Gå til innhold

Makeup store og frisør

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en kommende brud som gjerne vil bli sminket ved Makeup store på den store dagen. Vil gjøre noeut av sminken, fremfor håret som er kort og ikke så mye en kan gjøre med.

Regner allikevel med at jeg må innom frisør for å få festet sløret, men hvilken rekkefølge bør jeg ta, hvor bør jeg ta på kjolen?

Noen andre som har prøvd Makeup Stores brudesminke?

Tenker også i forhold til frisør, blir litt voldsomt om jeg skal betale full brudepris uten at jeg skal gjøre noe med håret, og muligens ta på kjolen et annet sted.

Skrevet
Jeg er en kommende brud som gjerne vil bli sminket ved Makeup store på den store dagen. Vil gjøre noeut av sminken, fremfor håret som er kort og ikke så mye en kan gjøre med.

Regner allikevel med at jeg må innom frisør for å få festet sløret, men hvilken rekkefølge bør jeg ta, hvor bør jeg ta på kjolen?

Tenker også i forhold til frisør, blir litt voldsomt om jeg skal betale full brudepris uten at jeg skal gjøre noe med håret, og muligens ta på kjolen et annet sted.

Jeg har prøvd brudesminken, den ble kjempekul. De brukte farger som jeg i det hele tatt ikke hadde turt å bruke selv, men resultatet ble kjempekult.

Fargene som ble brukt var, champagne, rosa, brunt og orange <-- øyenskygger. samt lilla kajal og sort maskara.

Fremhevet øynene, og jeg var superfornøyd :hoppe:

Skrevet

Nå vet jeg ikke helt hvor hend i norge du befinner deg, så vanskelig å anbefale hvilke steder du bør gå, men jeg ville først og fremst oppsøkt de makeup storene du har å velge mellom, høre hva de kan yte, sjekke prisforskjell o.s.v. Veit det er mange steder de ikke har utdannede folk , så er greit å kreve at du ønsker en god make up artist som faktisk kan faget, uten å virke frekk. Men alikevel vise hva man ønsker. Når det kommer til håret så går det også ann å få noen hjemme på den store dagen til å hjelpe ti med sløret, f.eks forloveren eller de som skal hjelpe deg med å få på kjolen? Brudeslørene pleier som regel å ha en enkel løsning med en klype eller spenne til å feste i håret. Råd hvis du skal gjøre dette hjemme er å ha en god hårspray å spraye med, da vil spennen til sløret sitte bedre! Hvis du velger å gå til frisøren vil jeg bare lagt fram at du kun skal ha på slør, slik at du vil få en redusert pris alikevel, men du må regne med at de kan ta noen kroner for det, pågrunn av at du er brud.. Normalt sett ligger brudeoppsett + prøve time på ett par lapper, men ettersom du ikke skal sette det opp er det lov å prute litt på prisen der, diskuter med frisøren hvor mye de sånn ca . vil ta for kun å sette på slør. Et siste tips, ta sminken først (slik at du ikke søler på kjolen), deretter på med kjolen, helst der du overnatter natt til bryllupsdagen og til slutt sløret hos frisøren ;)

Skrevet

Takk for fine svar!

Silence, bare for å presisere, så er det Make up store (en butikkkjede) jeg vil til, de har ikke så mange av dem i Norge, men der er de veldig profesjonelle og lydhøre! Ellers svarte du akkurat på det jeg ønsket å vite.

Takk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...