Gå til innhold

Det "rareste" du spiser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Åh, det er så mye.

Husker på barneskolen at jeg alltid måtte ha knekkebrød med ketsjup på. :roll: Mulig jeg ble mishandlet i barndommen, matmessig. Neida ... Men jeg husker at jeg spiste frosne hamburgere, faktisk. Og helt svarte vafler. Tomatsuppe (også kalt vannsuppe) med masse vann oppi, melk og salt. Også epler med yoghurt på! :P

Skrevet

Tjaaa,i kveld klarte jeg å svelge en munnfull med tannkrem. Det anbefales ikke for det smakte ikke så godt.Dessuten holder Karius og Baktus et voldsomt leven nedimagen min der de flyter rundt på et tortillachips flak :frustrert:

Skrevet
Tjaaa,i kveld klarte jeg å svelge en munnfull med tannkrem. Det anbefales ikke for det smakte ikke så godt.Dessuten holder Karius og Baktus et voldsomt leven nedimagen min der de flyter rundt på et tortillachips flak  :frustrert:

Nei men huff da.. :-?

Kom på en ting til jeg spiser/drikker. Vaffelrøre. Noen ganger lager jeg det barefor å spise/drikke det.

Skrevet

Møsbrømlefse.

Gjest Vanessa
Skrevet

Jeg liker deig iallfall.

Ellers har jeg veldig normale matvaner, har jeg funnet ut etter å ha lest denne tråden. Det særeste jeg spiser er kanskje ravioli uten noe tilbehør.

Gjest Tristessa
Skrevet
En på jobb spiser kokt makaroni med masse sukker på..... :o

Hadde det skjedd i mitt hus, hadde jeg kastet henne på hodet ut. Snakk om å ødelegge mat!

Gjest Lilletrollet
Skrevet

Vet ikke om jeg har noen unormale matvaner, men her er noe som jeg har fått kommentarer for:

*paprikachips med rosiner

*mye mais på pizza

*sitronsaft på pannekaker

*fløteis med peanøtter

*nuggets dyppet i softis

Sistnevnte anbefales å prøves på neste mcdonalds-besøk. Det er ikke ekkelt i det hele tatt.

Dessuten må jeg ha idun ketchup på nesten alt spiselig.

Skrevet

spiser du Idun ketchup på popcorn også?

eller vafler?

eller brunost?

Gjest Lilletrollet
Skrevet

Popcorn og ketchup er faktisk godt. Brunost liker jeg ikke uansett og vafler har jeg ikke spist siden jeg var fire..

Skrevet
da jeg var liten spiste nabojenta noe skikkelig ekkelt noe.. tror det het "gomme". en rar blanding med diverse ting oppi som hun hadde på skiven. kanskje det var av bergensk tradisjon...

muligens det var rosiner og peanøtter oppi.

Gomme er jo kjempegodt! Men jeg er vel den eneste under 60 år som tør å innrømme det. Der jeg kommer fra er det bare gamle damer som spiser det. Det er et melkeprodukt, der du koker bl.a melk og sukker helt til det blir litt karamellaktig og så har du rosiner i. Men da kan jeg vel føre Gomme opp på lista mi over rare ting jeg spiser.

Ellers kan jeg nevne:

-Brødskive med brunost og agurk (Nyyydelig, men får alt formye oppmerksomhet i kantina når jeg spiser det)

-Melk til skikkelig sure grønne epler

-Røkelaks med jordbær på

-Må alltid ha smeltet ost på påmmfrien min

Egentlig ikke så veldig rare ting, men dette er sånt som jeg har fått kommentarer for...

Skrevet

Potetmos med jorbærsyltetøy med masse klumper :wink:

Skrevet

Tror ikke jeg har så mange rare matvaner, men venninna mi spiser risengryns grøt og makrell! Samtidig! Jeg mista helt matlysta når jeg så det! Er det bare jeg som er rar? :lol:

Skrevet

Brownies med rømme....mmmm!

Jeg ser det er flere som bruker potetgull til fiskeboller og hvit saus. Har dere chipsen i sausen, eller som tilbehør?

Skrevet

Føler meg plutselig så normal! :ler: Kommer ikke på noen rarieteter i matveien. Har ikke fått noen kommentarer heller.

Eller forresten, det var en som synes det var rart at jeg hadde ketchup på fiskepinner, men det er jo egentlig ganske vanlig har jeg skjønt :D

Skrevet

Her har jeg jammen meg fått mange gode mattips!! :ler:

En venninne av meg påsto at det var veldig godt med hardkokt egg på vaffel. Det måtte jo prøves ut, og ja det er faktisk godt!

Mannen min liker vaffel med salami, det var jeg også skeptisk til, men sannelig smakte ikke det også bra :) .

Svigermor bruker potet til lasagne, det synes jeg er å gå for langt... :hoho:

Ellers så er jeg vant med kålstappe til lutfisken, det er det mange som synes er rart.

Gjest sunshine-t
Skrevet

her er noe jeg spiser, mens andre bare rynker på nesten..

-brunost m/ripsgele e.l.

-mcdonalds pommesfrites m/den majonesen som er der

- -------||------------------m / blandet salt&pepper i ketchupen

-bergby`s sennep på pizza

tenketenke.. føler alltid folk sier at jeg er rar når det gjelder maten... :ler:

Skrevet
er ikke flesk og bacon akkurat det samme?

Nesten :D

Flesk er bare saltet, mens bacon i tillegg er røykt.

Skrevet

Hadde det skjedd i mitt hus, hadde jeg kastet henne på hodet ut. Snakk om å ødelegge mat!

Gi deg da! :o

Kokt makaroni med melk, sukker og kanel er helt vanlig det!!! Godt er det også.

Suz :wink:

Skrevet

Jeg synes potetball med poteter er veldig snålt,...

Clea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...