Gå til innhold

Er så glad i han, men vil ikke bli lurt!

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Lisa_*
Skrevet

Jeg har vært sammen med kjæresten i skarve 6 måneder, ikke lenge altså og ting burde være på topp med forelskelse og det hele, og fra min side er det slik.

Jeg trodde det var gjensidig, men er nå ikke så sikker lenger :(

Forholdet har hele tiden fungert som et avstandsforhold hvor vi sees ca to helger i måneden. Og åpenhet og tillit er altså svært viktig for oss. Vi har ikke hatt noe annet valg enn å stole på hverandre, men likevel har jeg vært redd for at ting skal skje når vi ikke har mulighet til å se hverandre så ofte.

Mine smarte venninner skulle så være så behjelpelige og fjerne denne uroen for meg, og kontaktet og viste interesse for min kjære uten min og hans viten via et nettsted. Og med ett var det hele igang, for hans reaksjon var ikke slik den burde vært....?

Han delte velvillig av seg til min venninne uten å nevne meg og vårt forhold, gav henne komplimenter :( og sa hva han så etter i ei jente...

Dette pågikk i nesten en måned, uten at han fortalte meg om kontakten han hadde fått. Det var mine venninner som ikke orket spillet lenger og fortalte meg hva de hadde gjort. Det er jævlig! Jeg vet ikke hva jeg skal tro... jeg vet bare at jeg aldri ville gjort det samme mot min kjære, av respekt mot han. I tillegg hadde jeg ikke hatt interesse av noen andre, i mine øyne er det bare han iallefalll nå etter så kort tid.

Han har lagt seg helt flat, sagt at det var idiotisk gjort av han og skulle aldri ha skjedd. Han forklarer det med at han hele tiden var sikker på at det var en felle og derfor spilte med....??

Det skal nevnes at han svarte på henvendelse men iallefall aldri tok kontakt først..

Likevel er det over grensen...

Kan jeg stole på at det virkelig er meg han vil ha? Ville en forelsket man gjort noe slikt?

Og hva skjer så ute i det virkelige liv når en tiltrekkende jente viser han interesse, jeg er jo ikke der hele tiden og kan passe på han, ikke vil jeg passe på han heller... Vil at han skal verdsette og ta ansvar for vårt forhold og på den måten unngå situasjoner som kan føre til vanskligheter.

Hjelp meg å klarne tankene, vær så snill....

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Han forklarer det med at han hele tiden var sikker på at det var en felle og derfor spilte med....??

Hvis du tror på det er du bra dum!!

Gjest Gjest_Lisa_*
Skrevet
Hvis du tror på det er du bra dum!!

Nei, jeg tror jo ikke på det.

Om man mistenker at man blir utsatt for en felle, sørger man selvfølgelig for å unngå å havne i den, og heller gjør det stikk motsatte og kanskje til og med oppfører seg mer perktig enn man er vil jeg tro.

Så det er tullete av han å si det...

Gjest Been there done that
Skrevet

6 mnd er ikke lenge! Klart du er glad i ham og vil ha det vondt en liten stund om du kvitter deg med ham. Men jeg tror du vil få det mye mer vondt om flere år, kanskje etter at dere har bygget opp et liv sammen og til og med fått barn med hverandre, og du finner ut at han har fortsatt samme trenden og antakelig også vært utro mot deg.

Jeg var der. Over ti år sammen, gift, barn. Mannen var "verdens snilleste" og ingen trodde annet om ham enn at han var pålitelig "helstøpt vare". Så viste det seg at han hadde en skjult del av personligheten sin som var flørtende, jaget etter bekreftelser og nye erobringer. Om ei jente viste interesse var han aldri sen om å utforske dette nærmere, noe som førte til forhold der han fikk anledning til det.

Noen mennesker, både menn og kvinner, har denne tilbøyligheten. Kanskje pga dårlig selvfølelse og trang til bekreftelse, kanskje pga ekstremt store egoer som må fores jevnlig... Uansett, om kjæresten din føler dette behovet bare etter 6 mnd, når han fortsatt burde vært på knærne forelsket i deg og ikke hatt øyne for andre, så vil han garantert være verre om 10 år, når dere har barn, mer a4 liv og du garantert har mistet "nyhetens interesse" for lenge siden...

