Gå til innhold

Hvilken kjole i bryllup?

14062003

Hvilken kjole skal jeg ha på meg?  

1. 1. Hvilken kjole skal jeg ha på meg?

• Den rosa med sølvpynt
      7
    • Den lilla med gullpynt
      18

Anbefalte innlegg

Er det nå jeg skal svare "det bryr oss ikke"? Jeg tror hun ville blitt litt smått hysterisk over at vi ville ta oppmerksomheten på deres dag. Hun er sånn og vi har tatt valget om å fri henne fra denne bekymringen :-)

Hører du hva du selv sier? Er det ikke viktigere å sette brudeparet og deres ønsker i midten på dagen deres, heller enn å bevisst dukke opp i et kostyme du tror hun ikke vil sette pris på? Du høres ikke ut som en omtenksom venninne.

Jeg er enig med merete, det er kanskje fint med kulturutveksling, men ikkke til bryllup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hører du hva du selv sier?

Ja, og jeg visste jeg ikke skulle ha svart. Begynnelsen var en fleip - selvfølgelig!

Er det ikke viktigere å sette brudeparet og deres ønsker i midten på dagen deres,

Jo, det gjør vi - ved å avslutte diskusjoner om våre klesplagg så snart som mulig. Brudeparet skal ha oppmerksomhet denne dagen! Vi har også med oss reserveklær, både for vår del (skoene er forferdelig ubehagelige, hans drakt blir varm og min kan bli kald) - og dersom noen i selskapet allikevel skulle stusse (noe jeg tviler sterkt på, men når vi har muligheten til å ta med oss ekstra, så gjør vi det).

heller enn å bevisst dukke opp i et kostyme du tror hun ikke vil sette pris på?

Hvem har sagt at bruden ikke vil sette pris på hva vi har på oss? Hun vil nok knapt merke hva vi har på oss denne dagen. Det er vel bedt 80 til kaffe og et par snes til kaffe, så vi er glad om vi får en liten prat med brudeparet den dagen ... Men om/når hun legger merke til det, så vil hun like det - uten tvil! Hadde jeg tvilt, hadde jeg spurt!

Er det blitt krav om at brudeparet skal godkjenne alt gjestene skal ha på seg eller? Stakkars brudepar! Det hadde blitt mye bekymring - som er helt unødvendig. Derfor viser jeg ikke våre plagg for brudeparet før dagen - de ville stresset med at vi tar dere oppmerksomhet - og det har de overhodet ingen grunn til å ofre en eneste tanke på. De skal få nye hverandre og bruke den siste tiden på annen, viktig, ferdigstillelse av bryllupet sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem har sagt at bruden ikke vil sette pris på hva vi har på oss? Men om/når hun legger merke til det, så vil hun like det - uten tvil! Hadde jeg tvilt, hadde jeg spurt!

Jeg tror hun ville blitt litt smått hysterisk over at vi ville ta oppmerksomheten på deres dag. Hun er sånn og vi har tatt valget om å fri henne fra denne bekymringen

Det hørtes ut som at du sa du ikke trodde hun ville like det. Mulig jeg forsto feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes ut som at du sa du ikke trodde hun ville like det. Mulig jeg forsto feil.

Da misforstod du, ja. Hun vil like det, men vil kunne bekymre seg på forhånd for oppmerksomheten vi kan ta (om vi hadde villet) på deres Dag. Vi tar ingen oppmerksomhet og har derfor fjernet den totalt unødvendige bekymringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilige antrekk!

(Tror jeg ville syns det var kult om noen hadde kommet med et sånt antrekk i vårt bryllup! Må ellers si at jeg skjønner ikke helt hvorfor man stresser med hva gjestene har på seg i ens eget bryllup - jeg la ingen føringer for det, og gjestene gikk med det de ville. Og - tro det eller ei, alle tok seg godt ut! Selv om jeg ikke hadde bekymra meg på forhånd! :wink: )

Jeg har ikke stemt, fordi jeg ikke vet helt hvilket jeg likte best. Det lilla hadde den peneste fargen, syns jeg, mens det rosa så litt mer 'pyntet' ut, siden overdelen var lengre... (fikk mer 'kjolepreg' syns jeg...)

Lykke til da, og kos deg i bryllup! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knight

Dette er jo hverdagsklær på tøyen...

Hadde blitt fornærmet om noen dukket opp antrukket i dette i vårt bryllup.

Sorry altså, men det ser etter min mening helt jævlig ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Pudding

Knight: Hva er vitsen med å komme med så mye negativt når du vet at hun kommer til å bruke kjolen uansett?? Spørsmålet hennes var ikke "Kan jeg bruke disse kjolene", men "hvilken av kjolene skal jeg bruke". Sånne innlegg er unødvendige synes jeg!!!

Jeg har forresten skiftet mening angående kjolene: Den rosa er finest! Jeg var bare kort innom igår, og fikk ikke sett dem forstørret. Den rosa kjolen er mye lenger, finere pyntet og ser festligere ut synes jeg.

Jeg synes det flott at du velger et ikke-norsk antrekk. Ikke bry deg om hva noen her sier. Jeg hadde blitt veldig glad om gjestene i mitt bryllup kledde seg litt annerledes enn vanlig. Det er ikke nødvendig at alle skal se like ut! Glad jeg slipper å være i ditt bryllup Knight! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så heldig å skulle få være med i Nikkis bryllup neste helg. Jeg har kjøpt to kjoler på Mauritius, men kan søren ikke bestemme meg for hvilken jeg skal ha.

http://www.zeromindset.com/merete/photos/2...jole/index.html

PS: Er ikke min kjære stilig også da?

Jeg synes den rosa var litt mer pyntet....

MEN - dette var absolutt ikke min smak, og tror faktisk jeg hadde fått latterkrampe hvis noen av mine venner hadde dukket opp i en slik habitt som din kjære hadde på........ :ler: Ikke meningen å støte noen altså, men tenk deg synet av mange mannfolk i dress + en nordmann i indisk kostyme... :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg vil jeg bare si at jeg ville ha styrt unna smykkene som du hadde tatt bilde av....... Vet ikke om det er meningen at du skal bruke de, men jeg synes de var litt..... "juggel-aktig"...................?????????????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Engel, ikke pålogget

Må si at jeg syns det blir veldig feil å ha på seg sånne klær i et bryllup med mindre du har dyp tilknytning til landet draktene er fra, siden det ser litt sånn typisk "nasjonaldrakt" ut. Ville vært som om en Indier skulle hatt en norsk bunad på seg i et indisk bryllup uten å ha noen forbindelse til Norge...

Men for å svare på spørsmålet så var vel kanskje den lilla penest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si at jeg syns det blir veldig feil å ha på seg sånne klær i et bryllup med mindre du har dyp tilknytning til landet draktene er fra, siden det ser litt sånn typisk "nasjonaldrakt" ut. Ville vært som om en Indier skulle hatt en norsk bunad på seg i et indisk bryllup uten å ha noen forbindelse til Norge...

Men for å svare på spørsmålet så var vel kanskje den lilla penest.

:enig: Jeg er så enig så enig i dette. Jeg ville nok reagert negativt om noen kom i sånt antrekk i vårt bryllup, med mindre din mann er fra India eller du har familie fra India da.

Vet ikke hvem jeg synes var finest jeg... Men en annen ting er jo at mannen din ikke bør ha det hvite antrekket.... Hvitt plagg på en gjest og bryllup hører ikke sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det så mange av dere som føler trang til å si at dere ikke liker antrekkene? 14062003 spør kun om hvilket av de to hun skal ha. Jeg synes det er stygt gjort å slenge rundt seg med kommentarer om at "jeg liker ikke noen av dem" el.l. Kunne dere ikke heller latt være å svare, da?

Jeg liker forøvrig den lengste best av de to.

loolaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det så mange av dere som føler trang til å si at dere ikke liker antrekkene? 14062003 spør kun om hvilket av de to hun skal ha. Jeg synes det er stygt gjort å slenge rundt seg med kommentarer om at "jeg liker ikke noen av dem" el.l. Kunne dere ikke heller latt være å svare' date= da?

Som sagt i innlegget mitt; jeg mente på ingen måte å være slem eller ekkel, men personlig likte jeg ikke kjolene, og synes ikke de passer til et bryllup.

Men av de to, synes jeg den lilla var best.

Da har jeg både gitt uttrykk for hva jeg selv mener om kjolene, samt gitt svar på det hun spør om.

I et diskusjonsforum må det være takhøyde for å gi uttrykk for sin personlige mening. Hvis ikke, er det vel egentlig liten vits i å lufte ting her - hvis alt er basert på at man kun skal få positive tilbakemeldinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo, det skal være rom for personlige meninger her. Men det hun var ute etter i utgangspunktet var "kjole a" eller "kjole b", ikke "ingen av dem". Hvorfor er det så viktig å påpeke det man ikke liker? Når det er sagt, var ikke ditt svar så ille, tenkte mer på noen andre (som jeg ikke synes det er noen vits i å gjenta).

Men nå tror jeg at jeg trekker meg ut av denne diskusjonen, for ikke å ødelegge tråden til 14062003.

loolaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes den lilla var finest! :lol:

Og maa si meg helt enig med loolaa. Skjoenner ikke hvorfor folk maa lufte meningene sine saa til de grader. Hvis man absolutt maa si det man har paa hjertet kan man jo ordlegge seg paa en penere maate.

Dessuten er jo virkelig ikke disse draktene saa spesielle. Det blir i hvert fall helt feil aa sammenligne dem med bunader..

Disse draktene er i duse farger og har enkle snitt. Jeg skjoenner ikke helt hvordan de kan ta oppmerksomheten bort fra bruden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Syntes den Lilla drakten passer best i et bryllup...

Må legge til at det har vært moderne med "indisk" inspirerte klær en stund og at det har vært mye lignende å få kjøpt både til hverdags og til fint i butikkene...

Så for dere som har kommet med "negative" kommentarer - kanskje dere burde fulgt litt bedre med i "timene"?? Mener ikke å strø salt i såret på noen... :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så heldig å skulle få være med i Nikkis bryllup neste helg. Jeg har kjøpt to kjoler på Mauritius, men kan søren ikke bestemme meg for hvilken jeg skal ha.

http://www.zeromindset.com/merete/photos/2...jole/index.html

PS: Er ikke min kjære stilig også da?

Kjæresten din kan jeg ikke se noe bilde av, jeg....

Og jeg synes også at du du bør velge den lilla av disse to, hvis det nå er slik at du skal ha en av disse kjolene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fjernet mange innlegg i denne tråden.

Temaet her er hvilken kjole i bryllup. Kritikk må en selvfølgelig regne med i ett diskusjonsforum, men det går an å ordlegge seg her og.

Marianne (moderator)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns den lilla var finest jeg. Syns ikke noen av dem så spesielt indiske ut, jeg hadde ihvertfall ikke gjettet det. Antrekket til mannen din var skikkelig stilig det, men i et bryllup blir det kanskje litt spesielt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...