Gå til innhold

Det "rareste" du spiser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går kveld spiste jeg salte riskaker og potetgull med varm kakao til.

Da fikk jeg høre at det var "rart"..?? :roll:

Noen flere som spiser rare ting eller kombinasjoner her?

Kanskje noe som sitter fra barndommen?

Gjest Tristessa
Skrevet

Jeg vet ikke om det er så rart, men de fleste sperrer opp øynene når jeg spiser tartar med rå eggeplomme (klassisk tilbehør) til. Er det virkelig så få som spiser dette? Noe av det aller beste jeg vet, jo.

Skrevet

Pannekaker med bacon. Jeg synes ikke det er så rart, men mange synes tydeligvis det. Sambo også, helt til jeg laga det og "det var jo faktisk godt. "

Min eks spiste brødskive med bringebærsyltetøy og majones....

Skrevet

Både tartar og pannekake med bacon er jo kjempegodt!!!

Før ble jeg sett på som rar da jeg tilsatte pepper i ketchupen min på McDonalds, men nå ser jeg at det er mange som gjør det! Ellers spiser jeg vel ikke så mange rare kombinasjoner... JO! Mange synes jeg er rar som spiser ketchup til fiskepinner, speilegg og kylling. (Det er kun det og pølser jeg spiser ketchup til, så jeg er slett ingen ketcupholiker!)

Men faren til ei venninnne av meg hadde alltid MASSE ketchup på fiskeboller i hvit saus... Og ei jeg gikk i klasse med helte alltid sjokolademilkshake over pommes fritesen på McDonalds! Det er rart!!!

Skrevet

Å dyppe pommes frites i softisen på McDonalds er faktisk ganske godt.

Lærte det av en venninne (og syntes selvsagt at hun var sprø :ler: ). Nå har jeg faktisk begynt å gjøre det selv.

Mange reagerer på at jeg liker blekksprut (calamares). Og det som er sååå godt!

Skrevet
Pannekaker med bacon. Jeg synes ikke det er så rart' date=' men mange synes tydeligvis det. Sambo også, helt til jeg laga det og [i']"det var jo faktisk godt. "

Min eks spiste brødskive med bringebærsyltetøy og majones....

Bacon til pannekaker er ett must min venn!! :blunke:

Nam nam.. Kjempe godt.

Det siste der, bringebærsylte og majones.. Vel, fysj!

Brødskive med jordbærsylte og brunost er nam ..

Ellers tror jeg ikke at jeg spiser så mye rart.. Brødskive med hvitost, itialiensk salat og skinke er godt sammen...

Sjokoladesaus på banan er også nyyydelig! :D

Ellers er jeg vel ganske så tradisjonell i matveien tror jeg!

Skrevet

Brødskive med jordbærsylte og brunost er nam ..

Ellers tror jeg ikke at jeg spiser så mye rart.. Brødskive med hvitost, itialiensk salat og skinke er godt sammen...

Brødskive med jordbær og brunost er jo en klassiker, ikke rart. Brødskive med hvitost, italiensk salat og skinke synes jeg heller ikke er rart, det er vel egentlig rarere sånn som nordmenn spiser brødskiver her i nøysomhetens rike heller enn sandwich. Kun en type på brødskiva, og kun en av det.. IKKE to skiver skinke, fysjafysj. Og man er vågal hvis man putter på mer enn en ting, som italiensk salat, skinke, hvitost, agurk, tomat og salatblad. Og hvis man i tillegg klasker en brødskive opp ned på toppen der igjen.. da er man gått over til gal.

Jeg spiser pannekaker med kokte poteter og bacon (pappavri).. det er vel litt uvanlig. Men godt! Sukker eller blåbær blir så søtt.

Potetgull og melk får noen hevede øyenbryn. Desserten før middagen også (må jo sørge for plass til desserten :wink: ) innimellom ivertfall.

Det kommer vel an på øynene som ser. Pappa synes taco er rart, hvorfor vil folk spise potetgull til middagen??

Skrevet

Bacon Chips med slush (smaken må være grønt eple)

Dette synes jeg er veldig godt, og kanskje litt rart!

Skrevet

Jeg foretrekker rosiner på risengrynsgrøt framfor sukker. Lurer på om det kanskje er noe vi har fra familien fra vestlandet, det er definitivt ikke er ultratypisk østlandsfenomen, selv om det sikkert forekommer

Skrevet

Bacon til pannekaker et et must, sammen med Blåbærsyltetøy..

