lost_bird Skrevet 5. juni 2009 #1 Skrevet 5. juni 2009 Vi sendte en forespørsel om leie av DJ i høst til vårt bryllup 8. august i år. I slutten av januar fikk vi svar med tilbud, og en beskjed om at vi måtte svarte hurtig da august var en veldig populær måned og at det var mange som ønsket DJ. Vi har nå, fem måneder senere, funnet ut at vi ikke har råd til å betale 4.900 kroner for en DJ i 4 timer (har kommet en del andre uante utgifter). Vi sendte derfor mail til DJ'en hvor vi beklaget oss, og skrev at vi avbestilte hans oppdrag. Til svar fikk vi da at det kostet 1000 kroner i avbestillingsgebyr! Jeg har sjekket ut all kontakt vi har hatt (mail) og nettsidene til DJ'leverandøren, men her står ingenting om avbestillingsgebyr. Hadde vi visst om dette ville vi ALDRI hyrt en DJ derfra. Siden deres bekreftelse på DJ til oss i slutten av januar har det ikke vært noe kontakt, regner derfor med at det ikke har vært noe annen "jobb" ifh. til oppdraget annet enn to mail som har blitt sendt oss. Er det rimelig at vi skal betale så mye i avbestillingsgebyr?
Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2009 #2 Skrevet 5. juni 2009 Dere har inngått en bindende kontrakt, og er derfor i utgangspunktet forpliktet til å betale de 4 900. Det er da bare en bonus for dere at dere får trekke dere mot å betale 1 000 kroner, de kunne bare stått på sitt og krevd dere for hele beløpet.
Gjest Blondie65 Skrevet 5. juni 2009 #3 Skrevet 5. juni 2009 Er det kommunisert noe sted avbestillingsfrist? Det er mange måneder til brylluppet enda, og det er slett ikke vanlig at det er frister på mange måneder for avbestilling. Hoteller og restauranter oppererer med 6 uker så at DJ skal operere med mange måneder finner jeg latterlig. Men det kommer jo da an på hva som er kommunisert av avbestillingsfrister.
lost_bird Skrevet 5. juni 2009 Forfatter #4 Skrevet 5. juni 2009 Absolutt ingenting er kommunisert angående avbestilling!
lost_bird Skrevet 5. juni 2009 Forfatter #5 Skrevet 5. juni 2009 Det står i mailen datert 28. januar at alle detaljer skal diskuteres nærmere datoen.
Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2009 #6 Skrevet 5. juni 2009 Har du mottatt noe skriv hvor DJ'en/firmaet viser til avtaletekst hvor dette står? Har dere fått en bekreftelse på avtalen hvor kostnader fremkommer? Har dere fått noe info om at det skulle betales depositum? Det siste måtte vi betale til en som vi brukte på en fest på jobben. Dvs. han skulle ha en forhåndsbetaling (10% av hele beløpet) Det sto på fakturaen at vi hadde en bindende avtale når vi hadde innbetalt det del-beløpet. Resten måtte betales innen en uke før festen. Ble festen avlyst eller vi avbestilte DJ'en så ville vi ikke få tilbake depositumet. Det virker jo som om dere bare har hatt en "løs" avtale. Ingenting skriftlig. Bare en mail med at dere skal snakkes nærmere. Kan ikke kreve et avbestillingsgebyr nå de ikke har informert om det ved bestilling. Men kan hende det står noe på nettsiden til dette firmaet/DJ'en.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå