Colargol Skrevet 5. juni 2009 #1 Skrevet 5. juni 2009 Jeg har satt opp og begynt å bruke min egen webside nå -til og med fått mine første "ukjente lesere", altså ikke venner og bekjente. Har tenkt tanken på å ha noe reklame på den men aner ikke hvordan jeg skal gå frem. Jeg vet kun av Adsense, google sitt reklame"program" -pluss noen jeg ser på som litt "fishy". Noen som vet hvordan man gjør dette? Og hvem det går an å spørre? Sender man bare en mail til den bedriften/nettsiden man ønsker å vise reklame for? Og hvordan skjer betalingen rundt om med tanke på sikkerhet og regelmessighet? Med Google AdSense så har de en generell kontrakt, og sikker betaling -men de velger også hva slags reklamer som skal bli vist og med deres utseende, sånn som jeg har forstått det? Jeg kan bevege meg utenfor Norge og norske bedrifter siden jeg skriver på engelsk og tenker reklame i forhold til reise og utstyr. Finner lite gode tips når jeg søker på google.. Noen som har peil?
Colargol Skrevet 5. juni 2009 Forfatter #2 Skrevet 5. juni 2009 Ingen? Hehe, trodde det var drøssevis av bloggere og datamennesker her jeg!
gard Skrevet 10. juni 2009 #3 Skrevet 10. juni 2009 Hei Jeg har Google adds på siden min og dersom du ser på reisebrevene så ser det ut som reklamen som blir vist på siden tilpasser seg etter innholdet. Jeg mener at dette er genialt for hvis du leser et reisebrev om f.eks. Roma så er det veldig aktuelt å se reklame om hoteller, tours, restauranter etc i Roma.
Gjest padawan Skrevet 18. juni 2009 #4 Skrevet 18. juni 2009 i mine øyne mister en personlig hjemmeside noe av seriøsiteten sin ved å ha reklame men det er vel bare meg.
lisnikk Skrevet 18. juni 2009 #5 Skrevet 18. juni 2009 i mine øyne mister en personlig hjemmeside noe av seriøsiteten sin ved å ha reklame men det er vel bare meg. Er litt enig i utspillet over.... Adsense er vel ikke noe Fishy synes jeg, men det krever ganske mye jobb og besøkede for å faktisk tjene noe penger på det... men har du f.eks. en populær blogg så kan det jo "ta av"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå