*M* Skrevet 26. juli 2003 #1 Skrevet 26. juli 2003 Er det noen der ute som har noen linker til treningsprogrammer på internett som man kan gjøre hjemme på stuegulvet?
Thomas Skrevet 26. juli 2003 #2 Skrevet 26. juli 2003 På trim.no er det en del gratis treningsprogram, men vet ikke om disse kan utføres hjemme uten utstyr. Du kan jo søke på pilates, vet at det finnes en bok om denne treningsformen som ikke krever noe utstyr. Den får du sikkert på biblioteket.
Gjest lekebøll Skrevet 28. juli 2003 #3 Skrevet 28. juli 2003 Hei *M* Vanskelig å finne gode "hjemme-treningsprogram", men jeg kan gjøre et forsøk på å beskrive noen greie øvelser for deg. Har ikke tid nå, men skal skrive litt i kveld! Hvis jeg glemmer (distrè), send meg en PM om du fortsatt er interessert.
Gjest lekebøll Skrevet 31. juli 2003 #4 Skrevet 31. juli 2003 OK, here we go, noen enkle øvelser for ulike muskelgrupper - som kan gjøres hjemme. Vanskelig å forklare, spør hvis du lurer på noe. Legger Stå rett opp og ned, og gå opp på tå - hold - ned igjen. Gjenta. Eventuelt å gå rundt på tå når du gjør andre ting i huset - det fungerer igrunnen best, spør du meg. Lår For bakside lår bruker du samme øvelser som for rumpa. Forside lår har jeg ikke noen øvelse for, utenom apparater - og løping/sykling. Innside lår: ligg rett, på siden, på gulvet. Bena samlet. Løft øverste bein rett ut i lufta - hold - hold - hold - ned. Gjenta dette, og gjør det samme på motsatt bein. Hofteleddsbøyere (nyttig ved løping) Ligner sit-up's for mage. Fest beina i 90 grader. Hendene bak hodet, venstre albu skal touche høyre kne og omvendt. Skjønner? Rumpe Løping, sykling etc. Samt: Knebøy (vet du hvordan det utføres?) Markløft ( -"- ) Alt som inneholder det å trekke beina bakover og knipe sammen setemusklene, fungerer. Finn dine egne varianter av dette. Mage Sit-up's i alle varianter - husk å trene både rette og skrå bukmuskler Hvis du trenger mer input på dette, spør. Bryst Push-up's. Stor avstand tar mye på brystmusklene. Rygg Ligg flatt på magen på gulvet, løft ryggen opp fra gulvet - hold. Gjenta. Annen variant: ligg på magen på gulvet, løft venstre arm og høyre bein samtidig (hender og føtter peker rett fram/bak). Deretter høyre arm/venstre bein. Gjenta. Triceps Armhevinger: liten avstand mellom hendene tar mest på armene. Ellers: bruk et bord el. i passende høyde. Still deg med ryggen mot det, og plasser hendene på bordplata bak deg. Len deg på hendene (ikke stå på bena), og hev kroppen fra den hviler på armene i "knekt" stilling, til strak stilling. Gå ned, og gjenta. (Denne er hard!) Biceps Hang-up's: Jeg klarer ikke helt å beskrive den lette varianten, men den tunge er som følger; finn en grein, eller noe annet du får hendene inni, så du får trukket deg opp etter armene. Hopp opp, ta tak, og løft deg opp så du får haka over greina/stanga etc. Kroppen skal være strak. Denne er hard, så hvis du ikke klarer den, få en person til å hjelpe slik at du kun heiser deg NED i begynnelsen. God trening! Fasen ned skal utføres s a k t e, og er steintung. Tja. Jeg vet mye av dette virker uforståelig, og er klar over at det er rotete, jeg er ingen ekspert på å forklare. Men på denne måten vil du, i tillegg til f.eks. løping, få god trening med effekt.
Gjest Anonymous Skrevet 31. juli 2003 #5 Skrevet 31. juli 2003 Eller så kan du jo legge inn spørsmål her, så kanskje min "svoger" svarer deg :oops: :D http://www.aftenposten.no/trimekspert/
*M* Skrevet 5. august 2003 Forfatter #6 Skrevet 5. august 2003 Glimrende Lekeball, skal prøve å bruke øvelsene flittig!!! Forstod det meste og kan nok spørre kjæresten hvis det er noe jeg lurer på. Tusen takk for svar..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå