Gå til innhold

Hvilken kjole i bryllup?

14062003

Hvilken kjole skal jeg ha på meg?  

1. 1. Hvilken kjole skal jeg ha på meg?

• Den rosa med sølvpynt
      7
    • Den lilla med gullpynt
      18

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ikke for å være ekkel, men jeg synes ikke noen av dem var spesielt fine. Men av de to, synes jeg den lilla var best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, men jeg synes heller ikke at disse kjolene var særlig fine.. Men jeg er enig med Pusekatt, den lilla er best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nikki skal ikke ha noe indisk bryllup, nei. De kjolene ble kjøpt for å ha noe å ha på meg i deres bryllup.

Jeg synes de er rålekre, men så ser jeg alle de nydelige detaljene som ikke synes på bildene heller. Og det er en grunn til at jeg slædda trynet mitt - disse var tatt tidlig i dag morges og jeg både var, følte meg og så helt dass ut.

Er det ikke kjoler kanskje? All informasjon om tradisjon rundt disse plaggene tas i mot med takk - jeg vet ingenting.

:o

Uansett er jeg stolt over å ha noe spesielt på meg. Jeg er ikke vane med å kunne velge klær, men å ta på meg det som er minst stygt. Så vennligst ikke kritisér mitt valg.

:cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Pudding

Den lilla var finest!!

Det var kjempefine kjoler! Har vært i India selv, og kjøpte også med meg mange slike antrekk i alle farger. De er kjempepraktiske, elegante og behagelige, og det er ingen som har akkurat lik kjole som deg! Det er noe helt spesielt, og passer ypperlig til et bryllup om sommeren!! Brukte selv en i bryllup ifjor, og fikk masse ros fra de andre gjestene! Synes det blir for kjedelig når alle kommer i lang, svart kjole...

Kos deg masse i bryllupet! Du blir kjempefin!!

Klem fra Pudding :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mente ikke å såre deg.. :cry:

Du blir i allefall spesiell i bryllupet.

Garantert ingen som har maken. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var kjempefine kjoler! Har vært i India selv, og kjøpte også med meg mange slike antrekk i alle farger.

Jeg var ganske langt fra India - på Mauritius. Men mye av kulturen der var jo indisk, så kjøpet av disse kjolene var naturlig - spesielt når jeg visste at jeg måtte ha klær til Nikkis bryllup.

Vet du noe mer om hva man bruker når og hvordan?

De er kjempepraktiske, elegante og behagelige,

:enig: Snart tar jeg en av dem på jobben - eller i butikken. Jeg vil så inmari gjerne bruke dem, men må vente en heeel uke.

Jeg har forelsket meg helt i kasjmirskjerf etter å ha kjøpt 4 stk på Mauritius. De varmer og de pynter opp samtidig som de er så lange at de skaper en pen linje fra hals til knær - jeg er jo ikke av de fyrstikkliknende kvinnene her i verden.

Kos deg masse i bryllupet! Du blir kjempefin!!

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg så bare lilla så langt øyet rakk jeg, og jeg syntes ikke de var spesielt fine. Beklager. Jeg må også slenge meg på og lure på hvorfor du skal bruke indisk festantrekk i norsk bryllup når du er norsk? Da hadde jeg begynt å lure ivertfall. Synes kulturelt tilsnitt i festdrakter er veldig vakkert, men det blir litt kommerst hvis det misbrukes. På samme måte som jeg hadde syntes det var litt rart hvis noen fra mauritius hadde kommet hit i bryllup, og kjøpt seg en ellos-bunad for anledningen.

Mulig jeg har overmåte respekt for festdrakter da :wink:

(Var på kafe for noen helger siden, lørdag ettermiddag, og på andre siden av gaten var det festlokale med bryllup. De som giftet seg var afrikanere, og mange av gjestene kom i sin fineste stas i sine drakter fra original landet. Jeg ble fascinert. De norske som var der, hadde norske klær, som seg hør og bør)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det er flotte tradisjonelle kjoler til sitt bruk, men jeg personlig ville ikke ha brukt disse i bryllup beklager.

Men synes den lilla kjolen var finest!!!

Og så lenge du synes de er fine og du føler deg vel i dem, så skal du bruke dem med god samvittighet. Tror du kommer til å få masse skryt av de jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Likte deg best med det lilla settet, sikkert fordi overdelen var noe kortere og mer tunika-liknende enn den rosa. Synes det var et festlig plagg :). Jeg hadde ikke reagert på at en annen gjest i et bryllup hadde gått i en slik drakt som du har tenkt til, hadde faktisk syntes det hadde vært litt interessant. Synes også at mannen din hadde et kult antrekk :). Men hva sier Nikki da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde jeg begynt å lure ivertfall. Synes kulturelt tilsnitt i festdrakter er veldig vakkert, men det blir litt kommerst hvis det misbrukes. På samme måte som jeg hadde syntes det var litt rart hvis noen fra mauritius hadde kommet hit i bryllup, og kjøpt seg en ellos-bunad for anledningen.

Jeg har også respekt for festdrakter, men hvem har sagt at dette er festdrakter? De som går i slike klær, går i de til alle tider. Alle (nesten) på Mauritius hadde denne type klær til alle tider. Jeg kjøpte imidlertid ikke noe som tilsvarer Ellos. Dette var ikke en turistbutikk heller.

Dersom noen kommer til Norge og kjøper bunad og bruker den her, så hadde jeg flydd i taket. Sånn skal ikke en norsk bunad brukes! Dersom noen hadde kjøpt bunad her og tatt den med seg hjem, hadde jeg blitt stolt. Av denne grunn gjorde jeg ikke som enkelte andre hotellgjester, å kle seg med de nye draktene sine på hotellet. Jeg viser plagget såpass respekt at jeg ikke bruker dem der de kommer fra - i fare for å "misbruke" dem.

De er rålekre og jeg tar de gjerne på meg til hverdags, men enn så lenge lar jeg være fordi jeg tror folk vil glo. Å ta/låne noe fra andre kulturer er det da ikke noe galt i (så lenge man gjør det med respekt)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke reagert på at en annen gjest i et bryllup hadde gått i en slik drakt som du har tenkt til, hadde faktisk syntes det hadde vært litt interessant.

Det er hva vi tenkte før vi prøvde og kjøpte disse draktene også. Men vi er veldig klar over at vi kan trekke til oss oppmerksomhet og det vil vi ikke, for det vil ikke være vår dag. Derfor skal vi pent avslutte diskusjoner om våre klesplagg så snart de har oppstått. Jeg vil ha med meg et eller annet i reserve og min kjære tar med seg dress - dersom noen skulle stusse eller plaggene (spes. skoa mine) blir for vonde.

Men hva sier Nikki da?

Er det nå jeg skal svare "det bryr oss ikke"? Neida, for å være seriøs så har vi fortalt henne at vi har kjøpt klær på Mauritius til å ha på oss. Vi har imidlertid ikke sagt hva. Hun er jo reist nordover og kan ikke se bildene nå (bildene ble jo tatt først i dag også - for at jeg skulle kunne se begge draktene samtidig på PCen, for jeg får ikke bestemt meg). Jeg tror hun ville blitt litt smått hysterisk over at vi ville ta oppmerksomheten på deres dag. Det er uaktuelt og jeg tror det blir vanskelig, for det er brudeparet som er i fokus den dagen - uansett hva gjestene har på seg! Hun er sånn og vi har tatt valget om å fri henne fra denne bekymringen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...