Dessverre

Gjest Gjest_Lisa_*
Skrevet

Tusen takk for fint og reflektert svar "been there done that" Du setter igrunn ord på det brutale faktumet jeg prøver å overse..

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg har vært sammen med kjæresten i skarve 6 måneder, ikke lenge altså og ting burde være på topp med forelskelse og det hele, og fra min side er det slik.

Jeg trodde det var gjensidig, men er nå ikke så sikker lenger :(

Forholdet har hele tiden fungert som et avstandsforhold hvor vi sees ca to helger i måneden. Og åpenhet og tillit er altså svært viktig for oss. Vi har ikke hatt noe annet valg enn å stole på hverandre, men likevel har jeg vært redd for at ting skal skje når vi ikke har mulighet til å se hverandre så ofte.

Mine smarte venninner skulle så være så behjelpelige og fjerne denne uroen for meg, og kontaktet og viste interesse for min kjære uten min og hans viten via et nettsted. Og med ett var det hele igang, for hans reaksjon var ikke slik den burde vært....?

Han delte velvillig av seg til min venninne uten å nevne meg og vårt forhold, gav henne komplimenter :( og sa hva han så etter i ei jente...

Dette pågikk i nesten en måned, uten at han fortalte meg om kontakten han hadde fått. Det var mine venninner som ikke orket spillet lenger og fortalte meg hva de hadde gjort. Det er jævlig! Jeg vet ikke hva jeg skal tro... jeg vet bare at jeg aldri ville gjort det samme mot min kjære, av respekt mot han. I tillegg hadde jeg ikke hatt interesse av noen andre, i mine øyne er det bare han iallefalll nå etter så kort tid.

Han har lagt seg helt flat, sagt at det var idiotisk gjort av han og skulle aldri ha skjedd. Han forklarer det med at han hele tiden var sikker på at det var en felle og derfor spilte med....??

Det skal nevnes at han svarte på henvendelse men iallefall aldri tok kontakt først..

Likevel er det over grensen...

Kan jeg stole på at det virkelig er meg han vil ha? Ville en forelsket man gjort noe slikt?

Og hva skjer så ute i det virkelige liv når en tiltrekkende jente viser han interesse, jeg er jo ikke der hele tiden og kan passe på han, ikke vil jeg passe på han heller... Vil at han skal verdsette og ta ansvar for vårt forhold og på den måten unngå situasjoner som kan føre til vanskligheter.

Hjelp meg å klarne tankene, vær så snill....

Nå vet ikke jeg hvor gamle dere er, men dette høres uansett lite tillitvekkende ut. Dette er garantert noe han sier for å slippe av kroken. Jeg hadde i allefall ikke trodd på det han sa og jeg har noen år på baken.

Gjest Gjest_Lisa_*
Skrevet

Nei, det var det da og det gjør det også forvirrende. Han nærmer seg 30, og skulle jo tro at man i den alderen var ute etter noe seriøst...

Gjest been there...
Skrevet
Nei, det var det da og det gjør det også forvirrende. Han nærmer seg 30, og skulle jo tro at man i den alderen var ute etter noe seriøst...

Kan godt hende han ønsker noe seriøst. De fleste ønsker vel i bunn og grunn den tryggheten et fast forhold kan gi, og de aller fleste ønsker også barn og familie med tiden og vil finne den ene å få det med.

Det hindrer dessverre ikke endel mennesker til å fortsette å søke spenningen og tilfredsstillelsen det er å gjøre nye erobringer, oppdage at man fortsatt har draget, gleden og boosten ved å føle seg attraktiv og ettertraktet. Det trenger ikke bety at de er missfornøyd med det de har hjemme heller, men at de ønsker noe i tillegg fordi det ikke holder for dem med bekreftelsen fra den ene. Er bare noen som er sånn.

Skrevet

Denne karen er ingen ting å samle på. Bra for deg at du fant ut hvordan han virkelig er så tidlig i forholdet.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg var der. Over ti år sammen, gift, barn. Mannen var "verdens snilleste" og ingen trodde annet om ham enn at han var pålitelig "helstøpt vare". Så viste det seg at han hadde en skjult del av personligheten sin som var flørtende, jaget etter bekreftelser og nye erobringer. Om ei jente viste interesse var han aldri sen om å utforske dette nærmere, noe som førte til forhold der han fikk anledning til det.

