Gå til innhold

Styrketrening og stram muskulatur

Anbefalte innlegg

Gjest MooCow
Skrevet

Jeg bare lurer paa om det er lite lurt aa trene tung styrketrening hvis man som meg har mye stram muskultur i rygg, nakke og skuldre? Jeg har svak skoliose og derav noksaa daarlig holdning. Aa sitte mye gjør det bare verre ...

Jeg trente litt styrke for skuldrene med strikk for noen uker siden, men dagen etterpaa var skulderen vondere enn noen gang. Det gikk jo over etterhvert, men jeg har unngaatt aa trene skuldrene siden i tilfelle det bare gjør vondt verre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, skal ikke si noe sikkert angående din rygg, men jeg har slitt med kroniske ryggplager hele mitt voksne liv, og har aldri hatt mindre plager enn de siste månedene etter at jeg begynte med nettopp planmessig tung styrketrening.

Kiropraktoren min sier at det er veldig lurt å være en del sterkere enn man egentlig har bruk for i hverdagen, for da blir alle de små daglige belastningene for ingenting å regne, så man unngår en masse spenninger.

Gjest MooCow
Skrevet
Tja, skal ikke si noe sikkert angående din rygg, men jeg har slitt med kroniske ryggplager hele mitt voksne liv, og har aldri hatt mindre plager enn de siste månedene etter at jeg begynte med nettopp planmessig tung styrketrening.

Kiropraktoren min sier at det er veldig lurt å være en del sterkere enn man egentlig har bruk for i hverdagen, for da blir alle de små daglige belastningene for ingenting å regne, så man unngår en masse spenninger.

Ja vi er jo alle forskjellige. Tror kanskje jeg skal ta meg en tur til fysioterapaut eller noe før jeg setter i gang med noe voldsom styrketrening.

Ryggen er forsaavidt ikke saa verst, det er helst høyre skulder jeg har problemer med. Det knaker faelt og noen dager straaler smerten ned i haanden ogsaa. Jeg burde virkelig faa meg en annen jobb, sitter paa rompa hele dagen, men det er ikke lett i disse dager!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...