr Skrevet 5. juni 2009 #3 Skrevet 5. juni 2009 Du har sannsynligvis økt kaloriinntaket når du begynte å spise flere måltider. Ja. Prøv nøyaktig loggføring av hva du spiser for en periode. Vei og regn ut kaloriinnhold i alt, og gjerne fordeling mellom proteiner, karbohydrater og fett. Det kan være du får en overraskelse eller to. Hvis du skal ned i vekt må du begynne å trene også Det må man da egentlig slett ikke; spiser man mindre enn man faktisk forbrenner (merk: ikke nødvendigvis hva man tror man forbrenner) går man nødvendigvis ned uansett hvor mye man sitter på rompa, noe annet ville vært fysisk umulig. Trening kan få fart på forbrenninga men også på appetitten. Trening er derimot en utmerket idé av alle mulige andre årsaker enn rent vekttap (det kan f.eks. hjelpe en til å bevare eller øke muskelmassen under slanking slik at man mister mer fett og blir sterkere i stedet for svakere).
Gjest hare Skrevet 5. juni 2009 #4 Skrevet 5. juni 2009 Hei alle sammen! Før spiste jeg bare ett måltid hver dag, og det var middag. Og jeg spiste ganske usunt også. Mye junk food og brus osv. Nå har jeg lagt om kostholdet mitt, jeg spiser frokost hver dag, lunch, mellom måltid og middag. Dette er sånn ca. hva jeg spiser: Frokost: 2 Brødskiver(Grove) med litt smør og bringebærsyltetøy/ kaviar. Lunch: 2 Brødskiver (Grove) med ost+agurk. Eller Yoghurt. Middag: Har ikke forandret middag noe særlig. Men jeg tar mindre porsjoner, men alltid salad til. Kvelds: Frukt. Jeg har ikke begynt å trene noe særlig, har jogget eller gått en tur i ny og ne. Så jeg vet jeg må skjerpe meg litt på dette. På lørdager koser jeg meg med litt brus og litt godt, så jeg føler vell egentlig at jeg har vært veldig flink i forhold til hvordan kostholdet mitt var før. Jeg har gjort dette i ca 2-3 uker nå, men jeg veide meg i dag og jeg har gått OPP 2 kg. Hva gjør jeg feil? Hvis jeg spiser helt feil, setter jeg stor pris på eksempler jeg heller bør spise. Jeg er 168 cm. høy og veier 65kg. Setter stoor pris på svar!! Ønsker alle en god sommer! først: så bra at du har endret kostholdet ditt, det blir kroppen din glad for hvis jeg regner riktig så har du en bmi på 23, altså du burde absolutt ikke satse på å gå ned i vekt..... synes ikke noen andre heller skal gi kostholdsråd for vektnedgang. men, rådet jeg vil gi deg er det generelle: spis gjerne litt mer grønnsaker til middagen(selv er jeg veldig dårlig på det, og har begynt å ty til frosne grønnsaksblandinger så jeg ikke har noen unnskyldning..), og tren ca tre ganger i uken. en blanding av styrke og kondistrening vil gi et veldig godt grunnlag for en sterkere kropp. du trenger ikke gå ned i vekt!
Gjest Mamacita <3 Skrevet 5. juni 2009 #5 Skrevet 5. juni 2009 Hei! Tusen takk for flotte svar!! Men spiser jeg for mye? Er det noe jeg bør bytte ut? Altså forandre når det gjelder kostholdet mitt? Noen skrev mat med proteiner osv, noen eksempler på mat som er ideel? Jeg er ikke så flink til dette, skjønner jeg hehe
Gjest Marlo Skrevet 5. juni 2009 #6 Skrevet 5. juni 2009 Bra start syns jeg - ikke sett for höye krav og skift ut alt på en gang...da ender man gjerne opp i gamle vaner igjen. Spis mindre og oftere, ikke tenk så mye på at alt skal väre så sunt. Gradvis tilför sunnere alternativer og ikke stress Det fungerte iallefall best for meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå