Gå til innhold

Det "rareste" du spiser?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta
Skrevet

Hei!

Her er min liste...

-Rosiner på risengrøt (noe jeg akkurat fant ut at folk ser på som rart..?)

-Sukker og sirup på (potet-)ball

-Sirup på brødskive

-Pølser duppet i sirup

Hvertfall det jeg kommer på nå....hmm..*tenke* :briller:

Clea

Skrevet

Er rosiner i/på grøten så rart? Har jeg spist hele mitt liv. :)

Gjest Virvel
Skrevet

Rosiner i havregrøt er vel ikke så uvanlig, men har aldri sett folk ha det i risgrøt.

Vet ikke om jeg spiser noe som er "rart", jeg. Brødskive med prim har vært en stor favoritt helt siden jeg fikk tenner, og det er i grunnen litt rart at jeg aldri har gått lei av det... Prim er på langt nær det beste jeg vet å ha på brødskiva, likevel får jeg fnatt hvis det ikke er prim i kjøleskapet til enhver tid.

Da jeg var liten satt jeg gjerne under kjøkkenbordet til mormor og spiste smør rett ut av boksen, men det er vel heller ikke så merkelig... Småbarn er jo gjerne veldig glad i smør. :)

Skrevet

Alle himler med øynene når jeg forteller at hjemme hos oss spiser vi fiskeboller i bearnaise-saus og ris. Kjempegodt, og jeg vet ikke om noen andres mødre som synes at hvit saus er for kjedelig og smakløst til fiskeboller annet enn min egen mor.

Skrevet

Du kan da ikke mene (Jinx?) at syltetøy og peanøttsmør sammen på brødskiva er rart? Det er jo en internasjonal klassiker, unger i USA vokser nærmest opp på  PJ sandwiches (peanutbutter and jelly/syltetøy)

Ja det stemmer det..

Å nei, jeg syns ikke det er så rart..

Men de rundt meg syns det er veldig rart..

Skrevet

da jeg gikk på ungdomsskolen spise jeg ostepop på rundstykker. det vil si jeg lagte et hull i rundstykke og stapte all ostepop jeg kunne inni...

Mmmmm, næringsrik og sunn mat.

Synes det var mange rare matvaner da jeg gikk på folkehøyskole, ei jente likte å spise egg og nugatti...

Bkææææh.

og forresten dere der ute som liker dette:

sirup/sukker på komler/raspeball/komper/potetball er faktisk ganske rart. det er en middag ikke dessert!

Gjest Zalomine
Skrevet

Jeg er også vant med rosiner i risengrynsgrøten (aller best når de er kokt oppi, men siden min samboer ikke liker det må jeg bare putte dem oppi min del etterpå) og synes det er topp. Men jeg bruker sukker og kanel i tillegg da.

Bacon og pannekaker hører sammen, men når min samboer kombinerer det med bringebærsylte, DA ser det rart ut....

Spiser ikke så mye rart jeg, egentlig.. Vel, synes potetgull (salt eller salt og pepper) kombinert med rosiner er kjempegodt da. Salt og søtt på en måte.

Gjest Cruella
Skrevet

Sukker/sirup på kompe er vel ikke noe rart...

Trodde halve sør/vestlandet brukte det jeg.

Gjest Zalomine
Skrevet

Sirup på potetball er ikke rart nei. Selv spiser jeg det ikke, men jeg vet at mange gjør det. Potetball er godt, men mange ser på DET som rart i seg selv....

Sirup på kalde pannekaker til kveldsmat (resten av pannekakene fra middagen) var en slager fra barndommen, men jeg spiser dem like gjerne med syltetøy eller gele (men for all del, ikke noe bacon da nei!)

Gjest Cruella
Skrevet

Strimler av pannekake oppi grønnsakssuppe, det er godt.

Gjest Anonymous
Skrevet

hotdog med majones er godt

hamburger med majones er godt

pommes friets med majones er godt

oh nå ble jeg sulten

Skrevet
Mannen min liker Brunost med majones.

DET er noe jeg får reaksjoner på , hvis jeg har det på matpakka på jobb..

" Hva ER det du spiser? Brunost med MAJONES!!!" :o

Ja ja, jeg er vel en skikkelig særing i matveien :ler:

Skrevet

Rosiner på risengrynsgrøt er vel ikke rart kanskje for noen men jeg syns det høres rart ut :)

Men hva spiser jeg.

Skive med ketchup

egentlig har jeg vel ketchup på alt inkl. fisk.

brunost med nugatti

Nugatti og peanøttsmør

Peanøttsmør og syltetøy

Eller så er jeg tradisjonell da i matveien. Men mann og barn spiser banan med majones og det syns jeg er skikkelig rart.

Skrevet

Men jeg tror jeg flytter denne til Mat og drikke jeg. Hører nok mest hjemme der.

Skrevet

Vet om noen som spiser fiskeboller i hvitsaus med potetgull(salt) til. Har smakt det selv, det er godt men spiser det ikke så ofte.

Hørte også om noen som har ketshup og sennep på sylte og lefse :o

Ellers spiser jeg brødskive med ost og potetgull( ikke ofte selfølgelig) eller agurk på brunostskivana,nam nam

Skrevet

I dag spiste jeg noe rart hos svigers, jeg har i hvert fall aldri hørt om det eller sett det før; ananas og raspede gulrøtter i stikkelsbærgele (blir som cabaret i formen). Dette spiste vi sammen med kylling som hovedrett. Nam nam!

Er enig at pommes frites og majones er godt. Vi pleier forresten å spise potetgull til risretter. Spiser også ris med tunfisk og soyasaus.

Gjest Madley
Skrevet

Vet ikke om det er såå rart, men jeg er veldig glad i kalde pannekaker med nugatti. Og vafler med nugatti.

å det aller beste jeg vet å lettsaltet uer hode...bak øynene er det noe guffe man suger ut...det er GODT!!

Skrevet

Mine rariteter ( noen av dem ihvertfall :wink: )

*Som skolejente spiste jeg ketchup på brødskiva

*Synes det er godt med bernaisesaus på pizza ( er en typisk Halden tradisjon)

* En annen Østfold raritet : pølse med vaffel (ikke min favoritt, men har spist det i Råde)

*Må ha ketchup på kjøttkaker.

*Synes igrunn det er dødsgodt med loff m/smør og potetgull oppå - spes. som tilbehør til grillkylling.

Kommer ikke på flere, men det var gøy å lese hva dere spiser. Forresten er det kjempegodt å steke pannekaker og ha på eplebiter og bananbiter. Blir mer en dessertvariant, særlig med is til.

Trude :heiajente:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...