Noen mennesker, både menn og kvinner, har denne tilbøyligheten. Kanskje pga dårlig selvfølelse og trang til bekreftelse, kanskje pga ekstremt store egoer som må fores jevnlig... Uansett, om kjæresten din føler dette behovet bare etter 6 mnd, når han fortsatt burde vært på knærne forelsket i deg og ikke hatt øyne for andre, så vil han garantert være verre om 10 år, når dere har barn, mer a4 liv og du garantert har mistet "nyhetens interesse" for lenge siden...

Dessverre

Jeg kan bare signere dette. Min venninne er på den andre siden, har opplevd han som en singel, spennende og herlig kar, og så viser det seg at han har samboer i en annen by, og både samboeren og alle rundt dem oppfatter han som verdens snilleste mann som aldri ville ha gjort noe sånn, enda han har bedratt kjæresten i mange år. Noen mennesker må vel bare dele opp seg selv.

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg forstår ikke hva det er kjæresten din har gjort galt. Han snakket med en jente på et nettsted etter at jenten hadde tatt kontakt, svarte kun på henvendelser, svarte på hva han ser etter ved en jente, etc.

Og så? Kaller du dette utroskap?

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg forstår ikke hva det er kjæresten din har gjort galt. Han snakket med en jente på et nettsted etter at jenten hadde tatt kontakt, svarte kun på henvendelser, svarte på hva han ser etter ved en jente, etc.

Hun kaller det vel heller å på et tidlig tidspunkt se tendenser til at han er en mann med en forkjærlighet for hemmelighetskremmeri?

Gjest Gjest_Lisa_*
Skrevet

Nei, det er jo veldig i gråsonen dette og det er det som gjør meg så usikker og forvirret. Jeg aner jo ikke hvor langt han kunne vært villig til å gå dersom det ble dratt lenger, men det at han gladelig chatter med fremmede jenter som han vet er interessert i han og han viser interesse tilbake er vel ikke videre greit... Men kanskje det er vanlig at folk driver på slik idag? chatter i ulike kanaler og ting er ikke så seriøst fordi det bare er på "nett" Jeg vet ikke, eneste jeg vet er at jeg aldri ville hatt interesse av det, så derfor synes jeg det er vanskelig å forstå...

Og han sier han er singel (hvorfor si det?) Med mindre man håper på noe.. Men kanskje det bare var et spennende tidsfordriv som ikke betydde noe for han, er jo det jeg helst vil tro... Men jeg føler kanskje at hans reaksjon her viser at han har store tilbøyligheter for å være utro og at jeg kanskje ikke betyr så mye for han som jeg burde. Allerede nå finner han andre jenter spennende, hvordan blir det ikke etter 10 år og 3 barn da liksom, det er det jeg er redd for...

Gjest brutal_mann
Skrevet

TS har nok ikke vert engasjerrt nokk i han. Derfor har han lurt på om noen andre ville gi han mer og bedre oppmerksomhet. Denne "venninnen" til TS var tydeligvis i en helt annen klasse slik sett og klarte å tilby noe mye bedre til han. dessverre for han var dette bare et spill for galleriet.

Skrevet (endret)
TS har nok ikke vert engasjerrt nokk i han. Derfor har han lurt på om noen andre ville gi han mer og bedre oppmerksomhet. Denne "venninnen" til TS var tydeligvis i en helt annen klasse slik sett og klarte å tilby noe mye bedre til han. dessverre for han var dette bare et spill for galleriet.

Hvis det er tilfellet så er han jo uansett ikke en mann å samle på... En mann som skal bli "pampered" i hue og ræva for å gidde å bli er isåfall ikke i et forhold med de rette hensiktene. Et spill for galleriet ja,, av en selvdiggende egoistisk mann!

Glemte forresten å si at det han har gjort trenger ikke å være seriøst ment fra hans side! Det er mange som sitter og tuller rundt på nettet uten mål og mening.. man kan stille spørsmålstegn ved deres behov for denne interessen, men de kan være like glad i gutten/jenta si selv om de finner slikt som dette underholdende...

Endret av Lady La-Laa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...