Jeg elsker å spise pommes Fritez dynket i ketchup og

party dressing..

Brødskive med banan og majones..

Eller med flykræsj (makrell i tomat) og majones..

Brunost og syltetøy..

Kaviar og majones ...

Peanøttsmør og syltetøy...

Potetgull med paprika og Kvikklunsj eller Stratos...

ha potetgull med salt til koteletter, med masse saus..

Rips og vaniljesaus syns noen er rart, men det kan jeg ikke forstå..?

Ellers har jeg ketchup og majones på det meste..

Klart det skal være ketchup på Fiskebollene Maiaa

Skrevet

Kom forresten på at det kanskje er rart å måtte å ha sour cream and onionchips i kyllingsalaten...

Jinx: Mener du virkelig at ketchup på hvit saus er godt?!?!? Jeg kan skjønne det på fiskebollene UTEN sausen, men i hvit saus med karri og reker og sånn?!?!? Ja, ja... Er vel litt fordomsfull, for jeg har jo ikke smakt det selv... :wink:

Skrevet

Når jeg var mindre spiste jeg helst pølsebrød med hvitost og majones... :oops:

Skrevet

jeg spiser rå poteter - på samme måte som andre rå grönnsaker og frukt - det har jeg gjort siden jeg var liten, og skjönte ikke at det var rart för nå nylig..

jeg syns også at seigmenn er best når det spises samtidig som man drikker te (smaken kommer liksom bedre fram når seigmannen blir varmet opp av teen...)

Skrevet

Også kan jeg faktisk spise stekt blodpudding med sirup, og det synes jo mange er litt rart. :ler: Nå skal det sies at jeg ikke har spist det på mange år, men kan godt gjøre det.

Skrevet

Gøy å se at det var flere som likte banan og majones på brødskiva. Elsker det jeg, men de fleste rynker litt på nesa når de ser det :ler:

Ellers så liker jeg veldig godt rå fisk (speket). Blekksprut er nydelig.

Pleier (av og til) å bruke nugatti som dipp til salt potetgull :oops:

Peanøtter oppi colaen er også skikkelig kos!!

Pleide før å spise mye gulrot-pizza- det er faktisk nydelig!

Gjest Hilde K S
Skrevet

Her kommer en VIRKELIG rar :

Saltet blåkveitehoder med kefir å drikke til. Og ja det er kjempegodt, men jeg har ikke spist det siden jeg var barn. Da pleide vi også å ha blodpannekaker, kleppmelk og makaronisuppe.

Seigmenn må spises som "sandvich" altså en av hver farge samtidig.

Og ketchup på hvit saus det er godt det. Det er bacon til pannekaker også. ( Er det en nordlandsting ? )

Gjest Candyfloss
Skrevet

Tja.. Vet ikke om det er så rart, men...

:wink:

Jeg er veldig kresen, og liker å putte gulrøtter i vaniljeyoghurt. Hvis jeg har pizza, er det med olivien, ananas og tunfisk.. Slik folk ikke liker... :ler: Hvis jeg kommer på mer, skal jeg si ifra.. :wink:

Skrevet

Kleppmelk spiser jeg fortsatt :P

Du kan da ikke mene (Jinx?) at syltetøy og peanøttsmør sammen på brødskiva er rart? Det er jo en internasjonal klassiker, unger i USA vokser nærmest opp på PJ sandwiches (peanutbutter and jelly/syltetøy)

Skrevet

Jeg liker godt peanøttsmør og bringebærsyltetøy.

Mannen min liker Brunost med majones.

Pannekaker med Bacon og blåbærsyltetøy hører sammen...men har aldri hørt om rosiner på risgrøten.Har hørt at det er steder i hallingdal der de har det i Rømmegrøten.

Men det beste må være at vi liker det vi lager og tør prøve ut nye ting.

koldbruna :vinke:

Skrevet

Pannekaker med bacon (fleskepannekaker) er nok ikke spesielt for en bestemt landsdel. Alle jeg vet om spiser dette.

Jeg bruker forresten både rosiner og brunost på havregrøt.

Rosinene blandes i grøten og skiver av brunost legges oppå i stedet for sukker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...