Gå til innhold

Fornærmet venninne: syns at gjesten skulle ha handlet mat

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Min venninne er meget fornærmet på en person som har vært på besøk hos henne noen få dager, uten å handle inn mat. Han var der som gjest, og jeg skjønner ikke reaksjonen hennes.

Hun har selv gjennom årene vært gjest hos meg mange ganger, aldri under en uke i slengen, og hun handler aldri inn mat! Hun går fritt i kjøleskap, skuffer og hyller på kjøkken og bad, og forsyner seg av det hun trenger, enten det er mat eller såpe og sjampo osv. Hun tømmer juicepakker og spiser opp osten, tar gjerne det siste kakestykket, bruker opp balsamen, men har aldri handlet inn nytt. Og jeg har aldri kritisert henne for dette.

Men når hun selv har en gjest som "spiser opp maten uten å handle", da blir hun forbannet....

Er det ikke meget merkelig? Ser hun ikke seg selv?

Videoannonse
Annonse
Gjest undraren
Skrevet

Noen mangler selvinnsikt.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg tror jeg ville sagt noe slikt som "Det synes jeg egentlig er helt greit så lenge man bare er gjest i en kort periode, men det kommer jo an på hva dere avtalte. Du har jo for eksempel aldri kjøpt mat når du har vært på besøk hos meg."

Noen trenger å høre det i klartekst.

Skrevet

Når jeg har gjester, så holder jeg dem selvsagt med mat også. Nå pleier de å ha med toalettsaker selv, men de må gjerne forsyne seg med både sepe, shampo og tannkrem hvis de har glemt det :) Det er nok det som er mest vanlig.

Men det er ei venninne jeg besøker av og til. Hun handler ikke inn når hun får gjester. Der kommer man til tomt kjøleskap og en halv dorull (selv om det er langhelg i sikte), hvis jeg ikke stopper innom dagligvaren og handler selv før jeg kommer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...