Gå til innhold

Det "rareste" du spiser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg svelger ned grandiosaen med melk..

Skrevet

Kanskje ikke det særeste men.. :wink:

- Brødskive med brunost og honning (kun fløtemysost, og honningen MÅ være under osten)

- Brødskive med kald fiskepudding og ketchup

- Brødskive med banan og sukker

Gjest Liten
Skrevet

Folk påstår at det er rart med sylteagurk på gulosten, men det er jeg selvfølgelig dypt uenig i! :tunge1:

Skrevet
Folk påstår at det er rart med sylteagurk på gulosten' date=' men det er jeg selvfølgelig dypt uenig i! :tunge1:[/quote']

Ja, jeg også..

Agurkmix er også godt :wink:

Skrevet

Pannekaker med bacon er en klassiker. Syntes også det hørtes rart ut første gang jeg fikk smake det av en venn, men det er jo kjempegodt. Har lært mannen min å spise det også. Går forresten bra med røkte pølser i tynne skiver også, dersom man ikke har bacon tilgjengelig. Ellers brukte jeg ofte betasuppe eller ertersuppe til pannekakene i stede for en søt suppe, men mannen tåler ikke erter, så det er det slutt på.

Noe salt er også godt til risengrynsgrøt. Bestemor kaller det "grautpinn", og det er ofte røkt kjøttpølse, winerpølse eller spekemat. Men i jula kan en f.eks bruke rester av pinnekjøtt eller ribbe. Det fine med å spise litt kjøtt til grøten er at man slipper fort mett - fort sulten syndromet som en ellers ofte får.

Kald melk til pizza er faktisk veldig godt. Og dagen derpå spiser jeg ofte speilegg med mye aromat og et stort glass kald melk til. Det er kanskje ikke en spesielt merkelig kombinasjon, men mange har reagert på at jeg klarer å drikke melk når jeg er bakfull.

Har dere forresten prøvd nugatti med banan på brødskiva? Var en favoritt da vi var barn, men nå synes jeg det er litt for søtt.

Gjest Brunhilde
Skrevet

Uff - jeg blir nesten dprimert av denne tråden - :( - trodde alltid at jeg var spesiell - og så oppdager jeg at jeg er hårreisende normal :enig_animasjon: . Ingenting av det jeg putter i meg kan betegnes som merkelig etter at jeg har lest her....! :ler::ler2::ler:

Skrevet

gulost + rå løk eller pureløk,Leverpostei, agurkmix, havregrøt med salt, sukker, bringebærsyltetøy + rosiner

te med sukker + rosiner

lager oxo min egen is nå på sommeren: blander jordbæryoghurt med skogsbæryoghurt, jordbærsyltetøy, bringebærsyltetøy + blåbærsyltetøy.Og fryser det. Anbefales. Helt nydelig.

moderator har ryddet litt i koder, håper det ble riktig

Skrevet

* Brødskive med nugatti, egg og ketchup

* Melk og juice blandet sammen

* Brødskive med brunost, jordbærsylte og italiensk salat

* syltetøy og egg

* pannekake med bacon, sukker og brunost

Dette er et lite utvalg fra min sønns favorittliste.

Ellers er jeg veldig glad i majones, bronost og tomat sammen.

Pannekake og bacon hører sammen

Rips og vaniljesaus hører sammen

Kokt skinke, norvegia og italiensk salat med en eplebit på toppen er nydelig.....

Skrevet

Jeg synes rødvin og søt lakris er en fortreffelig kombinasjon.

Skrevet

Da jeg var lita spiste jeg ketchup på fårikål. Og hvis jeg noen gang glemte det, så måtte jeg spise en ny porson. (er sluttet med det nå)

Ellers får jeg mange komentarer på at jeg spiser fiskepinner, pommes frit, og bearnaise saus. Og karbonader, med ris og kylling saus/bearnaise saus.

Noen som har prøvd å blande bearnaise saus og rødvins saus? Det er kjempe godt. Spesielt hvis sausene er hjemmelagde!

Skrevet

Har fått høre at vi (familien) har endel rare 'kombinasjoner' når det gjelder mattyper, feks;

syltetøy på røykalaksen, lammerullen og leverpostei, fersk brød med brunost og majones og kakao til, tyttebærsyltetøy til pinnekjøtt, saltkjøtt, lapskaus, får-i-kål, fiskeboller i hvitsaus (der smaker det og godt med paprikapotetgull....), banan og majones på brød er kjempegodt, gjerne med hvitost også...

Finnebiff, stekt med løk, serveres med ris, berneaise og vanlig salt potetgull - råsnadder!!

Jeg tror faktisk og at det nesten ikke er noe mat jeg ikke liker....?!

(Noe er selvfølgelig mindre godt enn annet, men...) :wink:

Gjest Mosen, ikke logget inn
Skrevet

Jeg synes det er godt med spagetti (kokt uten salt) med rødsaus til... JAAA, sånn dessert-saus ja... :P

Skrevet

moderator har ryddet litt i koder, håper det ble riktig

jadda, sånn noenlunde iallfall :D

Det ble visst litt rotete....sånn går det vet du når jeg sitter klistret fast her inne på KG omtrent døgnet rundt.... :ler::ler:

Skrevet

Glemte en ting....naboen min drikker ofte cola blandet med melk (like deler). Selv elsker jeg cola og hater melk, uæhh.....noen flere her som drikker det??? Aldri hørt om det før, men man vet jo aldri etter alle de snåle kombinasjonene jeg har lest her i dag...

Gjest Zalomine
Skrevet

Dikker ikke cola heller jeg, men den kombinasjonen virket ikke fristende nei. FARFAR (ja, ikke bare småunger, men farfar, og farmor) dikker cola blandet med solo, eller mozell... blande brus vokste ejg fra da jeg var yngre...

Pappa liker melk til julekaker han... (altså pepperkaker, julemenn, kransekakestenger og alle disse andre småkakene vi baker til jul)

Gjest Skrållan
Skrevet

- pannekaker med sukker, kokte poteter og stekt flesk (helt vanlig middagsmat på nordmøre. tror jeg da???????)

- Ball med rømme

- lyse knekkebrød med Stabburets leverpostei og hvitost

- brødskiver med nugatti og banan

- brødskiver med jordbærsyltetøy og ost - gul eller brun

- blomkålsuppe med trønderfår i strimler

- rømmegrøt med sukker, kanel, smørøye....og hakket, hardkokt egg

- skikkelig 'bløte' brownies sammen med maarud paprika potetgull

- cola (ordentlig coca cola må det være!) og peanøtter

Noe av det er kanskje ikke så rart som annet men........ Dette med rosiner på grøten - jeg er vokst opp med noe som vi kalte melkesuppe, det er en slags tynn, tynn risengrynsgrøt med rosiner i. Vestlandsmat, ofte servert sammen med f eks spekesild.....

Skrevet

En på jobb spiser kokt makaroni med masse sukker på..... :o

Skrevet

Her var det noen rare kombinasjoner og mange som ikke var så rare i mine øyne. :)

Jeg spiser:

Bolle med kaviar, majones og purre.

Bolle med smør(meieri eller bremykt) og fårepølse.

Brødskive med smør, salt og pepper.

Brødskive med peanøttsmør og jalsbergost.

Brødskive med makrellfilet. gulost og majones.

Det siste er også godt på de lyse frøknekkebrød (Husker ikke hva de heter i farten).

Gjest Anonymous
Skrevet

Cola med peanøtter er kjempegodt. Det snåleste blandingen jeg har fått er poteter til Lasagne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...