Gå til innhold

Det "rareste" du spiser?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Pannekaker med bacon. Jeg synes ikke det er så rart' date=' men mange synes tydeligvis det. Sambo også, helt til jeg laga det og [i']"det var jo faktisk godt. "

Det er jo godt! Og normalt...??

Min eks spiste brødskive med bringebærsyltetøy og majones....

Dette derimot.... :o

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg spiser ikke noe rart. så vidt jeg vet. men cola og peanøtter hadde vi alltid hjemme hos mamma og pappa når det var landskamp på tv (særlig da).

en gang nylig hadde vi peanøtter, og jeg ville ta det i cola'n. samboeren min trodde jeg tulla, og så skulle jeg vise at det var sant, men jeg lo fordi han ikke trodde på det og pga ansiktsuttrykket hans da jeg skulle drikke det, så jeg tror ikke det så særlig overbevisende ut. men nå kan jeg vise han denne tråden som bevis (siden flere andre gjør det samme).

Gjest gjesta
Skrevet

Spiste tørket blekksprut og champagnebrus her en dag... Det syntes alle tilskuerne som så på var veldig merkelig.. ;)

Ellers spiser jeg rosiner i grøten, bruker kaviar og majones i kombinasjon på brødskiva, kaviar på speilegg, cola og peanøtter..

Alle disse kombinasjonene har folk reagert på..

Skrevet

Sukker på komper er ikke rart, bare godt. Banan og sukker er jo et must!

Bifftartar med egg er bare rå digg!

Og det beste jeg vet, er hel rå indrefilè, skjært i strimler med salt og pepper på. Må skjæres selv, veldig viktig!

Nammenam

Skrevet

Faren min spiser flatbrød til jordbær m fløte. Det syns jeg er sært :o

Da jeg var yngre spiste jeg vanlig Wasa Husmann knekkebrød med smør og grillkrydder (!) - ikke noe mer. Har fått noen kommentarer på det.. :ler: Liker det fremdeles, men spiser det ikke så ofte lenger.

Pleide å syns at det var sært å spise peanøtter og non-stop til is - men det er innmari godt faktisk!

Elsker blekksprut (Calamares), snegler og blodpudding. Dette er da normale matvarianter...?

Suz :wink:

Skrevet

da jeg var liten spiste nabojenta noe skikkelig ekkelt noe.. tror det het "gomme". en rar blanding med diverse ting oppi som hun hadde på skiven. kanskje det var av bergensk tradisjon...

muligens det var rosiner og peanøtter oppi. selvlagt greie iallefall..

dessuten kom jeg på at sambogutten min liker å spise "finke" ,som er skikkelig skikkelig ekkelt! han spiser også snurring, som jeg først syntes var ekkelt, men så var det visst godt allikevel.

Gjest Embla s
Skrevet

Jeg har en pose med små røde tørkede chili med frø. Disse knuser jeg over hva som helst.

Is med hakkede non-stop og peanøtter er en klassiker

peanøtter i colaen.

Rødvin med salt&pepper potetgull! mmmm kjempegodt!

Skrevet

Brødskive med banan, kinakål og Thousad Island dressing! Har ikke spist det på en stund, men tror det vil smake enda.

Hvis du begynner på Juss i Bergen får du smake Kuas coctail under fadderdagene. Den består av melk og akevitt. Det smaker jævligt og er sløsing med godt brennevin!

Skrevet

dessuten kom jeg på at sambogutten min liker å spise "finke" ,som er skikkelig skikkelig ekkelt! han spiser også snurring, som jeg først syntes var ekkelt, men så var det visst godt allikevel.

Hva er det?

Tror fiskegrateng med ketchup er det merkeligste jeg spiser, er visst ganske så tradisjonell når jeg leser dette her :o

Skrevet

finke tror jeg er en slags form for lungemos...

det ser ut som grå hjernemasse, spør du meg.

og snurring er en boks man får kjøpt med en blanding av kjøtt, erter og andre ting. det som er skummelt er "andre ting"..

Skrevet

Pappa elsker gamle vaffler med kaviar..

Skrevet

Og pannekaker skal være med FLESK, ikke med bacon!

Skrevet

er ikke flesk og bacon akkurat det samme?

Skrevet

Leverpostei med bringebærsyltetøy...... :lol:

Skal sies at jeg begynte å spise dette lenge før jeg visste hva leverpostei er.

Lenge siden jeg har spist det nå.

Skrevet

LØK!

Jeg elsker løk, nå behersker jeg meg... Men før spiste jeg løk på alle brødskivene mine:

*smør, løk og brunost

* smør, løk og salatblad

* smør. løk og hvitost

* smør, løk og nugatti

Tror kanskje jeg er kvitt løk-ånden nå :ler:

Skrevet

Pannekaker og bacon/flesk har alltid vært en favoritt hos meg. Dette er noe farmor ofte lagde når jeg var mindre. Har blitt sjeldnere nå i det siste. Dette syns jeg ikke er noe særlig rart.

Men i min familie spiser vi spaghetti med kjøttdeig i tomatsuppe med poteter til. Med hvitløk i tomatsuppa. Det er kjempegodt. :P

Av rare ting jeg spiser (og noe jeg spiste når jeg var liten...)

*jordbæryoughurt som jeg spiser ved hjelp av lakrisstang

*rundstykke med kvikklunsj (tar en bit av hver)

*brødskive med nugatti og bringebærsyltetøy

*brødskive med jordbærsyltetøy og hvitost

*raspet gulrot i sjokolademelk

*pølse i brød og lompe med grillkrydder på

*potetgull til kylling og ris

*gulrot og kålrot dyppet i melonyoughurt

*brødskive med smør og potetgull

*brødskive med kald fiskepudding og ketchup

Kokt torsk med bacon til er kjempegodt. Og jeg syns at komler/raspeball passer best med noe salt kjøtt eller bacon.

Når jeg var liten lagde broren min og jeg en liten ball av brunost....så lagde vi et lite hull i den som vi fylte med nugatti. Så tok vi litt sukker på og spiste den.....kvalmt.... :o

Skrevet

har ikke lest alle sidene,men,ville bare skyte inn at fleskepannekaker jo er "gammel" mat,og slettes ikke rart.. Bortsett fra at man ofte har byttet ut salt flesk med røkt bacon da..

Selv velger jeg å tro at jeg ikke spiser noe rart :wink:

Kanskje rent bortsett fra oboy på brødskive.. hvis det er snålt da..

Skrevet

sambos bror eter popcorn med sukker istedet for salt, men fikk høre at dette var vanlig i england.. (?)

Skrevet

Da jeg var lita pleide jeg å spise brødskive med kald rømmegrøt på. Det var noe av det beste vi visste :)

Skrevet

Tja.. Egentlig spiser jeg veldig mye rart da..

Det jeg kommer på i farten er:

- Gratinerte snegler

- Rå champinjon med maiones

- Flatbrød med brunost

- Kanel med syltetøy og en smørklatt på semulegrynsgrøt

En gang spiste jeg jordbær med sennep.. Kan ikke akkurat si at det virker så veldig fristende når jeg tenker på det nå.. Hehe.

Jeg MÅ ha sitronpepper på alt mulig rart. Absolutt alt. På egg og. Og epleeddik på salaten. MASSE.

Det er det jeg kommer på for øyeblikket, det er sikkert en hel masse jeg har glemt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...