Gå til innhold

Det "rareste" du spiser?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Her kommer en VIRKELIG rar :

Saltet blåkveitehoder med kefir å drikke til. Og ja det er kjempegodt, men jeg har ikke spist det siden jeg var barn. Da pleide vi også å ha blodpannekaker, kleppmelk og makaronisuppe.

Seigmenn må spises som "sandvich" altså en av hver farge samtidig.

Og ketchup på hvit saus det er godt det. Det er bacon til pannekaker også. ( Er det en nordlandsting ? )

:ler: :ler: :ler: Jeg spiser seigmenn på akkurat samme måte.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
I går kveld spiste jeg salte riskaker og potetgull med varm kakao til.

Da fikk jeg høre at det var "rart"..?? :roll:

Noen flere som spiser rare ting eller kombinasjoner her?

Kanskje noe som sitter fra barndommen?

Jeg drikker iskald cola med peanøtter i. Det høres sært ut, men det er veldig godt. Tror det er, eller var veldig vanlig i USA).

Skrevet

Liker kald risengrynsgrøt med sukker og en skvett ublanda saft på.

Skiver med brunost og eplesyltetøy.

Skrevet

Salt chips og sjokolade samtig i en "sandwich".

Når jeg var liten skulle jeg alltid ha smeltet brunost på skiven, men bare hos bestemor.

Min mor spiser bl.a. knekkebrød med hvitost, brunost og syltetøy, som jeg syns høres rart ut.

Skrevet
Jeg spiser mye somandre synes er rart, som :

*Grøt (Ris-, Rømme-, og Havregrøt) med rosiner

*Blåskimmelost med syltetøy (Bleu d'Auvergne med aprikossyltetøy er yummi :wink: )

*Rosinboller med blåskimmelost (Det er noe med salt og søtt, altså..)

*Kokt, kald ris (helst litt sånn klebrig), med melk og tyttebærsyltetøy, til dessert!

*Rømmekolle med flatbrød

*Kefir med flatbrød og sukker

og det var det jeg kom på i farten...

Caro

Her var det da ikke en eneste ting som var rart...

Rosiner på grøten er vanlig mange steder.

Aprikossyltetøy til blåmuggosten er jo vanlig og serveres jo på de fineste restauranter.

Rosinboller med både blåskimmelost og andre oster har jeg fått servert til kaffen flere ganger, men jeg må innrømme at jeg kan styre min begeistring...

Kald ris med melk og tyttebær er vanlig dessert på sykehjemmene rundt omkring, så jeg regner med det er en litt gammeldags tradisjonsrett.

Rømme og flatbrød er jo også litt gammeldags, og veldig mange eldre spiser det!

Flatbrødsoll er da heller ikke det minste rart og noe mange spiser, spesielt som sommermat.

Skrevet
Åh, det er så mye.

Husker på barneskolen at jeg alltid måtte ha knekkebrød med ketsjup på. :roll: Mulig jeg ble mishandlet i barndommen, matmessig. Neida ... Men jeg husker at jeg spiste frosne hamburgere, faktisk. Og helt svarte vafler. Tomatsuppe (også kalt vannsuppe) med masse vann oppi, melk og salt. Også epler med yoghurt på! :P

Epler med yoghurt på høres ganske godt ut faktisk:)

Skrevet
Når jeg spiser brødskive med nugatti så må jeg ha smøret OPPÅ nugattien....

(OG Bananmannen ser like rart på meg hver gang) :wink:

Da jeg var yngre spiste jeg ofte brødskive med nugatti og kakestrø på. Syns det er kjempegodt fremdeles, men spiser det sjeldent.

Gjest Pupsilure
Skrevet

Min kjære samboer kom med følgende oppskrift, som han har arvet av sin bestefar, og som han sier er SVÆRT velsmakende:

Man tager et stykke brød og smører det med leverpostei. Deretter klemmer man ut en stråle majones, formet som en M, på brødskiva med leverpostei. Oppå dette legges en osteskive, og nystekt bacon. Herligheten toppes så med et speilegg med hel plomme, og krydres godt med pepper (bacon er salt nok).

:sjokk:

For å oppsummere:

Brød

Leverpostei

Majones

Ost

Bacon

Egg

På samme brødskive!!!! :gråte:

Skrevet

Jeg syns ikke dette er rart, men får alltid kommentarer når jeg spiser brødskive med brunost og ketsjup...

Skrevet

Jeg spiser ikke så mye rart jeg.. Liker ikke bolledeig eller pepperkakedeig eller noe sånt engang.. Liker browniesrøre da ;)

Skrevet

Som jeg nevnte i en annen tråd så synes jeg laks og kålrabistappe er veldig godt sammen. Det kom rett og slett fra et julebord jeg var på hvor det eneste jeg kunne spise, og som jeg hadde lyst på, var laks og kålrabistappe (jeg spiste oppdrettsfisk den gangen). Faktisk var det veldig godt.

Skrevet

Jeg er visst veldig rar, for det er ingen som har nevnt det jeg spiser, nemlig svartpølse med jordbær-eller bringebærsyltetøy på..... :sjenert:

Svigerinna mi går i fra bordet hvis jeg spiser det i hennes nærvær....

Ellers så er rømmegrøt og spekemat godt sammen, men det vet jeg er ganske vanlig flere steder i landet.

• 10 år senere...
Skrevet

Banan og salt potetgull

Anonymkode: 3fb45...31d

Skrevet

Vaniljeis med cola over... Gammel barndomsdessert fra ungdomstida tiden i USA. De brukte helst root beer, da... Søre greier, men helt vanlig der 

Omelett med fiskekake som fyll (er nok over snittet glad i fiskekaker) 

Ovnsbakte aubergineskiver med salsa og ost 

Knekkebrød med smelta ost (bakt i ovn) 😁 

Gulrot og selleri dyppet i peanøttsmør 

Skrevet
7 timer siden, Lill3My skrev:

Vaniljeis med cola over... Gammel barndomsdessert fra ungdomstida tiden i USA. De brukte helst root beer, da... Søre greier, men helt vanlig der 

Omelett med fiskekake som fyll (er nok over snittet glad i fiskekaker) 

Ovnsbakte aubergineskiver med salsa og ost 

Knekkebrød med smelta ost (bakt i ovn) 😁 

Gulrot og selleri dyppet i peanøttsmør 

Det er ikke is med cola/root beer, det er root beer med is i. Ikke en dessert, men en drikk.

Anonymkode: f66db...9c8

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke is med cola/root beer, det er root beer med is i. Ikke en dessert, men en drikk.

Anonymkode: f66db...9c8

Ice cream float kalte de det òg vii spiste det iallfall med en skje 😃

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...