Gå til innhold

Det "rareste" du spiser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Frossen mat!

Jeg digger frossen mat, f.eks. pizza, pølser, frosne grønnsaker er også nam nam. Merkelig nok er jeg ikke så glad i iskrem..

Skrevet

Jeg liker også frossen mat (inkl. iskrem). Særlig frossen kake, boller og syltetøy som bare er delvis tint.

Skrevet

Jeg synes selvsagt ikke det er rart, men jeg har fått kommentarer på at jeg (og resten av familien) må ha flatbrød til når vi spiser moltekrem.

Flatbrød med kald kokt laks og brunsot var en vanlig måte å spise lakserester på der mamma kommer fra. Jeg har smakt det, og det er faktisk godt !

Gjest sunshine-t
Skrevet

min "svigermor" spiser brunost med pæreskiver på...! vet ikke om det er så vanlig, men jeg må jo si at jeg fikk jo noen stroe øyne da jeg så det ja.. :o heheh!!!

Skrevet

Jeg har en tendens til å få et kick på brødskive med peanutbutter og syltetøy... Da med jordbær...

Høres fælt ut, men er faktisk ganse godt....

Gjest sunshine-t
Skrevet

det er jo ganske vanlig da :ler: så du er ikke helt rar..hehe!!

Skrevet

Vet at dette er vanlig "over there", peanøttsmør med bringebærsyltetøy på skiva. Min kjære spiser det, og jeg synes det er rart.

Jag mauler ukokte nudler, noen synes det er merkelig.

Gjest Zalomine
Skrevet

Jeg spiste ukokt spagetti da jeg var mindre (kan forøvrig spise det enda, men gidder liksom ikke....)

Gjest lekebøll
Skrevet

Jeg spiser visst Foccacina (et bakeverk av et slag - bollelignende) sammen med New Energy-sjokolade.

Det er visst rart. :briller:

Skrevet

Jeg fikk rare reaksjoner da det kom frem i en samtale at jeg bare måtte ha ertestuing til juleribba.. :roll: For ikke snakke om at det var sprøtt med viltsaus, poteter, gulrot og tyttebær til kalkun.

Skrevet

Når jeg spiser brødskive med nugatti så må jeg ha smøret OPPÅ nugattien....

(OG Bananmannen ser like rart på meg hver gang) :wink:

Skrevet
-  

Noe av det er kanskje ikke så rart som annet men........ Dette med rosiner på grøten - jeg er vokst opp med noe som vi kalte melkesuppe, det er en slags tynn, tynn risengrynsgrøt med rosiner i. Vestlandsmat, ofte servert sammen med f eks spekesild.....

Åh, himmel. Sånn melkesuppe spiste jeg noen ganger som barn, og har aldri glemt hvor godt jeg syntes det var. Likevel har jeg aldri gjort forsøk på å lage det selv...

• 9 måneder senere...
Skrevet
En på jobb spiser kokt makaroni med masse sukker på..... :o

Det er jo kjempegodt! Noen ganger lager jeg det til frokost hvis jeg er lei av brød. :oops:

Andre rare ting jeg spiser er:

-Salat med blanding av partydressing og bernaisesaus. Passer best sammen med grillmat

-Rått egg (alle synes det er såååå ekkelt, men det er jo så godt)

-Da jeg var liten spiste jeg brødskive med kaviar og majones, hvor alt var blandet godt sammen til en "smørje"

-Alt som er frossent, særlig frosne pommes frites

-Kalde koteletter er mye bedre enn varme koteletter

Skrevet
Vet at dette er vanlig "over there", peanøttsmør med bringebærsyltetøy på skiva. Min kjære spiser det, og jeg synes det er rart.

.

Syltetøy på peanøttsmør er jo godt... - og det er syltetøy og blåmuggost også.

Gjest GreenSky
Skrevet

Syltetøy på peanøttsmør er jo godt... - og det er syltetøy og blåmuggost også.

:o

Skrevet

Åh, himmel. Sånn melkesuppe spiste jeg noen ganger som barn, og har aldri glemt hvor godt jeg syntes det var. Likevel har jeg aldri gjort forsøk på å lage det selv...

Å, melkesuppe er noe av det beste jeg vet, kjempeenkelt er det også!

Du bare koker opp litt ris, koker opp melk og rører inn litt mel (ikke mye) litt salt og kanskje en smørklatt. Ha risen oppi, og voila! :-)

Gjest agurk
Skrevet

Stekt risengrynsgrøt er det mange som har stusset på. Men den er mye bedre stekt en bare kokt!

Skrevet
Stekt risengrynsgrøt er det mange som har stusset på. Men den er mye bedre stekt en bare kokt!

Hvordan gjør du det? :klø:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...